A
|
z Úr úgy
tekint fogságban lévő népére, mint az orvos a betegre. Beteg az Ő népe, gyógyulásra van szüksége
(Jer 33,1-26). Tulajdonképpen eddig is beteg volt, csak rossz helyről várta a
gyógyulást. Bálványokhoz, másik nép vezetőihez ment segítségért, és nem
Istenéhez sietett. A fogságban Isten indul el feléjük. Ígéri, hogy Ő hoz nekik
enyhülést. A szenvedések idején az Úr személye, a Vele való élő kapcsolat, az
ige olvasása, az imádkozás hoznak enyhülést. Lelki bajainkra nincs más igazi
segítség, csak az Úr. Nekünk is üzeni: enyhülést adok neked. Mindenki maga tudja,
mitől szenved, mi az a baj, amit már nem tud elhordozni, az Úr üzeni: enyhülést
adok. Hogyan megy ez végbe? Máté evangélista elmondja, hogyan hívogatta az Úr
Jézus magához a különféle terhek alatt roskadozó embereket. Így szólt: „Jöjjetek énhozzám
mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok
nektek” (Mt 11,28). Hát ennyi az egész, Hozzá kell menni, terheinkkel együtt,
és átadni azokat Neki. Az enyhülés akkor következik be, ha már nem én cipekedem
tovább.
Orvosságot is ad, megszoktuk, hogy orvosságot orvos ír fel. Azonban az Úr
Jézus az ember áldott orvosa. Ő az egyedüli, aki teljes gyógyulást tud adni.
Nem csupán a felszínt kezeli, hanem mélyre hatol, el egészen a probléma
gyökeréig, és azt kezeli. S mi az Ő orvossága? Az ige, az Ő drága szava. Olvasom
folyamatosan, akár napjában háromszor, mint ahogy az orvosságot beveszem, és
átélem, hogy az ige elvégzi a munkáját, kifejti hatását. Meggyógyít, rendbe
rak. Isten szava ma is az az ige, ami a teremtéskor elhangzott, vagy amit az Úr
Jézus kimondott. Ha Jézus azt mondta a leprásnak, tisztulj meg, akkor az a
betegség eltávozott. Így szól az Úr ma is hozzánk, így parancsol a bűn minden
formájának, és annak távoznia kell.
Mindebben az az üzenet húzódik meg, hogy Isten vissza fogja hozni őket
földjükre. Újra fog kezdődni az élet. Nincs még minden veszve. Van reménység! Ő
a remény forrása. És amit az Úr megmond, az úgy van. Az én részem kivárni a
beteljesedést. Izráel népe számára mindez még ígéret, vannak is, akik ezt
kétségbe vonják. Úgy gondolkodtak, ha mindez igaz, ha ebben bízhatunk, akkor
miért jutottunk ide? De majd rádöbbennek a miért okára. Felismerik
hűtlenségüket, bűneiket, és azt követően megtapasztalják Isten kegyelmét. A
bűnbánat által belső megtisztuláson mennek keresztül, már másként látják
magukat és Istent. És aki megtapasztalja
a kegyelmet, az előtt világossá válik, hogy Isten minden ígérete színigaz. Minden be fog teljesedni.
Isten az ígéretet azzal erősíti meg, hogy rámutat a nappal és az éjszaka
váltakozására: amíg ez fennáll, addig az Ő ígérete is. Ahogyan ezek nem
változtathatók meg, úgy az Úr ígérete sem. Ő a minden kegyelem Istene. Ma is
állja szavát, aki segítségül hívja Őt, azt megszabadítja, és aki hisz az Úr
Jézus Krisztusban, annak örök élete van.
János harmadik leveléből épülhetünk ma (3Jn 1-15). Ez is egy
gyülekezetnek szól, az apostol azt kívánja, hogy legyen egészséges Gájusz, és
legyen jó dolga mindenben, ahogy a lelkének jó dolga van. Jó dolga van a
lelkemnek? Törődök vele? Gájusz odafigyelt a lelkére, gondozta mindennap. Odafigyelek rá, vagy csak a testünk
egészségére fordítunk figyelmet? Nála
fordítva volt, a lélekre odafigyelt, testére talán nem annyira. De az is lehet,
hogy odafigyelt ugyan a testére is, de még nem javult az állapota. Jánosnak
fontos, hogy a gyülekezet gondozója testben és lélekben is egészséges legyen.
A lélek jó dolgába beletartozik az is, hogy a hite is egészséges. Ismeri és éli az igazságot. Jézusra, az Ő
igéjére figyel. Rólam is elmondható, hogy igazságban járok? Az Úr igazságában élek,
mert itt nem a magunk igazáról van szó.
Gájusz befogadta a vándorigehirdetőket, és ő indította őket útra, amikor
az evangéliummal továbbmentek. A gyülekezetnek is fontos az evangélium
terjedése. Anyagi támogatásuk a jó hír továbbadását segítette. Az is lényeges,
hogy ezek a vándorprédikátorok nem keresztyének, nem krisztusi emberek
támogatását nem fogadták el. Ügyeltek arra, hogy ne keveredjen az evangélium
semmilyen szinten a konkollyal. A világtól jövő támogatáson nincs áldás. Meg
kell fontolni, kitől fogad el a hívő ember, a gyülekezet támogatást, mert az Úr
áldása a hívő szívek önkéntes adakozásán nyugszik meg.
Azonban a sátán már ott is igyekezett zűrzavart kelteni, és ehhez a
nagyra vágyást használta fel. Diotrefész elsőségre törekedett, nem fogadta el
azt, akit az Úr választott, úgy gondolta, ő jobb vezető. Mi van a szívemben? Versengés vagy alázat?
Elfogadom-e a második helyet, ha azt szánta nekem az Úr?
A megoldás az Úr békessége. Ami azt jelenti, hogy az Úr Jézus akaratát
engedem érvényre jutni. Kimondom én is, és aszerint is cselekszem, amit János
is mondott: Neki növekednie kell, nekem pedig kisebbé lennem. Ez a békesség
alapja. Az Úr növekedik a szívemben, a gyülekezetben, én pedig egyre kisebbé
leszek.
Jöjj, királyom, Jézusom!
1. Jöjj, királyom, Jézusom! Szívem, íme, megnyitom. A gonosztól óvj te
meg, Meg ne
rontson engemet.
2. Véreddel, mely el-kifolyt, Mosd le rólam, ami folt; Élet útját
megmutasd, Én meg nem
találom azt.
3. Gyógyítsd meg sok nyavalyám, Enyhíts szívem bánatán; Kétség, gond ha
gyötrenek,
Biztasd nádszál hitemet.
4. Van hatalmad rá, tudom, Míveld, édes Jézusom: Hit, remény és szeretet
Töltse be a
szívemet.
5. A keresztet te adod, Adj hozzá alázatot: Hordjam olyan csendesen, Mint
egykor te,
Mesterem.
6. Majd ha véget ér a harc S megpihentetni akarsz: megragadom jobbodat, S
mennyor-
szágod béfogad.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése