M
|
ózes
és Áron véghezvitte a fáraó előtt
mindazt amivel megbízta őket az Úr, mindezek ellenére kemény, változatlan
maradt a szíve. A sok csoda nem formálta újjá, maradt a régi ember. Vizsgáljuk
meg szívünket ránk milyen hatással van a sok Ige, amit olvastunk és hallottunk?
Változott-e valamit a szívünk, újjá lettünk-e, vagy maradtunk ugyanazok?
Azon is elgondolkodhatunk ezen a reggel, hogy mi olyan engedelmesen
megcselekedtük-e az Úr szavát, mint ez két ember? Minden életté vált-e bennünk?
Mózes és Áron élték Isten szavát mégsem láttak eddig eredményt. A mi részünk
élni az Igét, az Úré pedig az eredmény.
Megtudjuk Igénkből, hogy a szabadítás egy új időszámítás kezdete (2Móz
12,1-14). A zsidók számára az
Egyiptomból való szabadulással új élet és új év kezdődik. Mostantól ez a hónap
lesz az év első hónapja számukra. Mindez bemutatja, hogy szabadítással kezdődik
az új élet. Pál így írja: „Azért ha valaki Krisztusban van, új teremtés az;
a régiek elmúltak, íme, újjá lett minden” (2Kor 5,17). Amikor Jézus
Krisztus kegyelme által elnyerjük bűneink bocsánatát és Ő lesz innentől kezdve
életünk Gazdája, gyökeres változás következik be. Valóban újjá lesz minden.
Nemcsak egy két dolog változik meg, nem csak vallásosabbak leszünk, hanem mi
leszünk mássá. Új teremtés kezdődik, ami azt jelenti, hogy eddigi természetünk,
mindaz, ami életünk középpontját képezte, ahogy éltünk, elmúlik, és egy olyan
új életforma, egy olyan új ember jön létre, ami nem volt. Ez egy egészen új
élet, és ez Isten munkája bennünk. Ennek az új életnek azután növekednie kell.
Úgy növekedik, ha Igével tápláljuk.
Azt is megtudjuk, hogy a szabadításnak ára van, egy báránynak kell
meghalnia, egy báránya adja a vérét, hogy akik mindezt hittel fogadják és
hitből megcselekszik, életben maradjanak. A tizedik csapás már egész Egyiptomot
érinti, csak azok maradnak ki belőle, akik hisznek az Úrnak, és úgy
cselekszenek, ahogyan mondja. A szabadításnak mindig ára van. Ezt az árat az Úr
Jézus fizette meg a kereszten. Adjunk hálát érte, dicsérjük nevét, és becsüljük
meg, amit tett értünk. Az Ő élete és halála szabadulásunk, és üdvösségünk ára.
Ám az embereknek is oda kellett adni egy bárányt, vagy meg kellett vásárolniuk,
így nekik is került valamibe. Mert a kegyelem ingyen van, ám nem olcsó, mert „nem
veszendő dolgokon, ezüstön vagy aranyon váltattatok meg atyáitoktól örökölt
hiábavaló életmódotokból, hanem drága véren, a hibátlan és szeplőtelen
Báránynak, Krisztusnak a vérén” (1Pét 1,18-19).
A zsidók még előtte vannak a szabadításnak, de elmondja, hogy ez lesz az
első hónap, vagyis meg fognak szabadulni. Legyen számunkra is biztató az Úr
szava, ha úgy látjuk tele van életünk nyomorúsággal, rabok vagyunk, mint a
zsidók, vegyük komolyan szabadok lehetünk, akár még ma, mert akiket a Fiú
megszabadít azok valóban szabadok lesznek. A bárány vére a jel, és ahol az Úr
meglátja, ott elmarad a halál, és felváltja az élet. A mi életünkön is a Bárány
vére a jel, „ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz ő: megbocsátja bűneinket és
az ő Fiának vére megtisztít minket minden bűntől” (1Jn 1,7,9). A Bárány
vére az élet.
A szabadításra vágyni kell és készen lenni. A zsidóknak derekukat
felkötve, saruikat felhúzva kellett fogyasztani a bárányt, hogy amikor eljön az
idő, indulhassanak. Nekünk is így kell készen lenni az Úr követésére. Ne
engedjük, hogy bármi visszatartson, övezzük fel derekunkat, húzzuk fel sarunkat
és úgy várjunk az Úrra.
Az Úr Jézus egyre mélyebbre vezeti övéit az önismeret útján (Mt 7,1-6).
Rámutat arra a fájdalmas valóságra, hogy nemcsak a másikban van bűn, hanem
bennem is. Könnyen beleesünk abba a csapdába, hogy azt gondoljuk a saját
életünkben minden rendben, csupán a másikkal van baj. Az Úr Jézus azonban elénk
tartja lénye tükrét, hogy abban szembesüljünk magunkkal.
Bizony a kép elszomorító, hiszen azt kell meglátni, hogy a saját
életemben óriási bűn gerenda van. Eddig csak a másik bűnét, vétkét, hibáit
látta, jól felnagyítva, most azonban az eredeti méretekkel szembesülök. A tükör
megmutatja, hogy a másik vétke eltörpül, jelentéktelen az enyémhez képest.
Ezért nem a másik bűneivel, hibáival, hanem a saját gerendámmal kell
foglalkozni. Ám a másik vétkeivel mindig könnyebb és élvezetesebb bíbelődni,
mint a magunkéval. Azonban Jézus rámutat, azért tartja elénk a tükröt, hogy a
valósággal szembesüljünk és változtassunk rajta. Megtisztulhat az életünk, ha
nem ragaszkodunk gerendánkhoz, amire többnyire azt festjük rá, nekem van
igazam. A növekedés feltétele, a gerendától való megszabadulás, ezt csak az Úr
tudja eltávolítani.
Azt is látnunk kell, hogy vannak olyanok, akiknek nem lehet azonnal
legszentebb kincseinket átadni, mert nem értékelik. Meg kell látnunk mikor és
hol alkalmas a környezet az Ige bizonyságtételére. Mert nem mindig és nem mindenütt alkalmas rá.
Örök élet reggele
1. Örök élet reggele, Fény a véghetetlen fényből, Egy sugárt küldj ránk
te le, Kik új napra ébredénk föl; Fényed lelkünk éjjelét Űzze szét.
2. Jóságodnak harmata Gyarló életünkre hulljon, :/: Szívünk, mely
kiszárada, Vigaszodtól felviduljon, S híveid közt légy jelen Szüntelen.
3. Bűn ruháját vessük el A szövetség vére által, :/: Vétkeink fedezzük el
Tőled nyert fehér ruhánkkal, Hogy hitünk legyőzze majd Mind a bajt.
4.
S majd vezess az égbe föl, Irgalomnak napvilága,
:/: Könnyek gyászos völgyiből Üdvösségnek szép honába, Hol az üdv és béke majd
Egyre tart.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése