A
|
próféta is kap kritikát, szemére vetik, hogy
mindig példázatokban szól, és ők ezt nem értik (Ez 31,1-22). Nem értik, mert
nem akarják érteni. Hiszen az ember legnagyobb gondja, hogy nem is akarja
érteni az Urat. Nem a példázatokkal, nem az igével, hanem velünk van a
probléma. Ezékiel nem tehet mást, neki mondania kell azt az üzenetet, amit
kap. Isten példázatokban szólt, mert ezek
megragadnak bennük, és aki érteni akarja az Úr szavát, az meg fogja érteni. Ha
gondolkodunk az igén, ha foglalkozunk vele, átengedjük a szívünkön, igét
igével magyarázunk és kérjük a Szentlélek vezetését, megértjük. A Szentlélek
Isten érteti meg velünk az Úr szavát, hiszen Ő is jelenti azt ki a számunkra. A
Lélek segítsége nélkül zárva marad Isten igéje, Ő vezet el a mélységekbe és
nyitja meg számunkra annak gazdagságát.
Nem könnyű ezt feldolgozni, de Ezékiel az Úr elé viszi vívódásait, Előtte
jajong. Olyan jó, hogy mindent az Úr elé vihetünk, kudarcainkat, csalódásainkat
is feltárhatjuk Előtte. Amikor vállaljuk Urunkat, és belevisszük az életbe az Ő
szavát, akkor nem mindenki ért meg. A
templom falain kívül gyakran ütközünk értetlenségbe és leszünk gúny tárgyai is.
Feladjuk hitünket, vagy az Úrhoz menekülve megyünk tovább? Ezékiel ez utóbbit
teszi. Ha bántják is, továbbra is az Úrtól kapott üzenetre figyel, és
késedelem nélkül engedelmeskedik neki.
Ismét szól az Úr, továbbra is prófétálnia kell Jeruzsálem ellen. Ez a
prófécia továbbra sem vigasztaló beszéd, hanem ítéletes üzenet. Derekát fogva
keserűen kell sóhajtoznia, így próbálja az Úr felkelteni érdeklődésüket. A
próféta jajgatására odafigyelnek, és megkérdezik, miért tesz így. Akkor majd
elmondja számukra: közeleg Babilónia királya, elfoglalja a várost, sokan
elesnek, mások fogságra mennek. Isten
mindent megtesz, hogy felrázza és megszólítsa népét. Annyira vakok és
elbizakodottak, hogy nem fogékonyak már az igére. Mintha a mai embert látnánk. Csak magában bízik, úgy véli, ő mindenre elég, minden problémát képes
egyedül megoldani. Ha bajok jönnek, abból is kivágja magát. Izráel nem akart
Isten emberére hallgatni, voltak emberi tanácsadói, akik a külföldi
kapcsolatokat javasolták. Hit helyett, az Úrban való bizalom helyett egy másik
nép politikájára és hadseregére támaszkodtak. A hívő ember azonban ne emberi,
gazdasági, katonai erőben bízzék, hanem egyedül az Úrban. Kiben bízunk mi? Az
Úrban vagy emberi megoldásokban?
Akik hallották a próféciát, legyintettek: úgysem valósul az meg. Az
emberek mindig meg tudják magyarázni saját elképzelésüket. Hamisan hivatkoznak
a jó Istenre, és mondják, úgysem engedi, hogy bármi baj érjen bennünket. Igen, az ítélet is elmaradhat, de csak akkor,
ha bűnbánatra jutva új életet kezdünk. Amikor egy ember vagy Isten népe
rádöbben bűneire, megbánja és elhagyja azokat, elmarad az ítélet. Isten nem
elveszíteni, hanem megmenteni akar. Azért áll a kereszt is - ott értünk és
helyettünk halt meg az Úr. De mivel az emberiség nem szándékozik bűnbánatot
tartani, Isten engedi a keményebb történéseket, mert azok által is fel akarja
nyitni a szemünket. Meg akarja velünk láttatni a kegyelem útját. Bár meglátnánk
a kegyelem napját, és nem ellenkeznénk az Úr szavával. Az egész világ számára
a megtérés, az újrakezdés jelent segítséget.
Az Úr Jézus a bizony, bizony mondom nektek nyomatékosító formulát
használja tanítványai felé (Jn 14,12-14). Ezzel hangsúlyozza, hogy úgy lesz,
amint Ő mondja. Nem kell nyugtalankodni, nem kell félteni sem magukat, sem az
Úr munkáját. Mert Ő ugyan elmegy az Atyához, de ismét eljön hozzájuk a
Szentlélek által, és megáldja őket és szolgálatukat. A Szentlélek által tovább viszik az evangéliumot, és áldás lesznek sokfelé és sokak számára.
Az áldás feltétele a Benne való hit - igen, a hit a tanítványság motorja.
Hiszem, hogy Ő él és itt van, akkor is, ha szemeimmel nem is láthatom. Hiszem,
hogy él az Úr, és ma is munkálkodik. Sőt, munkálkodásának eszköze én lehetek.
Igen, az Úr övéin keresztül végzi munkáját. Azt ígéri, hogy most jön számukra a
gyakorlat. Eddig tanulók voltak, figyelték a Mestert, mostantól kezdve nekik
kell ugyanazt képviselni, amit Ő képviselt. Most
már nekik kell azokat megcselekedni, amiket Ő is tett. És Jézus nem elégszik
meg csak annyival, hanem azt mondja, nagyobbakat tesznek, mint Ő.
Jézus csak Júdeában tevékenykedett, a tanítványok előtt kitárul a világ,
és az egész lakott föld lesz a munkaterületük. Sok nép fia hallja majd
bizonyságtételüket és tér meg általa. Gyógyulások, szabadulások mennek
végbe. Sokan az élet mélységeiben tapasztalják meg a tanítványok igehirdetése
által Jézus hatalmát. Mert nem a tanítványok, hanem az Úr bennük munkálkodó
ereje viszi végbe a csodát. Ők üres edények, akiket feltölt a Szentlélek, és így
válnak alkalmassá nagy dolgok megtételére. Hitük apró mustármag volt, és nagy
fává terebélyesedett. Elég a
mustármagnyi hit, mert abból élet indul ki. Szánjuk oda szívünket hittel az
Úrnak.
A tanítványok megkapják a Jézus nevére való hivatkozás jogát. Az Ő
nevében kérhetünk az Atyától. Jézus neve a misszió erőforrása. Ezt tapasztalta
meg Péter és János közvetlenül pünkösd után, nem volt pénzük, semmijük sem,
amit a koldusnak adhattak volna, de volt Jézusuk. Az Ő nevében Istenhez fordultak, és átélték
ennek az ígéretnek a valóságát, a sánta meggyógyult. A mi legnagyobb kincsünk az
Úr neve. Merjük használni a missziói munkában. Nagy kincsünk van, használjuk. A
legnagyobb erőforrás, ami létezhet a világban. Nem saját igényeink
kielégítésére, hanem lelkek mentésére kaptuk. Az egyház, ha vállalja ezt
feladatot, kimeríthetetlen energiaforrásra építhet, és ez nem más, mint Jézus
neve. Használjuk ezt a nevet, kérjünk bátran az Úr nevében az Atyától. Jézus
neve nyitja meg Isten országának áldáscsatornáit. Kérjünk most az Ő nevében
Atyánktól életet, győzelmet a bűn és a gonosz felett.
Az Úr van itt
Az Úr van itt, a te Istened,
Ő vár rád, Ő vár rád!
Az Úr van itt, a te Istened,
Ő vár rád, Ő vár rád,
Hogy elmondja, mennyire szeret:
A legdrágábbat adta érted,
Az Ő Fiát, aki most is él,
Uralkodik
mindörökké!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése