A
|
tanítvány figyel a mester szavaira, mert
tanulni akar (Péld 2,1-22). Ez fontos, mert az életet is tanulni kell, nem megy
semmi magától, a bölcs tanító bevezeti a fiatalt az élet útjának megismerésébe.
Hiszen vannak veszélyek, de ha ezeket megismerjük, akkor ki lehet őket kerülni.
Az élet megismerésének első állomása Isten megismerése. Itt kezdődik
minden, ha kihagyjuk az élet forrásának a megismerését, a lényeg marad ki, és
rossz irányba fogunk haladni. Istent, az Ő bölcsességét is keresni kell, úgy,
mint a kincset. Amikor az Úr keresésére indulunk, kincskereső útra lépünk. A
legnagyobb kincsre, az igazi, az Istentől megáldott életre találhatunk. Ezt a
kincset a Biblia kutatása által fedezhetjük fel. A kutatás időt és erőt
igényel, de feltárul közben Isten országának teljes gazdagsága, megismerjük
Királyunkat, átélhetjük kegyelmét. Induljunk el bátran erre a felfedezőútra,
ne féljünk tőle. Pál apostol, amikor rálépett a keresés útjára, olyan értékre
talált, amihez viszonyítva minden korábbi értéke kárnak és szemétnek bizonyult. Mert
csak Isten ismeretében kerülnek a dolgok a helyükre, és látjuk meg az igazi, az
örökkévaló kincseket. Isten nélkül megtéveszt a világ, a hamisítványt, a bóvlit
adja el igazi kincsként.
Aki Istent megismeri, az látja majd, melyik a helyes út. Miért? Mert az
élet útján Isten kalauzolja. Hogyan? Igéjén keresztül. Kezünkbe adja az élet
iránytűjét, amivel jól tájolhatjuk életünket. Az ige ismerete, az állandó és
élő kapcsolat által kerülhetjük el a rossz utat. Az Úr meg tud őrizni a
tévedéstől. Mert vannak csapdák, amik első ránézésre nem is tűnnek annak.
Különösen a társválasztás időszakában csapódhatunk be. De az ige ezen a
területen is világít a számunkra, ha figyelünk rá, ha komolyan vesszük
vezetését, jó irányba fogunk haladni.
Fontos még, hogy itt feltételes módban találjuk, amit a mester a
tanítványának mond. Miért? Mert amit a tanító mond, azt a tanulónak meg kell
fogadni. Csak akkor működnek a dolgok, ha figyel az előtte járóra, és komolyan
veszi a tanítást, a tapasztalatokat. Nem kell mindent átvenni, ami nem jó a
tanító életében, azt félre kell rakni. Az elméleti oktatás mellett mindig fontos
a gyakorlat, előttünk már van egy hiteles példa, az Úr Jézus élete. Az Ő
szavait komolyan vehetjük, amit Ő mond, az lélek és élet. Tehát az ige akkor hat,
ha komolyan vesszük, megtartjuk, beépítjük mindennapjainkba. Azért szoktunk
elcsúszni, mert nem alkalmazzuk az Úr szavát. Az elméletig még csak-csak eljutunk,
de kimarad a gyakorlat, az alkalmazás. Pedig pont ez a lényeg, Urunk elsősorban
nem elméleti szakembereket akar látni, hanem tanítványokat, akik élik is, ami
Tőle tanultak.
János munkássága megkavarja az állóvizet (Jn 1,19-34). Felfigyelnek rá Jeruzsálemben
is, ő azonban bátran állja a vizsgálódást. Nem menekül el, de nem
is akarja a maga javára kihasználni a helyzetet. Ő nem azt nézi, hogyan lehet a
sikerből minél több pénzt meríteni, hanem bátran vállalja magát és küldetését.
El meri mondani, hogy ő nem a Krisztus, de megvallja azt is, hogy kicsoda Ő.
Nemcsak tagad, hanem meg is vall. Ez azt jelenti, hogy Isten előtt állva
világosan látja a saját feladatát, és azt vállalja. Ebbe beletartozik az elutasítás is. Ő mert
nemet mondani arra szerepre, ami nem őt illette. Bárcsak mi is mindig látnánk, hol a helyünk, mi az a feladat, ami nem nekünk való, és mernénk elutasítani. Ne
csak a pénzt nézzük, hanem mindig azt keressük, hol a helyünk, hol akar az Úr
látni?
János vállalja a kiáltó szó szerepét, ő csak egy szó, egy hang, de nem
az igazi, az egyetlen hang, mert az majd utána szólal meg. Ő nem akarja a
Krisztust elhomályosítani. Erre nekünk is ügyelni kell, ne akarjuk Urunkat
elhomályosítani. Mindig Ő legyen a látható. János alázatos, nem igyekszik magát
többnek mutatni, mint ami, elfogadja, hogy Jézus a nagyobb, ő még arra sem
méltó, hogy rabszolgai munkát végezzen körülötte.
János annyira figyel az Úrra, hogy amikor Jézus megjelenik az ő működési
területén, azonnal felismeri, hogy Ő a megoldás. Ő Isten Báránya, és azért
jött, hogy elvegye a világ bűneit. Ő az
egyedüli, Aki a világ bűnével és az én bűnömmel tud mit kezdeni. Ebből is
látnunk kell, hogy a legnagyobb probléma a bűn, minden rossz ebből a programból
fejlődik ki, és ezzel nem tudunk mit kezdeni. Nem segít a világ legkiválóbb
oktatási intézménye, nem ad megoldást a technika, csak egyedül Jézus. Ő magára
veszi bűneinket, ez az egyetlen megoldás, át kell adnunk Neki bűnös szívünket,
és Ő felviszi a Golgotára. A bűnkérdés
a kereszten oldódott meg. Nincs más megoldás, csak a kereszten kiontott vér,
csak Jézus áldozata. Hiszen a bárány
áldozati állat, amit a bűnükért kellett bemutatni. A bárányvérnek köszönhette
Izráel népe az Egyiptomból való szabadulást, és számunkra is az egyetlen
lehetőség a Bárány vére. Általa szabadulhatunk meg bűneinktől.
János a Lélek által felismerte, hogy Jézus az, akire vártak. Jézus a
megoldás, és Ő erről bizonyságot is tett. Nem volt szívében féltékenység, nem tartott attól, hogy tanítványai és a
nép átpártolnak Jézushoz. Inkább természetesnek vette ezt, hiszen azért is
mutatott Rá, hogy mindenki Őt kövesse, mert Őreá van szükségünk. János ezzel a
mozdulatával és a bizonyságtételével átadja Jézus számára a helyet. Adjuk át
mi is Neki a helyet.
MAGÁRA VETTE
Magára vette szennyes ruhámat,
megbékítette Istent, Atyámat.
Megbékítette, megbékítette Istent, Atyámat!
A kín, az átok én bűnöm ára,
de Ő felvitte a Golgotára.
De Ő felvitte, de Ő felvitte a Golgotára!
Bűn büntetését kereszten értem,
magára vette a szenvedésem.
Magára vette ,magára vette a szenvedésem!
Szerelmes szíve szakadt meg értem,
de eltörölte mind, mind a vétkem.
De eltörölte, de eltörölte mind, mind a vétkem!
Jézus, te drága, mit adjak néked?
Összetört szívem hozom elébed.
Összetört szívem, összetört szívem hozom elébed!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése