2017. szeptember 8., péntek

Okoskodok vagy követem Jézust?



A
 Példabeszédek is szól a beszédünkről, elmondja, hogy vannak, akiknek a beszéde hasonló a tőrszúráshoz, vagyis sebeket ejt (Péld 12,18-28). Mert szóval is megsebezhetjük egymást, és nagyon gyakran meg is tesszük. Egyrészt azért, mert bűnös szívből szól a száj, másrészt azért is, mert nem tartjuk fegyvernek a beszédet. Nem is gondolunk arra, hogy amit és ahogy mondunk, az megsebezheti a másik embert. És ezek a sebek nehezen gyógyulnak. Egyedül Krisztus sebei gyógyítják be őket. Azt is megtudjuk, hogy a bölcsek szava orvosság. A krisztusi emberek szavai gyógyítanak. Miért? Mert jelen van bennük a megértés, a megbocsátás. Minden sebre orvosság a bocsánat. Azért van jelen, mert a hívő ember is megtapasztalta, hogy az Úr megbocsát, eltörli bűneinket. Nyelvünket az Úr megtisztítja, és szavaink már az evangéliumot hirdetik, a jó hírt adják tovább, és ez gyógyít. Fontos üzenet: a szavaink akkor gyógyítanak, ha a nyelvünket is az Úr tartja hatalmában, és csak akkor szólunk, ha az hasznos, épít, előre visz.
A serénység, a szorgalom is jelentős szerepet kap a bölcs gondolatok között. Fontos a szorgalmas munka, mert belőle él az ember. A szorgalmas embernek mindig lesz kenyere, a rest azonban eladósodik, rabszolgasorba jut. A serény ember megelégedett ember is, tudja, hogy munkája biztosítja megélhetését. Aki nem tud megelégedni, akinek a törekvése a jólétre irányul, könnyen kiszolgáltatottá válhat.
Az aggódást is megemlíti a szerző, levertté teszi az embert. És ez nemcsak mai jelenség. Az Úr Jézus is beszélt róla, tehát abban a korban is ismerős volt. Az Isten kegyelmét és gondoskodását nem ismerő szív tulajdonsága az aggódás. Jézus rámutat: az aggodalom nem segít. Mi a megoldás? Az élő Istenben, mennyei Atyánkban való bizalom. Ő gondoskodik Övéiről, és aki az Ő országát keresi, arra figyel, az szabadon élhet, és dicsőítheti az Urat.
Sok ember rossz, azaz a széles úton jár, de az Úr gyermekei, akik tudják, hogy van másik, életre vezető út is, útmutatóként vannak a világban. Az a feladatunk, hogy a keresőket útbaigazítsuk. Az első tanítványok, amikor felismerték, hogy Jézus a Krisztus, odavezették Hozzá előbb Pétert, majd Nátánaelt. Aki nem tudja, merre keresse az élet forrását, annak segíteni kell, mutatni a forráshoz vezető utat. Jó, ha már megtaláltuk Krisztust, de nekünk is mutatták az utat. Valaki kezünkbe adta a Bibliát, vagy hallottunk egy igehirdetést, bizonyságtételt, ami elindított Jézus felé. Legyünk ilyen útmutatók, segítsük a Megváltóhoz az embereket. Mert a Jézussal való találkozás boldog életet eredményez.
Az Úr bizonyságot tett a templomban levő emberek előtt az Atyáról, Aki Őbenne jött el a világba (Jn 7,25-30). Szavait korábbi gyógyítása erősítette meg. A harmincnyolc éve béna meggyógyítása jelzi, hogy Jézusban az élő Isten van jelen. Miért jelzés ez? Mert azzal az emberrel senki nem tudott mit kezdeni. A legnagyobb tudósok sem tudták meggyógyítani, nem oldották meg lelki problémáit sem. Jézus az egész embert meggyógyította. Testben és lélekben egészséges lett az az ember. Mert nem elég csak a testet meggyógyítani, a lélek még beteg marad. A lelket az Úr gyógyítja meg, az gyógyul meg teljesen, aki találkozik az Úrral, aki engedelmeskedik a szavának. Jézus szava a mi engedelmességünk által végzi el munkáját.
Bizonyságtétele hatással van az emberekre, de ez még nem viszi őket közelebb a döntéshez. Csak beszédtéma lesz Jézus. Több már nekem Ő, mint beszédtéma? Látom-e, hogy kicsoda Ő? Okoskodnak, mások véleményéhez igazodnak. Mit mondanak a főemberek? Azonban nem az alapján kell döntenünk, mit mondanak mások, hanem kinek ismerem meg Őt? Ezeknek még nem dőlt el a szívükben, hogy követik Jézust. Eldőlt-e már a  te szívedben? Határozott vagy-e már afelől, hogy kicsoda Ő neked, és felismerted-e, hogy örök életed függ a döntéstől? Boldog, akinek Jézus az élete, aki mindent maga mögött hagyva kész követni Őt, egy életen át.
Ezek az emberek okoskodnak, ahelyett, hogy Jézus szavait hallva, tetteit látva elindulnának követni. Nem Őt figyelik, nem a tettei, az élete alapján és az igében kutatva alakítják ki véleményüket, hanem saját elképzelésükre építve. Leragadnak az Úr földi származásánál. Okoskodás helyett figyeljünk az igére, rakjuk össze az ígéreteket, és nézzünk fel Jézusra. Aki őszintén figyeli Őt és segítségül hívja, az megtapasztalja hatalmát, és meglátja, kicsoda Ő.
Megdöbbentő, hogy a magukat hívőknek tartó zsidókról azt mondja Jézus: nem ismerik Istent. Pedig ők meg voltak győződve arról, hogy ismerik. Sőt, úgy gondolták, csakis ők ismerik jól. Jézus látja a valóságot, és meg is mondja. Bátor beszéd volt ez, mert Ő soha nem az emberek kedvét keresi, hanem szembesít a valósággal, mert azt akarja, hogy életünk legyen.
Legjobb, ha Jézusra figyelünk, mert Ő Istentől jött, így ismeri, tudja, kicsoda Isten. Amit mond, az hiteles. Aki meg akarja az Urat ismerni, Jézus által ismerheti meg. Csak az a hiteles Istenről való beszéd, amit az Úr Jézus mond a számunkra. Isten olyan, mint Ő.


Eldőlt a szívemben


1. Eldőlt a szívemben, hogy követem Jézust,
Eldőlt a szívemben, hogy követem Jézust,
Eldőlt a szívemben, hogy követem Jézust,
Nincs visszaút, nincs visszaút!

2. Ha nincs is társam itt, én követem mégis őt,
Ha nincs is társam itt, én követem Jézust,
Ha nincs is társam itt, én követem mégis őt,
Nincs visszaút, nincs visszaút!

3. Mögöttem a világ, előttem a kereszt,
Mögöttem a világ, előttem Jézus,
Mögöttem a világ, előttem a kereszt,
Nincs visszaút, nincs visszaút!


Isten áldásával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése