I
|
sten még
mindig keresi népét, ad még esélyt nekik a megtérésre, az újrakezdésre (Jer
36,1-19). Mert Isten ilyen, ad új esélyt, és mennyit kaptunk már, de éltünk-e
vele, kimozdultunk-e már kényelmes életünkből, vagy még mindig nyugisan élünk
tovább, úgy, mint a többi ember? Úgy teszünk, mintha Isten meg lenne velünk
elégedve, mintha mi az Ő akarata szerint élnénk?
Isten azonban elküldi igéjét, és általa elmondja, Ő hogyan is látja őket,
és mire számíthatnak, ha nem változtatnak. Azonban amíg az ige szól, van lehetőség
megváltozni, Istenhez térni. Még mindig szól az ige, de vajon halljuk?
Megmozdít, vagy már megszoktuk, és nem csinálunk belőle nagy ügyet?
Isten leíratja szavait, hogy ne szálljon el a szó, és ne lehessen azt
mondai, hogy nem hallották, nem jutott el hozzájuk. Azért van Biblia és annyiféle
igehirdetési alkalom, hogy megmaradjon az ige, és eljusson hozzánk is. A mai
technika lehetővé teszi az igehirdetések rögzítését, többszöri meghallgatását.
Ezáltal Isten igéje még elérhetőbb a számunkra. Nem mondhatjuk, épp nem voltam
ott, vagy nem hallottam jól, mert sok üzenet letölthető az internetről, vagy
elolvasható. Isten gondoskodik arról, hogy minél szélesebb kört elérjen az Ő
szava, minél több lélek meghallja az evangéliumot.
Jeremiás a börtönben is megoldja az ige rögzítését, Bárúknak diktál, majd
őt küldi, hogy olvassa fel a gyülekezet előtt. Isten ránk bízza igéjét, de a célba juttatást nekünk kell megoldani. Pál
is börtönből írt sok levelet, gyakran ő is diktált. Tehát a pillanatnyi
akadályoztatás sem akadályozhatja meg az evangélium továbbadását. Erre
választott ki az Úr, és ezért könyörült rajtunk. A kegyelem azért ér el, hogy a
megmentő üzenetet továbbadjuk. Néha még kényelmünk vagy életünk kockáztatása
árán is.
Bárúk felolvassa a nép előtt, majd eljut a hír a vezetőkhöz is, és
előttük is felolvasásra kerül az ige. Ők megrettennek, tehát komolyan veszik,
rájönnek: ez nem vicc. Isten komolyan gondolja, amit mond. És úgy látják, a
királynak is hallania kell. Nem tartják meg maguknak, hanem elmondják a
királynak, amit hallottak. Isten szinte szolgálati úton keresztül juttatja el a
tekercset a királyhoz. Sok kézen megy keresztül, de végül célba ér az üzenet. A
vezetőkön sem akad meg Isten szava, vállalják a kockázatot. Úgy látják, ezt a
királynak is hallania kell. Ennyire fontos-e nekünk az ige, hogy eljutunk
odáig: ezt mindenkinek hallania kell? Megteszek-e mindent azért, hogy minél többen
meghallják?
Az apostol bizonyságot tesz mindarról, amit látott, megtapasztalt (Jn
1,14-18). Jézus tanítványaként megfigyelte Őt, és látva életét, hallgatva
tanításait, világossá vált előtte, hogy Jézusban Isten jelent meg a világban. Az Ige
testté lett, Jézusban öltött testet a teremtő Ige. A kimondott szó, ami által a
világ létrejött, most eljött, és az emberek közt lakott. Szólt, és életek
változtak meg. János is engedett Jézus hívó szavának, maga mögött hagyta a
halászvállalkozását, és elindult Jézus nyomában. Jézusért nemet mondott a világ
kínálatára, és teljesen Jézusnak szentelte magát. Amikor az Úr hív, teljes
odaszánást kér. Tudunk-e nemet mondani Őérte mindenre? Minden erőnket és
időnket Neki adjuk?
Jézus teljes volt kegyelemmel, Isten teljes kegyelme érkezett meg. Ami
jelzi: mindenki mehet Hozzá, az elrontott életű utcanőtől kezdve a vámszedőkig
mindenki. A kegyelem mindenkire érvényes, az Úr minden bűnösnek megbocsátja
megbánt bűnét. Nincs az a bűn, amit ha megvallunk, ne bocsátana meg az Úr.
A kegyelem mellett megjelenik Isten igazsága is, ami az Úr bűngyűlöletéről és igazságszeretetéről vall. Szereti a bűnös embert az Úr, de mivel fellázadt Ellene, meg kell büntetnie, azonban pont azért küldte el Jézust, hogy Ő magára
vegye büntetésünket, és így kegyelmet nyerjünk. De a kegyelem nem azt jelenti, hogy azt csinálunk, amit akarunk, hanem azt, hogy meghalunk a bűn számára, és élünk
immár az Úrnak. Nem azért nyerünk kegyelmet, mert egy felekezet tagjai vagyunk,
hanem azért mert meglátjuk elveszett voltunkat, és ezt megvalljuk Jézusnak, és
segítséget kérünk Tőle. Bűnbánat nélkül nincs bűnbocsánat.
Az Úr Jézus azért is jött, hogy kijelentse nekünk Istent. Nélküle nem
láthatnánk, nem tudnánk igazán megismerni. Jézusban mutatkozik be nekünk Isten.
Azt mondja, hogy aki látja a Fiút, az látja az Atyát is. Isten olyan, mint Jézus. Minél
jobban szemléljük Őt, és figyelünk szavára, annál közelebb kerülünk Istenhez
is. Aki ma Istent keresi, annak Jézust kell keresnie. Hogyan tehetjük ezt meg?
Vegyük kezünkbe az evangéliumot, olvassuk és figyeljük Jézust. Aki megismeri és
befogadja Őt, az előtt Isten Lénye is feltárul. Mert Isten Őbenne tárul fel a
kereső ember előtt. Jézust kikerülve hamis Istenismeretre jutunk.
Amint vagyok, sok bűn alatt
1. Amint vagyok, sok bűn alatt, De hallva hívó hangodat, Ki értem áldozád
magad: Fo-
gadj el, Jézusom!
2. Amint vagyok - nem várva, hogy Lelkemnek terhe, szennye fogy, Te, aki
megtisztít-
hatod: - Fogadj el, Jézusom!
3. Amint vagyok - bár gyötrelem, S kétség rágódik lelkemen, Kívül harc,
bennem féle-
lem: - Fogadj el, Jézusom!
4. Amint vagyok - vak és szegény, Hogy kincset leljek benned én, S
derüljön éjszakám -
ra fény: - Fogadj el, Jézusom!
5. Amint vagyok - nincs semmi gát, Kegyelmed mit ne törne át; Hadd bízza
lelkem rád
magát: - Fogadj el, Jézusom!
6. Amint vagyok - hogy a te szent Szerelmed tudjam, mit jelent Már itt s
majd egykor
odafent: - Fogadj el, Jézusom!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése