E
|
mberileg
szinte reménytelen Isten népének helyzete, gyógyíthatatlan a sérülése, de csak emberileg
(Jer 30,12-24). Isten olyan élethelyzetbe vitte őket, ahol nem tudnak magukon
segíteni, ahol a bálványaikkal sem mennek semmire. És mindezt azért tette, hogy
végre rádöbbenjenek: van Istenük, de elhagyták. Isten azonban jelez, Ő nem
hagyta őket el. Továbbra is szereti népét, és mindent megtesz értük.
Jeremiás által igyekszik rádöbbenti őket a valóságra: senkinek sem
fontosak. A világ becsap, azt üzeni, mennyire nélkülözhetetlenek vagyunk,
értékek, és nagyon is fontosak, de mindez addig tart, amíg egészségesek,
fiatalok vagyunk. Ma különösen addig fontos az ember, amíg fogyaszt, amíg
visszaforgatja nehezen megkeresett pénzét. A tékozló fiút is nagyon szerették
addig, amíg tartott az örökség, amikor az elúszott, magára maradt. Már senkit
sem érdekelte, mi fog vele történni. Így működik a gonosz, egy darabig kiemel,
aztán otthagy magunkra. Isten nem így cselekszik, Ő még a hűtlent is szereti, és
nem magunkra hagy, hanem utánunk jön.
Ismerjük fel, hogy mindazok, akikben bíztunk, nem tudnak segíteni.
Emberileg a bűn kérdése megoldhatatlan, a gonosz teljesen lehúz, nincs visszaút. Urunk azt akarja, hogy ezt meglátva, kudarcainkat elismerve, emberi
megoldásainkat feladva, mondjuk ki: nincs rajtam segítség, de jövök Hozzád,
mert Te tudsz és akarsz segíteni.
Ebben a szakaszban is üzeni az Úr, ha senki sem tud meggyógyítani, ha már
úgy is kezelnek, mint gyógyíthatatlant, Én megorvosolom sebeidet, kigyógyítlak
sérülésedből. Az ige rámutat: van remény, van segítség, csak jó helyre kell
menni. Ez a segítség az Úr Jézus Krisztus. Ezt látjuk az Újszövetség lapjain,
emberek, akiket nem tudtak orvosaik meggyógyítani, akiken senki sem volt képes
segíteni, felkeresték az Úr Jézust. És amikor segítséget kértek, vagy hitükkel
megérintették, megtapasztalták, hogy Jézus tud segíteni. Ahol megállt az emberi
tudomány, ott Jézus megmutatta hatalmát. Isten Őbenne és Általa állítja helyre
mindazt, amit a gonosz elrontott. Az Úr Jézus a teljes életedet helyre akarja
állítani, és egy egészen újjal megajándékozni. Ebben az újban már Ő vezet,
megmutatja tervét, és szolgálatba állít. Minden bajunkra az Úr Jézust adja orvosságul
az Atya. Ő az életünk orvossága.
A messzeségben, idegen földön, megalázottan minden reménytelennek tűnik,
itt már nincs visszaút, gondolták. Évtizedek múlva az ország újjáépítése is
elképzelhetetlen számukra, de az Úr üzeni: jóra fordítom sorsukat. Ő viszi ezt
végbe egyedül, Ő, Aki mindenek fölött áll. A népek is irányítása alatt vannak,
mert Ő az egész világ Ura. A világ vezetői, kormányai is eszközök a kezében,
általuk is alakítja népe életét. Az egyik birodalom az ítéletet hajtja végre, a
másik a szabadulást teszi megfoghatóvá, valóságossá. Mindezek mögött a
Mindenható Isten áll.
Tehát csak ez a világ súgja, hogy nincs visszaút, mert az Úr által van, Neki
semmi sem lehetetlen. A visszaúthoz szükséges
az is, hogy én magam is visszatérjek az Úrhoz. Elkezdem Őt szívből keresni,
őszintén közeledek Hozzá. Mert nem a körülmény megváltozása az első és
legfontosabb, hanem a szívem megváltozása. Előbb én közeledjek az Úrhoz, és a
többit Ő elvégzi. Izráel népénél is ez a sorrend, előbb ők keresik az Urat,
megtérnek, és majd az Úr visszaviszi őket földjükre. De nem úgy megy, hogy
előbb véget ér a fogság, és majd utána megtérnek. Első a bűnbánat, az Istenhez
való közeledés, mert Ő személyes kapcsolatra hív. Azt akarja, hogy ismerjük meg,
bízzuk Rá magunkat, Őt akarjuk, és ne elsősorban a javait.
Az apostol komolyan rámutat: nem szabad minden léleknek hinni, mert nem
mindenki az Úr Jézus tanítványa, és így nem biblikus, nem az Úrtól származó
tanácsot ad (1Jn 4,1-6). Meg kell vizsgálni, kitől kérek, várok útmutatást. Ez
igaz hitbeli és életviteli dolgokra is. Nem csak arról van szó, hogy csak a
teológiai tanácsra figyeljünk oda, kitől kapjuk, hanem arról is, hogy az élet
dolgaiban kire hallgatunk. Mert a mindennapi kérdésekben is, ha nem az Urat
ismerő, Őt követő személytől kérünk tanácsot, rossz irányba kerülhetünk.
János felszólítása azt sugallja, hogy a gyülekezet jól ismeri az igét, az
Úr Jézust, és így képes megvizsgálni a lelkeket. A felnőttkorú tanítvány képes
arra, hogy megállapítsa, amit hall, az az Úrtól van-e. Az egész Szentírás
hangsúlyozza a felnőttkorra való eljutást, amikor már kemény eledellel
táplálkozunk, és általa képesekké válunk a különbségtételre.
Sok hamis próféta jött ki a világra, tehát gyülekezeti emberek, tanítók,
teológiában jártas igehirdetők, mégis hamis próféták. Miért? Mert nem ismerték
meg személyesen az Úr Jézust, és így Ő számukra nem a testben megjelent
Krisztus. A mérce mindig az, hogy kinek
tartom Jézust. Ki az engem tanító számára Jézus? Csak az van Istentől, aki
felismerte, hogy a názáreti Jézus maga az élő Isten. Ő jött el hozzánk, emberi
testben.
Nem elég csak Istenről beszélni, hiszek Istenben, de ha nem hisz Jézus
Krisztusban, nincs Istentől. Mert egyedül Jézus által juthatunk el az Atyához, csakis
Őérette van kegyelem. Aki Jézust tagadja, mint Isten Fiát, mint Tőle jött
Szabadítót, abban antikrisztusi lélek van. Mert a gonosz addig nem háborgat,
amíg valamiben hiszünk, vagy csak úgy általánosan Istenben, akkor kezd el
támadni, ha Jézust valljuk meg Isten Fiának. Azt akarja az ördög, hogy ne ismerjük
meg Jézusban a Feltámadott Urat, Aki ma is él. Azonban Jézus él, váltságműve
tökéletes, mindent elvégzett, ahhoz hozzátenni nem kell, és nem is lehet. A
kereszt és Jézus neve jelenti a győzelmet a bűn és minden romlás fölött.
Nagyobb Az, Aki bennetek van, mint aki a világban van - ez csodálatos,
felszabadító üzenet. Leoldja a félelem láncait; Jézus mindennél és mindenkinél
nagyobb. Neve ma is ható erő, segítségül hívhatjuk, és a gonosz elfut. Jézus a győztes,
és ezt lássuk, és mondjuk, akkor is, ha még látszólag nem áll győzelemre az
ügyünk. Bízz Benne, mert Ő Isten, él, és tud rajtad segíteni. Hívd segítségül a
nyomorúság idején.
Örvendezzen már e világ
1. Örvendezzen már e világ, Légyen mindenben vigasság, Mert Krisztus
mindenért vált -
ság, Világ bűnéért orvosság.
2. Zakariás szent próféta Már ezt régen megmondotta: Örvendezz, Sion
leánya És örülj
nagy vígassággba’!
3. Ne félj, mert íme örömed: A te királyod jő neked; Szamár vemhén
telepedett, Mutat-
ván nagy szelídséget.
4. Véle vagyon istensége, Mondhatatlan nagy kegyelme, Jóvolta,
idvezítése, Mert ő
mindeneknek feje.
5. Előll s utól nagy serege Szentlélek teljességében Hozsánnát kiált a
mennybe, Dávid
fiának örömben.
6. Némelyek ruházatjokkal, Krisztus útját méltósággal, Mások hintik zöld
ágakkal: Királyt
tisztelnek azokkal.
7. Mi is azért királyunknak, Menjünk elébe Urunknak; Vigyünk szép pálma
ágakat: Hi-
tünk győzedelmes voltát.
8. Dicsőség Atyánknak mennyben, Mi királyunknak akképen Szentlélekkel
egyetemben
Mostan és minden időben.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése