K
|
ánaán földjén
is elfogyott a gabona, de meghallották, hogy Egyiptomban lehet kapni, így azután
Jákób mozgósítja fiait (1Móz 42,1-38). Mintha nem számítottak volna arra, hogy
őket is érinti ez az éhínség. Néha mintha a hívők azt gondolnák, hogy ők
kimaradnak minden rosszból, és amikor az őket is érinti, meglepődnek. Az Úr
Jézus beszélt arról, hogy lesznek háborúk, éhínségek, különféle nehéz helyzetek, és ezek a hívőket sem kerülik el. Van, amire fel tudunk készülni, van, amire
nem.
Jákób és családja nem tudott felkészülni, hisz ők nem kaptak jelzést, és
most is tétováznak. Úgy látjuk, a fiúk határozatlanok. Kivártak, mert úgy
vélték, hamar lefut ez az éhség. Mi is sokszor azért vagyunk határozatlanok,
mert úgy véljük, hamar vége lesz a nehéz időszaknak, hamar túl leszünk rajta.
Jákób útnak indítja fiait, de Benjámint nem engedi el, mert félti, és úgy
gondolja, meg tudja őt óvni. Józsefet sem
tudta, másrészt nem minden az, aminek látszik. József eltűnése tragédiának
látszik Jákób előtt, pedig csak Isten munkája. Az Úr jár előttük József
személyén keresztül, mert szereti őket, és meg akarja menteni elhívott
eszközeit.
József teljesen belesimult az egyiptomi életbe, beszédén sem veszik
észre, hogy ő nem egyiptomi. József felismeri testvéreit, de nem árulja el,
hogy ki ő. Kémeknek mondja őket, és három napig őrizetben tartja a kis
csapatot. Ez a három nap az emlékezés
ideje, előjön a rendezetlen múlt. Eszükbe jut József és az ellene való vétkük.
Az Úr előtt való rendezés nélkül nem lehet megszabadulni a múlt terheitől; csakis az őszinte bűnbánat és az Úr kegyelme az, ami felszabadít.
Simeont ott kell hagyniuk, és nélküle mennek vissza apjukhoz, ám kapnak
jeleket, amiket nem értenek. Az Úr mindig jelez, a nehéz időkben is, de ezeket
meg kell látnunk, majd meg kell értenünk. Isten ott van végig Jákób fiaival,
de ők nem látják. Jákób még mélyebbre kerül, úgy látja, Simeon is elveszett,
ezért Benjámint nem engedi el. Kiderül, hogy teljesen hozzá kötődik, mintha a
többi fia nem is létezne. Jákób nem tudja elengedni Benjámint, pedig ez a
megoldás. El kell engedni a legkisebbet, azt, akit nagyon szeret, a József-pótlékot. Az elengedés fontos, nekünk is
meg kell tanulni, hogy ne ragaszkodjunk görcsösen se a véleményünkhöz, se a tervünkhöz,
de még a másik személyhez sem. Merjünk mindent az Úr kezébe helyezni, ne ragaszkodjunk
semmihez görcsösen, hanem bízzunk Urunkban. Mert aki meg akarja menteni az életét,
elveszti azt, aki pedig elveszti azt Jézusért, életre nyeri meg.
Az apostol Athénban várakozik, de nem tölti tétlenségben az idejét (ApCsel 17,16-34).
Körbenéz a városban, és a bálványokat látva háborog a lelke. Nem is tartja
magában a mondanivalóját, beszél az emberekkel, és bizonyságot tesz Jézusról. Az
ismeretlen isten oltára arra indítja, hogy beszéljen a Teremtő és Megváltó
Istenről a számukra. Tehát Pál nem tér napirendre a bálványok fölött, nem
mondja, ez más nép és más kultúra, mert tudja, nekik is Krisztusra van szükségük,
Jézus értük is meghalt. Bár mi is így forognánk ebben a világba, hogy vállaljuk
Jézust. Merjünk rámutatni, hogy az Úr
minden emberért meghalt.
Az Úr mindenki teremtője, és mindennek az Ura. Ő nincs ránk szorulva, nem
Neki van szüksége ránk, hanem nekünk Őreá. Jó, ha ezt is látjuk minden nap: nekem van az Úrra szükségem, mert Nélküle elveszett ember vagyok.
A tudatlanság idejét elnézte Isten. Tehát amíg nem hallunk a kegyelemről,
addig nem is kéri azt számon az Úr. A tudatlanság mindig addig tart, amíg az
evangélium el nem jut hozzánk. Amikor halljuk, amikor értesülünk arról, mit tett
értünk Isten, már nem vagyunk tudatlanok. Amikor meghalljuk a jó hírt, Isten
azt kéri, térjünk meg. Azért szól, hogy megtérésre indítson, azaz azt akarja,
hogy visszafordulva a bűn útjáról, bízzuk Rá magunkat.
Rámutat az ítélet napjára, amely Jézus által lesz megtartva. Általa ítéli
meg az Úr a világot, addig azonban lehetőségünk van a megtérésre, a Benne való
hit által új életre. Az athéniak nem
voltak fogékonyak a feltámadásra, de mi hisszük-e? Sokan ma is
elutasítják. Pedig Jézus és a feltámadás
összetartozik.
Jézus feltámadása bizonysága annak, hogy Ő valóban Isten Fia. A feltámadása
azt jelzi, él, örökké él. Boldog, aki ilyen hittel hívja segítségül. Mert ma is a görögöknek és minden népnek Urunk kegyelmére van szüksége. Arra van szükségünk, hogy mi változzunk, és az
csak újjászületés által lehetséges. A megváltozott ember lesz képes
körülményeit is jó irányba elmozdítani. Krisztussal lehetséges az új élet
mindnyájunk számára.
CSAK AZ ÚRNAK NAGY KEGYELME
1.
Csak az Úrnak nagy kegyelme,
Hogy még nincsen végünk,
Mert reánk tör, hogy elnyelne
Gonosz ellenségünk.
Száz veszéllyel utunk telve
S nincsen erőnk nékünk,
Csak az Úrnak nagy kegyelme,
Hogy még nincsen végünk.
2.
Meg-megújul minden reggel
Az Ő nagy irgalma,
Azért mihelyt napunk felkel,
Kezdjünk háladalba!
Szívünk és szánk szép énekkel
Krisztust magasztalja;
Meg-megújul minden reggel
Az Ő nagy irgalma!
3.
Az Úr az én örökségem,
Azért Benne bízom,
Mi kell nékem földön-égen,
Ha ez egy jót bírom?
Éljek bármi nagy szükségben,
Még sincs miért sírnom:
Az Úr az én örökségem,
Azért Benne bízom.
4.
Ó, mily jó az Úr azokhoz,
Akik Őrá várnak!
A sebükre balzsamot hoz,
Imáiknak szárnyat.
Föl, szívünk, a csillagokhoz,
Félre, földi árnyak!
Ó, mily jó az Úr azokhoz,
Akik Őrá várnak!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése