K
|
ilenc jelet vitt végbe az Úr már
Egyiptomban, mégsem történt semmi (2Móz 11,1-12,20). A fáraó továbbra sem
bocsátotta el Isten népét. Egyre keményebbé vált a szíve, dacol Istennel. Mennyi hatalmas dolgot cselekedett már
életünkben az Úr, és ennek ellenére nem adjuk át az életük irányítását. Milyen
makacsok is tudunk lenni. Halljuk a sok igét, talán már nem csak az
istentiszteleten, hanem akár interneten keresztül is. Sok bizonyságtétel
hangzik el, de változtam-e? Isten igéje formálja-e már az életemet? Mert más
dolog hallatni az igét, és más engedelmeskedni Neki. Erőforrásommá vált már?
Ismerem az Urat, és tudom, hogy Benne bízhatok, nincs már szükség félelemre,
aggodalomra, mert kezében minden jó helyen van?
Még egy
csapás készülődik, ami az utolsó is egyben. De ez még súlyosabb és tragikusabb
lesz. Az eddigiek sok szenvedést és
nyomorúságot okoztak az egyiptomi emberek életében. De ez erőteljes üzenet lesz. Isten azonban, mielőtt ez megtörténne, szól, és aki
komolyan veszi a szót, és az Úr szava szerint cselekszik, kimarad belőle. Miért történik mindez? Mert kemény a szívünk,
mindent kimagyarázunk, így történt a korábbi csapásokkal, megmagyarázták
természeti folyamatokkal, időjárási jelenségekkel, esetleg véletlen kategóriába
sorolták őket. Csalárd a szívünk, nem akar Istennel összhangban élni és Neki
szolgálni. Csodálatosan boldog életet élnénk, ha Isten igéjének rendelnénk alá
magunkat. Azonban a gonosz belekódolta szívünkbe az Isten iránti
bizalmatlanságot. Urunk, könyörülj rajtunk!
A csapások
által Isten jelez és keres minket. Nem ártani akar, Ő nem a bűnös ember halálában
gyönyörködik, hanem mindent megtesz, hogy a bűnös megtérjen és éljen. Nem Egyiptom
ellen cselekszik, hanem népe érdekében. Egyben mindez Egyiptom számára is
bizonyságtétel. Aki felismeri, hogy nem a fáraó, nem eddigi bálványaik az
istenek, hanem teljes szívvel Istenhez fordul, az életet nyer. Minden esemény célja az ébresztgetés, a halálos álomból ébredjünk fel, ezt akarja az Úr. Az emberek
többsége csak arra figyel, hogy minél jobban éljen ebben a világban, de kevesen
figyelnek az élet minőségére, és arra, hol lesz a folytatás. Hogyan állok majd Isten elé? Egyedül Jézus Krisztusban van esélyünk az új
életre.
Ebben az
ellenséges közegben is jelen van az Úr. Ahol az ember magát isteníti, ott kiderül, hogy Isten oltalmazza és felkészíti
népét. Az ellenség fogja ellátni mindazzal, ami a kivonulás és az új élet során
szükséges lesz. Az új élet anyagi alapjait a fáraó népe biztosítja. Eddig
kiszipolyozták a zsidókat, belőlük éltek, Isten azonban cselekszik, és az ellenséggel
készítteti el az útravalót. Nézz fel az Úrra, ne keseregj, és ne félj, ha
ellenségek vesznek körül, ha eddig minden összefogott ellened, és úgy látod,
nincs esélyed. Figyelj az Úrra, bízz Benne, és lásd meg, hogy Ő jelen van.
Készítteti már az útravalót, készíti már a szabadulás útját. És mivel az Úrnak van humora, lehet, hogy pont azok
fognak segíteni, felkészíteni, akik eddig akadályoztak.
A tizedik
csapásban egy bárány hal meg, és ahol ez megtörténik, és vérével bekenik az
ajtófélfát, ott az elsőszülöttek életben maradnak. Ilyen a bűn, valakinek meg
kell halnia. Vér nélkül nincs bűnbocsánat, nincs szabadítás. Azonban ott, ahol megkenik az ajtót, akár zsidó,
akár egyiptomi háznál, a halál elkerüli azt a családot. Így azután mindenki előtt, még a fáraó háza
előtt is nyitva van az életben maradás lehetősége. Ahol hittel veszik Isten
üzenetét, ott halál helyett élet lesz.
A bárány
előremutat Isten Bárányára, az Úr Jézus Krisztusra, az Ő vére által van
szabadulásunk. Aki hittel tekint Őreá, az életet nyer. Ez a szabadítás ünneppé
válik, innentől kezdik majd az új évet. Tehát új időszámítás kezdődik Izráel
életében. És így van ez, akit az Úr Jézus megszabadít bűneiből, aki befogadja
Őt, annak az életében új időszámítás kezdődik. Miért? Mert egy teljesen új élet
indul el, amit nem én hoztam létre, hanem kizárólag Isten munkája. Látszik-e az
új? Tudom-e, hogy innentől kezdve megváltozott az éltem? Jézus belépett, és már
látható a változás: van különbség a korábbi és a mostani életem között. Mert a rabszolga és a szabad ember élete különböző. Látszik-e, hogy már szabad vagyok, Jézushoz tartozom?
Ismét két
személy Jézussal találkozása, gyógyulása tesz bizonyságot az Úr hatalmáról. A
két személy jelenléte, megtapasztalása olyan tanúságtétel, amit komolyan
kell venni, hiszen két tanú szavát még a bíróságon is elfogadták. Amikor két
ember áll elénk, nézd, ilyen hatalmas dolgot cselekszik Jézus, nincs jogunk
hitetlenkedni. Nem lehet mást tenni, mint térdre hullva hódolni a Király előtt.
Hódoltál már Előtte? Hány és hány bizonyságot láttál és hallottál, de dicsőítetted
már az Urat, kimondva: Rád van szükségem, Te vagy az élő Isten, szavadra
hallgatok, követlek egy életen át?
Két vak hall
Jézusról, szívük tele van reménnyel, a gyógyulás, szabadulás vágyával és
lehetőségével. Amikor meghallják, hogy Jézus az, remény gyúl a szívükben, ütött a
vakságunk utolsó órája, Jézus által láthatunk, egy új világ, új élet kezdődik. Mit jelent
neked Jézus neve? Amikor hallod e nevet, kivirágzik a szíved? Tele leszel
reménnyel, és eldobod a félelmet, az aggodalmat, a reménytelen sírást? Jézus itt
van, és megváltozik az életem? Egy új
kezdődik? Hidd el, Jézus neve új életet,
teljes változást jelent.
Azonban a
Jézus körül lévők számára nem ezt jelentette ez a név, ők csak magukkal vannak
eltelve, csak a leendő hatalmat, Jézus földi királyságát látják, és ebbe nem
férnek bele a vakok, a nyomorultak. Leállítják ezt a két embert, pedig pont
nekik kellene biztatni és Jézushoz segíteni őket. Mi hogyan vagyunk jelen: hátráltatunk, akadályozunk, vagy biztatunk? Ne félj, jöjj Jézushoz, van esély,
van remény.
Az Úr azonban
meghallja a kitartó kiáltozást. Ne add fel, ellenhangok közepette se. Kiálts
továbbra is Hozzá, mert Ő meghallja hangod. Megkérdezi: mit akarsz? A lényeget
mondd, mint ezek a vakok. Hogy megnyíljon a szemünk. Mert drága testvérem, az a
lényeg! Megnyíljon a szemünk, és végre Jézust annak lássuk, Aki. Élet
Fejedelmének, Megváltónak. Mit kérsz Tőle? Alamizsnát vagy új életet?
Alamizsnát bárki adhat, de életet egyedül Jézus. A lényeget kérd, ne érd be
Nála nélkül kevesebbel.
A bevonulás jelzés
a jelenlévők számára, a vakokat meg nem látók számára, hogy Ő nem politikai Messiás,
hanem Isten Fia, Aki a bűneinkből szabadít meg. Ő a személyes életünk fölött akar uralkodni. Az Ő trónja nem Dávid
uralkodói széke lesz Jeruzsálemben, hanem a kereszt a Golgotán.
Az Úr
személyes életünkbe akar bevonulni. A szamár jelzi, hogy nem erőszakkal jön,
lehetőséget kínál, de ezt nekem kell megragadni. Aki előtt felragyog Isten Fia,
felragyog a kegyelem, az élet nyer.
Örvendezzen
már e világ
1.
Örvendezzen már e világ, Légyen mindenben vigasság, Mert Krisztus mindenért
vált -
ság, Világ
bűnéért orvosság.
2. Zakariás
szent próféta Már ezt régen megmondotta: Örvendezz, Sion leánya És örülj
nagy
vígassággba’!
3. Ne félj,
mert íme örömed: A te királyod jő neked; Szamár vemhén telepedett, Mutat-
ván nagy
szelídséget.
4. Véle
vagyon istensége, Mondhatatlan nagy kegyelme, Jóvolta, idvezítése, Mert ő
mindeneknek
feje.
5. Előll s
utól nagy serege Szentlélek teljességében Hozsánnát kiált a mennybe, Dávid
fiának
örömben.
6. Némelyek
ruházatjokkal, Krisztus útját méltósággal, Mások hintik zöld ágakkal: Királyt
tisztelnek
azokkal.
7. Mi is
azért királyunknak, Menjünk elébe Urunknak; Vigyünk szép pálma ágakat: Hi-
tünk
győzedelmes voltát.
8. Dicsőség Atyánknak
mennyben, Mi királyunknak akképen Szentlélekkel egyetemben
Mostan és
minden időben.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése