A
fáraót Isten
megtapasztalt hatalma, elsőszülött gyermekének halála arra
indította, hogy áldást kérjen a zsidók által. Azt kérte,
áldják meg őt. Azonban az áldás, ha nincs fogadókészség, ha
nem hatolhat be a szívbe, csak szép szó marad. Isten áldása
kegyelem, mert általa átformálódik az életünk, általa az Ő
jelenlétét tapasztalhatjuk meg. Jákób kifejezetten vágyott az Úr
áldására, a Jabbók révén átélt tusakodás közben azt mondta,
hogy addig nem engedi el a vele tusakodót, amíg az meg nem áldja
őt (2Móz 12,34-51).
Milyen
jó, hogy minden nap odajárulhatunk az Úr elé, azzal az őszinte
vággyal, hogy áldjon meg bennünket. Ha szomjazik a szívünk az
Úrra, az Ő szavára, áldást nyerünk.
A
nép most már indulásra kész, mégpedig Isten ritmusára
hangolódva. Gyorsan kellett cselekedni, nem volt idő elrendezni
dolgaikat, szinte futva kapták össze magukat, de mentek, mert
vonzotta őket a szabadság, az új élet, Isten imádata. Nem az
volt a lényeg, hogy mindent szépen összecsomagoljanak és
felrakják a járművekre, hanem az, hogy minél hamarabb és minél
gyorsabban elhagyják a ragszolgaság földjét. Amikor az Úr kihív
a rabszolgaságból, mindig sietni kell, nem lehet nosztalgiázva
elmerengeni a múltról, hanem azonnal indulni kell. Az ellenség
hamar meggondolhatja magát, ezért az Úr oltalma alá kell sietni.
Az első tanítványok is azonnal otthagytak mindent és indultak
Jézus után, amikor eljutott szívükig a hívó szó. Nincs
fontosabb a szabadításnál és annál, hogy Isten országában
elfoglaljuk helyünket.
Letelt
a négyszázharminc esztendő, mert egyszer minden rabság letelik,
egyszer minden birodalom véget ér, egyszer lejár földi életünk.
De hogyan ér véget ez az időszak? Várunk-e az Úrra, vágyunk-e
az újra, vagy már megszoktuk a rabszolgaságot? Négyszázharminc
esztendő hosszú idő, ez alatt már megszokták a megalázottságot
is, nehéz lehetett felszedelőzködni, megmozdulni és az
ismeretlennek indulni. Mi általában félünk az ismeretlentől, a
változástól, Isten útja azonban szüntelen változás. A Vele
való kapcsolat lényege a változás, a formálódás. Isten nem
konzerválni akar, hanem napról-napra megújítani, frissé tenni
életünket.
A
páskabárány feláldozásának éjszakáján kihozta az Úr népét
Egyiptomból. Tehát nem a nép jött ki, nem ők vívták ki
szabadságukat, hanem az Úr vezette ki őket. Így van a mi
életünkben is, a szabadítást nem mi visszük végbe, mi csak
engedjük magunkat megszabadítani, majd élünk szabadságunkkal. Az
a feladatunk, hogy jól éljünk vele.
Az
Úr Jézus most azokról beszél, akik hallják az Ő beszédét (Mt
7,24-29). Egy kis példázattal fejezi ki, hogyan is látja Ő az
igehallgatókat. Megtudjuk, hogy fontos hallani az Igét, mert ott
kezdődik minden. Az Ige által jutunk el bűnismeretre, megtérésre.
Az Ige által végzi bennünk munkáját az Úr, és rajta keresztül
tanácsol bennünket az új életben. Ezért nem elég hallani, hanem
élni, megcselekedni kell azokat.
Tehát
nem mindegy, milyen lelkülettel hallgatom, úgy-e, hogy kérdezem,
mit akarsz Uram, hogy cselekedjem, vagy nem törődök vele. Jézus
elmondja, hogy aki komolyan veszi és cselekszi, az bölcs ember,
aki nem veszi komolyan, bolond. Miért? Mert az Ő szavától függ az
életünk minősége. Szavai az élet építőanyagai, amely által
szilárd, megbízható alapot vethetünk mindennapjaink számára.
Mindannyian
házépítők, életházépítők vagyunk. Mivel ezen a földön
egyszer kapunk lehetőséget ennek az épületnek a felhúzására, nem mindegy, hogyan fogunk hozzá. Az Úr azért jött el a világba,
hogy jó építőanyagot biztosítson számunkra. Azonban az is igaz,
hogy a sátán is kínálja a maga anyagát, és még jobbnak
tünteti fel. Vagy azt a trükköt veti be, nincs is szükség komoly
alapra, hiszen veszélytelen az élet. Jézus nem csap be, és azt
mondja, jönnek viharok, ám ha jó az alap, ha Krisztus a szikla,
nem kell félni, mert a Rá alapozott élet kibírja a viharokat. Nem
mondja az Úr, hogy nem lesznek viharok, vagy, hogy minket
elkerülnek, hanem azt mondja, amennyiben komolyan vesszük Isten
Igéjét, kibírja az életünk a legkomolyabb megrázkódásokat is.
Jöhet az élet különféle eseménye, jöhet az öregség, a
betegség, közelíthet a halál, Vele életre jutunk.
Aki
nem Rá épít, aki az Igét nem tekinti magára is érvényesnek, romhalmazzal fog szembesülni. Az élet viharait csak Krisztusban
lehet összeomlás nélkül kibírni. Melyik házépítő vagyok? A
bolond, vagy a bölcs? Úgy gondoljuk ezt végig, hogy e kétféle
jelzőt Urunk használja, tehát kéretik nem megsértődni, hanem
komolyan és őszintén végiggondolni, mire építettem eddig. Ma
még van lehetőségünk új, krisztusi alapokra helyezni az
életünket.
A
bolond homokra épített
A
bolond homokra épített
A
bolond homokra épített
és
a ház összeomlott.
és
jött az eső és fújt a szél
és
a ház romokban állt.
Az
okos sziklára épített
Az
okos sziklára épített
És
a ház erősen állt.
És
jött az eső és fújt a szél
És
a ház erősen állt.
Te
is építsd életed Krisztusra
Te
is építsd életed Krisztusra
és
a ház örökké áll.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése