L
|
etelt Ábrahám
ideje is, jó vénségben betelve az
élettel halt meg (1Móz 25,1-26). Vagyis arról tesz bizonyságot az Ige, hogy az
élet nem feltétlenül nyűg, amit valahogy ki kell bírni, hanem lehet áldás és
kiteljesedés, mint Ábrahám életében is. Amennyiben elfogadjuk Isten vezetését
és az Urat követve vándorlunk, áldássá válik az élet számunkra. Ez nem azt
jelenti, hogy nincsenek hibák és bukások, hanem azt, hogy jelen van az Úr, ha elesek,
felemel. Jelenléte által békesség van a szívemben, véget ér a nyugtalanság
kora, mert tudom, kihez tartozom és hová tartok. Ma ez a probléma, sok ember
nem tudja hová tart az élete. Én tudom-e? Erre a kérdésre választ kell nyerni,
mert akkor lesz békés mind az életem és mind a halálom. Jó, ha bizonyosság van
a szívemben a kegyelmet illetően és tudom, hogy amint az előző fejezetben
Rebeka a vőlegényhez tartott úgy én is a vőlegényhez igyekszem. Rebeka azért
tudta könnyen otthagyni a családját, mert tudta a vőlegény vár rá. Ha tudom,
vár Jézusom félelmek nélkül nézek szembe az idő múlásával, az öregséggel.
Izsák elvette Rebekát, Isten ajándékozta őt a számára, ketten viszik
tovább az áldást. Isten áldásának a hordozói ők, mi pedig az evangélium
hordozói lehetünk. A jó hír van ránk bízva, de vajon látszik-e rajtunk, hogy
csodálatos megbízatást teljesítünk? Látszik-e hogy evangélium hordozók vagyunk,
ez azt is jelenti nem mi vagyunk a lényeg, hanem a jó hír, amit tovább kell adni.
A hordozók elmennek a minden élők útján, ám az evangélium, az Ige itt marad és
árad tovább, gyümölcsözővé teszi az utánunk jövők életét. Adjuk hát tovább
mások számára a jó hírt a mai napon is.
Isten áldását hordozzák, de egy jó ideig ők sem részesülnek
gyermekáldásban. Ők is megpróbáltatnak, és azt látjuk, hogy ebben a helyzetben
is az Úrtól várnak megoldást, Őt hívják segítségül. Izsák Rebeka imaháttere,
milyen jó, amikor házastársak imádságban hordozzák egymást. Tudják mi a nehéz,
a nehezen feldolgozható a másik számára, és nem emberi megoldásokhoz
folyamodnak, hanem az Úr segítségét kérik. Hordozzuk mi is hittel egymást az Úr
előtt, higgyük, ami számunkra nem megoldható, az Isten számára nem jelent
problémát.
Ez a próba Isten iskolájában a türelem leckéjét jelenti, meg kell
tanulniuk kivárni, amíg Isten megajándékozza őket. Gyakran hiányzik a türelem a
szívünkből, nem tudunk az Úrra várni, mi azonnal akarunk dolgokat, de Isten mindent a maga terve szerint, a maga idejében fog megadni.
Aztán eljön az idő és duplán kapják az áldást, ikreket vár Rebeka. De
milyen is az ember, semmi nem tetszik neki. Korábban azért sírt, mert nincs
gyermeke, most az a probléma, hogy ez így nehezebb terhesség, meg két gyermek
egyszerre. Mennyire nehezen tudunk megelégedettek lenni. Milyen könnyen a
dolgok rossz oldalát látjuk meg, ahelyett, hogy engednénk az örömöt
érvényesülni. Megtudják, hogy a két gyermek két népet képvisel, vagyis Istennek
mindkettővel terve van. És ez a hangsúlyos, Istennek terve van az életemmel, sőt
a gyermekeink és unokáink életével is. Senki sem céltalanul születik. Életünk
során Istennek ezt a tervét kell minél jobban megismerni, mit is akar Ő kezdeni
velem, vagy ahogyan Pál apostol kérdezte: Mit akarsz Uram, hogy cselekedjem? Ha
erre a kérdésre megtaláljuk a feleletet valóban kiteljesedett életet élhetünk,
mert akkor a helyünkön leszünk, és nem lesz szükség pótszerekre, kiegészítőkre.
Azt is látjuk, hogy az Úrnál más a sorrend, mint nálunk. Nem mindig az
elsőszülött, vagy a számunkra fontosabb személy kerül az első helyre. Isten
mindig más szempontok alapján cselekszik. Ha az életben háttérbe szorultunk, ha
éreztették velünk, kevésbé vagyunk fontosak vagy értékesek, lássuk meg, az Úr
számára értékes az életünk. Az Ő országában az utolsókból is lehetnek elsők.
A tanítványok egész életükben koncentrált életet élnek, számukra a
legfontosabb Jézus jövetele (1Thessz 1,6-12). Mindenkor Őreá várnak. De vajon
így van-e ez? Valóban Őt várjuk? Mennyi minden lefoglal bennünket, gyakran
kicsinyes dolgokkal vagyunk elfoglalva, vagy sérelmeinket akarjuk megtorolni. A
thesszalonikaiaknak sem volt könnyű, hamar szembesültek az ellenség támadásával,
bántalmazással, üldözéssel. A kísértő úgy akarta ártalmatlanná tenni őket, hogy
belefecskendezte a szívükbe a bosszúvágyat. Toroljátok meg a sérelmeket, ne
hagyjátok magatokat, az apostol azonban rámutat, hogy nem azért lettek
kiválasztva, hogy a maguk védelmében harcoljanak, hanem az evangéliumért. Azért
vagyunk itt, hogy Jézus neve megdicsőüljön általunk.
Pál rámutat, hogy Jézus visszajön és majd Ő fog minden sérelemért
megfizetni. A bosszúállás, nem a mi dolgunk, ezt hagyjuk Rá. A mi dolgunk, hogy
Jézushoz vezessük még ellenségeinket is. Az van ránk bízva, hogy az életünk
meggyőzze az ellenséget is Isten szeretetéről és kegyelméről. Ne feledjük a
római századost, Jézus halála győzte meg arról, hogy akit keresztre
feszítettek, az valóban Isten Fia. Jézus nem a bosszún dolgozott, hanem Isten
kegyelméért esedezett, azt kérte, hogy a kereszt alatt állók is éljék át Isten
megbocsátását.
Pál imádkozik, hogy tudjanak gyönyörködni a jóban. Erre nekünk is
szükségünk van, kérjük, az Urat, adjon új látást, amivel nem a rosszat, a
szenvedést, a bántalmazást, a betegséget látjuk, hanem a jót. Lássuk Őt, mert
aki látja az Urat, az szenvedések közepette is örvendező marad. Hiszen Pál
gyakran hordozott sebeket, érzett testi fájdalmat, mégis, mindig örül és hálás.
Mert az Úrban lehet és szabad mindig örülni, látni a szépet, a jót. Hiszen
Isten országa jelen van, és ez az ország jó. Gyakoroljuk tudatosan az Úrban való
gyönyörködést. Tanuljunk meg örülni az Úrnak. Jelentsen örömöt számunkra, hogy
Vele lehetünk.
Gyönyörködjél az Úrban
Gyönyörködjél az Úrban.
Gyönyörködjél az Úrban.
Csillapodjál! Ne bosszankodjál!
Gyönyörködjél az Úrban!
Mit ér felindulásod, örülj,
hogy van Megváltód.
Hagyd rá magad!
Gonoszt megtagadd!
Gyönyörködjél az Úrban!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése