M
|
ár eltelt egy
jó időszak azóta, hogy Mózes először állt oda a fáraó elé. Ezen időszak alatt
Isten cselekedett népéért, megmutatta hatalmát mind az Egyiptomiak, mind a
zsidók előtt, akik hol reménykedtek, hol elveszítették reménységüket (2Móz
12,15-33). Azonban a sok csodálatos jel a végéhez érkezik elközelített a
szabadulás órája, és eljött Izráel népének is a cselekvés ideje. Eddig Isten
cselekedett, ők vártak, most már készen kell lenniük az indulásra. Isten népének
mindig olyan helyzetben kell lennie, hogy Ura indulásra készen találja. Mi is, csak jövevények és vándorok vagyunk ebben a világban, várjuk Urunkat, aki
magával viszi övét. Egy énekünk is azt mondja: „Hogyha jön a végóra, mellénk
álljon, Hazatérésre készen találjon, könyörüljön” (234. dics).
Miután Mózes továbbadta az Úr üzenetét népe számára, és elmondta a páska
ünnephez fűződő rendelkezéseket, így szólt: „Lássunk hozzá” (21).
Megragadott, ahogyan Mózes felszólítja népét, lássunk hozzá. Most már fogjunk
neki, eljött az idő, hogy nekünk is meg kell tenni a magunk részét. Nem ők
végzik a szabadítást, de nekik kell kifejezni, hogy vágynak szabadulni, és
nekik kell komolyan venni, hogy a szabadulásnak ára van. Egy bárányt fel kell
áldozniuk, mert csak a bárány vére által van menekülés a halálból. Csak a vér
tartja távol az ítéletet.
Számomra fontos, hogy meg kell látni, amikor véget ér a töltődés és a
szemlélődés ideje, és hozzá kel látni Isten akaratának a cselekvéséhez. Most már nem lehet várni, nem lehet újabb csodákat
lesni, hanem el kell rejtőzni a vér oltalma alá. Ezt mindenkinek magának kell
megtenni. A szabadítás titkát tovább kell adni a következő generációnak,
mégpedig szertartás, tehát a páska ünnepe által és bizonyságtétel által. A
páska ünnep megtartása azért lényeges, mert meg fogják kérdezni, miért történik
mindez, és akkor el lehet mondani, hogy a bárány vére által szabadultak meg
Egyiptomból. Ma is lényeges, hogy lássa a következő generáció Isten munkáját az
életünkben. Látniuk kell, hogy más az életünk, el kell határolódnia a világ
fiainak életétől, és ha ez megtörténik, akkor fognak kérdezni. A kérdésre pedig
lehet válaszolni. Elmondhatjuk mi is, hogy Isten Bárányának az életébe került a
szabadulásunk, ma is általa lehet a bűn mindenféle hatalma alól megszabadulni.
Jézus Krisztus vére rejt el az ítélet elől, és tisztít meg minden bűntől.
De Ő szabadít meg a félelemtől, a depressziótól is. Ma nem figyelünk
magunkra, az élet változására, és így könnyen csapdába esünk. Ahogyan változik
belső és külső világunk, úgy reagálunk másként a minket érő eseményekre.
Gyakran ingerültebbekké válunk, nehezebben dolgozzuk fel a minket ért
kritikákat, azt gondoljuk, kiestünk a figyelem középpontjából, és ilyenkor
könnyen ránk tör a depresszió. Azonban ha komolyan vesszük életünk változásait
Jézus lényében elrejtőzve a depresszió, a csüggedtség sem vesz rajtunk erőt.
Jézusra figyelve elkerülhetjük a csüggedés mocsarát, túlléphetünk az
érzékenységen is.
Azt is látjuk, hogy elkerülhetetlen az áldozat, a bűn olyan erős, hogy
valakinek meg kell halnia. Lássuk meg, hogy Jézus Krisztus halt bele a mi
bűneinkbe. Ő halt meg helyettünk, hogy mi élhessünk. Boldog, aki ezt felismeri,
és leborulva Rábízza életét. Aki úgy szeret, hogy kész értem a halálba menni,
abban meg lehet bízni, az csak jót akar nekem. Ő életre vezet. Aki követi a
Bárányt életre jut.
Már el is jutottunk az Újszövetségig, hiszen az Úr Jézus is arról
beszélt, hogy két út létezik a világban (Mt 7,7-23). Az egyik életre visz, a
másik pedig pusztulásba. Az életre vezető út keskeny, a kapu, amelyen beléphetünk
rá, szoros. Tehát el kell döntenünk, melyik úton haladunk, de döntésünkben ne az
utak minősége befolyásoljon, hanem az út vége. Mert nem az a lényeg milyen
minőségű úton haladunk, hanem az, hogy hová jutunk az út végén. Ma gyakran
megtévedünk, hiszen a külsőre tesszük szinte mindenben a hangsúlyt. Azt nézzük, mennyire vonzó, és milyen sokan cselekszenek úgy, akkor mi is arra indulunk.
Azonban Jézus rámutat, hogy az Ő útja nem a tömegek útja. Kevesen járnak
a keskeny úton, talán lesz olyan szakasza, ahol magányos vándorként haladunk
előre, de ne rettentsen vissza az, hanem figyeljünk célunkra. A cél az Élet, és
az oda vezető úton nem kell egyedül haladni, mert a Mester jár előttünk. Ő
kitaposta ezt az utat, lábnyoma felismerhető a legnehezebb terepen is.
A keskeny úton való vándorlás közben mindig rendelkezésünkre áll az
imádság lehetősége. Általa kerülhetünk kapcsolatba az Atyával. Ez nagyon
lényeges, mert látnunk kell, hogy Isten országában másként működnek a dolgok,
mint a mi világunkban. Itt elsősorban pénzzel, kapcsolatukkal próbáljuk intézni
ügyeinket, Isten országában imádságra működik minden. Jézus arra bátorít, ha
hagyományos módszereink kudarcot vallanak, ne csüggedjünk, mert Atyánk várja,
hogy Hozzá forduljunk. A vérfolyásos asszony is miután kora módszerinél
kudarcot vallott, hittel jött Jézushoz és meggyógyult az élete. Ez a lehetőség
számunkra is adott. Jöjjünk hittel, de alázattal, ami azt jelenti, nem jár
nekem a gyógyulás, szabadulás én már mindent eljátszottam, de bízom Uram
kegyelmében.
Isten országban lényeges elem, a Gazda akaratának cselekvése. Tehát ne
csak mi várjuk, hogy az Úr megszabadít, majd gondoskodik rólunk, hanem hálából
tegyük szent akaratát. Hiszen az út végén nem az fog számítani, hány verset
tudunk kívülről a Bibliából, mennyit ültünk a templompadban, hanem az, ha
megismertük akaratát, cselekedetük-e? Az a lényeges, hogy életünk termi-e a jó
gyümölcsöt?
Amint vagyok, sok bűn alatt
1. Amint vagyok, sok bűn alatt, De hallva hí vó hangodat, Ki értem
áldozád magad: Fogadj el, Jézusom!
2. Amint vagyok - nem várva, hogy Lelkemnek terhe, szennye fogy, Te, aki
megtisztíthatod: - Fogadj el, Jézusom!
3. Amint vagyok - bár gyötrelem, S kétség rágódik lelkemen, Kívül harc,
bennem félelem: - Fogadj el, Jézusom!
4. Amint vagyok - vak és szegény, Hogy kincset leljek benned én, S
derüljön éjszakámra fény: - Fogadj el, Jézusom!
5. Amint vagyok - nincs semmi gát, Kegyelmed mit ne törne át; Hadd bízza
lelkem rád magát: - Fogadj el, Jézusom!
6.
Amint vagyok - hogy a te szent Szerelmed tudjam,
mit jelent Már itt s majd egykor odafent: - Fogadj el, Jézusom!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése