A
|
csalódás után újra előveszi Mózes a beszédben
való járatlanságát, és így vagyunk mi is (2Móz 7,1-25). Amikor nem érünk el
eredményt, hirdetjük az igét, és nem történik változás, nincs foganatja, vagy
még kevesebben kezdenek el járni az istentiszteletre, nem ugyanígy érzünk, mint
Mózes? Jobb lenne az egészet abbahagyni, visszavonulni, és ellenni a magunk
kis nyugodt életével. Bizony, oly hamar fel akarjuk adni, elmegy a kedvünk, mert
mindig magunkra nézünk, megértést, elfogadást, megbecsülést várunk, és amikor
nem így történik, nem akarunk az Úr követeiként járni ebben a világban.
Mózes
segítséget kap, Áron fog beszélni, ő pedig mindig elmondja, amit Isten
parancsol, amit mondani vagy tenni kell. A két testvér között összhang van,
mindketten alárendelik magukat Isten akaratának. Van-e összhang közöttünk?
Isten akaratában megegyező összhang. Amikor mindketten alárendeljük magunkat az
igének.
Az Úr
felkészíti őket, elmondja, hogy nem lesz egyszerű ez a csata, a fáraó nem akar hinni, nem akar leszállni a
trónról, jeleket és csodákat vár, és azok sem győzik meg. Ne várjunk gyors
eredményre, mert az ember szíve büszke, különösen ma gondolja azt, hogy ő az isten.
Nem akar meghajolni az Úr előtt, nem akar Neki élni és szolgálni. De te
leszálltál-e már életed trónjáról? Átengedted-e az uralmat az Úr Jézus
Krisztusnak? Mert az az elsőrendű kérdés, hogy ki az Úr az én életem felett.
A jelek és
csodák célja a bizonyságtétel, általuk ismerje meg Egyiptom népe Istent.
Ismerjék fel, hogy nem a fáraó az isten, sem azok a bálványaik, amiket eddig
isteneknek gondoltak, hanem Mózes és Áron Istene. Ő élő valóság, Aki tud
cselekedni. Olyan dolgokra képes, amelyeket látva el kell ismerni hatalmát. Rá
kell döbbenni, hogy Vele és Neki élni jó.
Mózes és Áron nem voltak
fiatalok, mégis mentek, tették, amit Isten kért tőlük. Mert nem kér Ő többet,
mint amit meg tudunk tenni. Amit kér, annak elvégzéséhez megadja a szükséges
energiát is. Isten jól ismerte a fáraót, jól látta előre az események
alakulását, szükség volt az első jelre. A ledobott botból kígyó lett - milyen gúnyosan
utánoztatja a fáraó ezt a mágusaival. De mennyire vak, mert nem látja, hogy igaz,
hogy varázslók is megtették ezt, de Mózes kígyója elnyelte az övékét. Milyen
nehezen nyílik a szemünk. Csak arra figyelünk, ezt mi is meg tudjuk tenni, nem
kell nekünk Isten, de nem figyelünk a minőségi különbségre, sem a következményekre.
Mennyi csodát átéltünk már mi is, de nem maradt-e a mi szívünk is érzéketlen?
A következő
jel már komolyabb következményekkel jár, és érzékeny területet érint, a
vizeket. A víz nagy kincs Egyiptomban, a
fáraó pedig hiába tartja magát istennek, sem megvédelmezni nem képes az ivóvízkészletet, sem megtisztítani nem tudja. Isten jelez, Ő a vizek forrása, Ő az
élő víz. Jézus Krisztusban hozzáférhetővé tette ezt az élő vizet, csak oda kell
menni Hozzá szomjas szívvel, és meríteni. Ő ingyen adja, csak szomjas szívre van
szükség, és ez a víz a lelkünket elégíti meg. A Nílus vize csak a test szomját oltja, a Jézustól kapott élő víz pedig
a belső, lelki szomjúságunkat oldja meg. Úgy feltölt, hogy még másnak is jut
belőle. Túláradó élettel ajándékoz meg.
A fáraó szíve
kemény maradt, megtévesztették a mágusai, mert ők is képesek voltak megtenni,
amit Mózes és Áron. Mennyire meg tud sötétedni a szív, mert ugyan megtették a
mágusok is, de nem voltak képesek elhárítani a bajt. Nem tudták megszüntetni,
és nem voltak képesek megtisztítani a vizeket. Hét napot kaptak rá, és nem
ment. Az Úr ad időt, hogy belássuk tévedésünket, felismerjük bűneinket, és
bűnbánattal Hozzá forduljunk. Kapunk időt a megtérésre. Légy irgalmas nekem, bűnösnek. Mennyi időt kaptunk már, de odafordultunk Istenhez, segítségül hívtuk
nevét?
Ismét Péter
szólal meg: mi elhagytunk mindent, és követtünk téged, és ez valóban így volt
(Mt 19,27-30). Amikor meghallották az Úr hívó szavát, azonnal döntöttek, Őt
választották, és addigi életüket maguk mögött hagyva követték Őt. Megtörtént-e már ez a fajta döntés? Így
követem-e Őt, hogy minden korábbi értéket, biztonságot magam mögött hagytam
Őérte? Az életem teljesen az Úr kezébe teszem, Tőle függ a megélhetésem, az
életszínvonalam. Mi igyekszünk a régi
életkörülményeinket átcsempészni Isten országába. Úgy akarunk élni
tanítványként is, mint korábban, vagy még jobb színvonalon.
Péter kérdése
arra irányul, mi lesz akkor velünk? Nagyon izgatja őt ez a kérdés: mi lesz velem. Pedig már Jézust követve annyi bizonyosságot
kapott az Úr hatalmáról, gondoskodó szeretetéről. Nincs hiányuk semmiben, pedig odahagyták
korábbi kenyérkereseti lehetőségüket. Még az anyósa is meggyőződött arról, hogy jó döntést
hozott a veje, amikor Jézus tanítványa lett. Jézust követve nem kell aggódni,
mert aki követi Őt, és teljesen Rábízza magát, az nem elveszít, hanem életet nyer.
Az Úr
válaszol a kérdésre: aki követi Őt - és ez a lényeg, követi Őt, az majd Vele
lesz a megújult világban. Isten
megújítja ezt a világot, újjáteremti. Elmúlik a régi, és újjá lesz minden.
Visszaállítja a teremtésbeli rendet, a világ bűnmentes életét. Tehát Jézus követése nem merül ki az evilági
életben, van folytatás. Aki az övé, az örökké él. Mindez kegyelemből, Jézusért a miénk. Aki most Jézussal éli életét,
az mindörökké Vele lehet. Az új teremtésben
Jézus lesz a középpontban, Vele és Neki élünk. Ott már nem lesz jelen mindaz a
sok nyomorúság, ami ezen a földön jelen van. Ott az élet lesz egyedül jelen,
nem lesz elmúlás, betegség, fájdalom, csak élet mindenekben.
Azonban ez
nem azt jelenti, hogy akkor a földi élet nem számít. Azt jelenti, hogy aki Rábízza magát
Jézusra, aki belép Isten országába, arról gondoskodik a Király. Nem szükséges
már aggódni, mert Ő tudja, mire van szükségünk. A mi dolgunk, hogy keressük az Ő országát és igazságát, a többi pedig
megadatik ráadásként.
Az Ő nevéért
elhagyni mindent, vagyis az Ő neve mindennél többet jelent a számomra, hiszen
nincs más név, ami által üdvözülhetnénk, csakis Jézus neve. És Aki hisz Benne és
követi Őt, az kap örökséget. Azonban azt is látni kell, hogy az Ő nevéért
gyakran jár szenvedés is. Jézust követni
nem azt jelenti, hogy jobban élek, mint a nem hívők. A követés mindig
önmegtagadással, keresztfelvétellel jár. A kereszt pedig egyenlő: szenvedés és
halál. A kereszt nem ékszer a tanítvány számára, hanem egy olyan eszköz, ahol
meghalok magam számára, ahol kimondom: ne úgy legyen, ahogy én akarom, hanem,
amint Te, Atyám.
Már
keresztem vállra vettem
1. Már
keresztem vállra vettem S érted mindent elhagyok.:/: Mindenem vagy, árva let-
tem,
Honjavesztett szív vagyok. Vágyat, célt a múltnak adtam, Nincs már bennem vak
remény, Mégis
gazdag úr maradtam: Isten és a menny enyém.
2. Ember
bánthat és zavarhat: Szíved áldott menedék; :/: Sorsom próbál és sanyargat:
Édes csenddel
vár az ég. Nincsen búm, mely könnyet adjon, Míg szerelmed van velem,
Nincs öröm,
mely elragadjon, Hogyha nem benned lelem.
3. Lelkem,
teljes üdv a részed, Hagyd a bút s a gondot el; :/: Légy vidám, ha meg-meg-
érzed: Tenni
kell még s tűrni kell. Gondold el: ki Lelke éltet, Milyen Atya mosolya; Meg-
váltód
meghalt teérted: Mit bánkódnál, menny-fia?
4.
Kegyelemből dicsőségbe Szállj, hited majd szárnyat ad, :/: S az örök menny
fénykö -
rébe Bévezet
majd szent Urad. Véget ér itt küldetésed, Elszáll vándoréleted, Üdvösség -
gé lesz
reményed, Égi látássá hited.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése