H
|
atalmas az Úr, irgalma és
kegyelme kiapadhatatlan, türelme pedig hosszú (2Móz 16,1-36). Mindezt naponta
megtapasztaljuk, hosszan tűr irántunk, mégpedig azért, hogy egyre jobban
megismerjük és megszeressük, és azért is, hogy minél több ember előtt
felragyogjon a kegyelem.
Isten
szeretetére és irgalmára mi a felelet? A zúgolódás. Mi sem vagyunk különbek
Izráel népénél, mennyi nagy dolgot cselekszik az Úr, de amikor egy apró kis
problémához, egy kicsi kavicshoz érkezünk, zúgolódunk. Miért zúgolódtak? Mert
elfogyott az ennivaló, és megijedtek, azt gondolták, elpusztulnak. Az ilyen
zúgolódás a kishitűséget mutatja, nem ismerik igazán az Urat, nem bíznak Benne.
Pedig hatalmas dolgokat éltek át, de nem merítenek ezekből reménységet.
Mennyire így vagyunk mi is, elborítja gondolkodásunkat a pillanatnyi helyzet,
és már nem Istenre figyelünk, hanem magunkat sajnáljuk és sajnáltatjuk. Pedig csak
Istenre kéne nézni, és gondolkozni, nem azért hozott ki az Úr a nyomorúságból,
hogy elvesszek, hanem azért, hogy életem tetteinek bizonysága legyen. Ne
féltsük magunkat, hanem bízzuk inkább Rá a megoldást. A jelenlegi helyzet
mindig próba: mit teszünk? Hogyan reagálunk? Nem hasonlítunk a nem hívőkre, és
nem az ő mintájukat követjük ilyen esetben? A nehéz időszak lehetőség arra,
hogy másképp éljük meg a helyzetet, másképp cselekedjünk, mint hit nélkül. Fel
lehet mutatni: Velem van az Úr, nem félek betegágyon sem, mert Ő erőt ad, és Ő
megoldja ezt a problémát is. Ehhez azonban türelemre van szükségünk, de aki kér, az kap.
A gonosz is
megjelenik a fedélzeten és elhinti közöttük: jobb volt Egyiptomban, a
rabszolgaság száraz kenyerét húsos fazéknak tünteti fel. A gonosz trükkje ez,
hogy a bűnös, Isten nélküli múltat, akár a disznók vályúját is megszépíti. Azt
suttogja, jobb volt Isten nélkül. Ez az ördög nagy hazugsága, és ők is
elhitték. Te is elhiszed, amikor suttogja: ne figyelj a Bibliára, ne azt tedd,
amit Isten mond, mert úgy előnyösebb, jobb lesz?
Milyen
kegyelmes az Úr, meghallja a zúgolódást is, de nem elveti őket, hanem segít
rajtuk, ad kenyeret. Olyan táplálékot, amire nem is gondoltak. Biztosítja
étkezésüket mindennap. Az ő részük minden reggel felszedni a lehullott mannát. Így gondoskodik az Úr, nem okoz problémát ilyen nagy létszámról való
gondoskodás. Meg tudja oldani a mi élelmezésünket is. Ne félj, csak bízd Rá
magad! Később látjuk, hogy többezer embert jóltart az Úr Jézus néhány kenyérrel és
hallal, mert Isten nem változik, készletei sem fogynak el, bankszámlája sem
merül le. Negyven éven át volt manna, jött menetrendszerűen, csak fel kellett
szedni. Mennyire megszabadít az aggodalomtól a mi Urunk, érdemes Őreá bízni
mindent. Ne te akard bebiztosítani a jövőt, csak tedd, amit mond, a jövőt, a megélhetést bízd Rá. Ő
gondoskodik, a te részed csupán a napi feladatok elvégzése, az általuk való
bizonyságtétel. Számunkra az Úr Jézus Krisztus a manna, Ő a mi lelkünk igazi
tápláléka.
A hatodik
napon dupla mennyiséget lehet szedni, és az nem romlik meg, mert a hetedik nap a
hála, az Úrral való közösség, a lelki feltöltődés napja. Így gondoskodik az Úr,
tehát nem igaz, hogy nem lehet megállni a nyugalom napján, mert akkor nem élünk meg.
Meg lehet, sőt, Isten azt akarja, hogy álljunk is meg, töltődjünk, legyünk az
Úrral, és fejezzük ki hálánkat, mutassuk ki bizalmunkat Iránta.
Egy újabb
példázat hangzik el a vezetők előtt, és ez nyílt vallomás: a szőlősgazda Isten,
a Fia pedig Jézus (Mt 21,33-46). Így hallja mindenki, hogy Jézus az élő Isten Fia, a
tettei pedig ezt alá is támasztják. Csak ki kell nyitni a szemet és a szívet,
és akkor látni fogjuk, kicsoda Ő. Ha nyitott szívvel közeledek, leborulok
Előtte, mert látom, hogy Ő az én életem Gazdája. Rá van szükségem, ha élni és örök
életre jutni szeretnék.
Isten a
gazda, Ő ültette a szőlőt, és aztán munkásoknak adta, vagyis munkalehetőséget
teremtett, esélyt adott az életre. Isten ilyen csodálatos, megajándékozott az
élettel, és aztán ránk bízza, esélyt ad az eredményes, Neki tetsző
életfolytatásra. Ő biztosítja a
feltételeket. Mennyire nem így látjuk, tele vagyunk ragadozó lelkülettel,
mindent maguknak akarunk, az életet és a gyümölcsét is. Így voltak Izráel
vezetői is, tele önzéssel, mindent maguknak akartak, és amikor eljött a Fiú,
ahelyett, hogy beálltak volna Mögé, megölték.
Isten
elküldte Fiát, az Úr Jézus Krisztust, elfogadom Uramnak, beállok Mögé és
követem, vagy kidobom az életemből? Én is mindent magamnak akarok? Itt rontjuk
el. Jézus nélkül pusztulásra vagyunk ítélve.
A gazda
elveszi a szőlőt a munkásoktól, és másoknak adja. A szőlő, az életem akkor is
az övé, ha én ki akarom sajátítani. Elveheti, amit rám bízott, és másnak
adhatja. Megrendített ez, mert világos, hogy az evangélium nincs nemzetekhez
kötve, ha valahol nem terem gyümölcsöt Isten népe, elveszik tőle Isten országát,
és másnak adja az Úr. Mert Jézus nélkül nincs evangélium. És Isten nem
önmagáért, hanem az evangélium terjesztésérét, a Neki való életért, a
gyümölcsökért van jelen.
Fontos még,
hogy ismét igével válaszol az Úr, az Írásokhoz irányítja őket. Számunkra is az
ige a mérvadó, ha figyelünk rá, jó irányba haladunk, ha félretesszük, rossz
lesz a cél.
Atyám, két
kezedben
1.
Atyám, két
kezedben, csak ott lakhatom.
Biztonságot
csak Tőled kapok.
Újjá így
teremtesz, sebem ápolod.
Boldogság,
hogy itt van otthonom!
Tarts meg két
kezedben, őrizz meg, Uram,
Oltalmadban
rejtsd el sorsomat!
2.
Atyám, két
kezedben teljes az öröm,
Ajándékodban
gyönyörködöm.
Tékozlóként
éltem, tárva most karod,
Hűtlenségem
nem hánytorgatod.
Tarts meg két
kezedben, őrizz meg, Uram,
Oltalmadban
rejtsd el sorsomat!
3.
Atyám, két
kezedben bátran sírhatok,
Fájdalmaim
hordozod, tudom.
Ott fönn a
kereszten áldó két kezed
Bűneimmel én
szegeztem fel.
Tarts meg két
kezedben, őrizz meg, Uram,
Oltalmadban
rejtsd el sorsomat!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése