E
|
lhangzott az
ígéret az ország, a föld felvirágzásáról, a foglyok hazatéréséről (Ez
36,22-38). Csodálatos ígéret, amely reménységgé válik a reménytelenné vált
emberek számára. Már minden reménységük szertefoszlott, Jeruzsálem elesett, és
ezt teljes összeomlásként, végként élték meg. Erre a hírre teljesen
összeomlottak, és úgy gondolták, innen már nincs visszatérés, hiszen a hely is
elveszett, ahová egyáltalán vissza lehetne térni. Csak rom van, és pusztulás.
De ki akar romok közé menni, ki akarja otthagyni a már felépített életet?
Az ígéretek elhangzása után az Úr üzeni számukra, nem azért cselekszi
meg mindezt, mert ők kiválóak lennének vagy megérdemelnék, hanem kegyelemből
teszi. Azért hajol le hozzájuk, hogy megismerjék Őt szabadításán keresztül. Nem
maga a szabadítás a cél, hanem Istennek a megismerése. Hogyan ismerik meg
Istent? Ha Rábízzák magukat a hazafelé való úton és majd az újjáépítés idején.
A hazatérés nem azt jelenti, hogy Isten helyreállítja az országot, megműveli a
földet, és nekik csak birtokba kell venni azt, ami az övék. Az Úr szabaddá
teszi előttük az utat, haza lehet menni, de nekik kell élni a lehetőséggel. Az
újrakezdéshez el kell indulni, Isten velük megy, de nekik kell az újrakezdést
megvalósítani. Ez azt jelenti, hogy a romokat helyre kell állítani, a földet
meg kell tisztítani a gaztól, be kell vetni. Tehát az újrakezdés azt jelenti, Isten
jelenléte alatt fel kell újra építeni az életüket. Ami az ő dolguk, azt nem
végzi el helyettük Isten.
Nekünk is meg kell tanulni ezt, nem azt jelenti hívőnek lenni, hogy Isten
mindent elvégez helyettünk, teljesíti álmainkat, hanem inkább azt, hogy
Rábízzuk magunkat és alávetjük életünket az Ő céljainak. Mi a saját céljainkhoz
akarjuk megnyerni az Úr támogatását. Ő azonban azt akarja, hogy valóban
tanítványok legyünk, akik követik a Pásztort oda, ahová megy.
Az új kezdéshez belső megtisztulás is szükségeltetik. Tehát nemcsak a
hazatérés a cél, hanem a belső átalakulás, hogy más szívvel legyenek otthon,
mint voltak korábban. Belső megtisztulásra van szükség, mert ha ez nem történik
meg, akkor minden marad a régiben. Hiába mennek haza, ha ugyanazok maradnak,
mint a fogság előtt voltak. Meg kell a szívükben tisztulni, és ez a lényeg. Nem
elég csupán a külső állapotot megváltoztatni, belülről is változni kell, az
igazi életváltozás érdekében. A megtisztítást is az Úr viszi végbe. Meg kell
szabadulni a bálványoktól, mert végül is
nem a babiloni fogság miatt voltak a problémák, vált nehézzé az élet,
hanem a bálványimádás miatt. A fogság csak következmény volt. A bűnnek mindig
következménye van.
Hogyan végzi az Úr a megtisztítást? Szívcsere által. Tehát nem csak
felületes tisztogatásra kerül sor, nem arról van szó, hogy néhány dolgot
eltávolítunk az életünkből, hanem egy teljesen új szívet kapunk. Az új szívben
nincsenek elrejtett bűnök, egyedül az Úr tölti be. Új szívre van szükségünk, és
ezt szabad kérni. Isten magas szinten végzi a szívátültetést. Új szív nélkül
nem megy, de ezt a szívet meg is kell őrizni. Ehhez arra van szükség, hogy
átengedjük Urunknak, ne sajátítsuk ki, hanem engedjük, hogy Ő uralkodjon Benne.
Az új szív figyel az Úrra; minden problémánk abból fakad, ha elszakadunk
Istentől, saját útjainkra lépünk és nem Őt akarjuk megismerni.
Jézust arcul ütötték, és Ő azt kéri, mielőtt cselekszünk, bizonyítsuk be,
hogy Ő rosszat szólt vagy tett (Jn 18,24-27). Sokan úgy vannak, mint ez az
ember: elvetik Jézust, úgy, hogy meg sem győződnek arról, hogy igaz-e, amit
állít, vagy sem. Ne indulatból cselekedjünk, hanem vizsgáljuk meg a dolgokat,
adjunk esélyt az Úrnak. Jézust egyik kézből adják a másikba, az ember játszik
Isten Fiával. Mennyire nem komoly ez az egész, nem az igazságot keresik, hanem
ürügyet a Jézustól való megszabaduláshoz.
Közben Péter tovább melegedik. Nem látja meg, hogy veszélyes ez a
terep a számára. Már rég el kellett volna mennie, de ő melegszik. A kényelem
vált fő szemponttá a számára. Bizony, könnyen mi is feladjuk elveinket, ha
kényelemről, jólétről, álmainkról van szó. Gyakran a világ tüzénél akarunk
melegedni, úgy véljük, ott jó lesz, ott megkapjuk, amire vágyunk. A világ tüze
azonban nem ingyen van. A világ soha nem ingyen adja, amit kérünk tőle. Mindig
megkéri az árat.
Az ár pedig nem kicsi, Péternek tagadásba került. A világ döntés elé
állít, ott vallani kell, de vállalom-e Jézust? Megfizetem-e a bizonyságtétellel
járó árat? Ha nem vállalom, keményebb árat kell fizetnem. Péter nem tudta az
Urat vállalni, fontosabb lett a melegedés, mint a Mester. Attól tartott talán,
ha elismeri, hogy Jézussal volt, elküldik a tűztől? Mennyire féltjük a kapott
örömöt, kényelmet. Úgy vagyunk, mint Jónás, az ölébe hullott árnyékhoz
ragaszkodik. Félti azt a növényt, amiért nem is ő fáradozott. Nézzünk Jézusra,
Ő nem félti magát, nem a kényelmet, a menekülés útját keresi, hanem vállalja
önmagát, és vállalja az övéit. Dönteni kell: Jézust vállalom, vagy a melegedőt és a melegedést? Mert a tűz, a világ kényelme és öröme elmúlik, de az Úr
kegyelme örökre megmarad.
Tudom, az én Megváltóm él
1. Tudom, az én Megváltóm él, Hajléka készen vár reám, Már int felém, és
gyermekének Koronát ád a harc után. Bár a világ gúnyol, nevet, Honvágy tölti el
lelkemet, És nemsokára hív az Úr: Jövel haza, én gyermekem! Kitárt karjával vár
az Úr: Pihenj, nyugodj a keblemen.
2. Jézus nevében bízom én, Ő törli el sok bűnömet, Jézus ajkáról hallom
én: Ó, jöjj haza, vár Mestered. Bár a világ gúnyol, nevet, :/: Honvágy tölti el
lelkemet, És nemsokára hív az Úr: Jövel haza, én gyermekem! :/: Kitárt karjával
vár az Úr: Pihenj, nyugodj a keblemen.
3. Előttem, ó, az oly csodás, Hogy értem szállt a földre le, Hogy érettem
is szenvedett, Én bűnömért is véreze. Bár a világ gúnyol, nevet, :/: Honvágy
tölti el lelkemet, És nemsokára hív az Úr: Jövel haza, én gyermekem! :/: Kitárt
karjával vár az Úr: Pihenj, nyugodj a keblemen.
4. Tudom, hamar jő Mesterem, Az óra fut, a nap közel, Előtte állok
csakhamar, Édes Jézus, jövel, jövel! Bár a világ gúnyol, nevet, :/: Honvágy
tölti el lelkemet, És nemsokára hív az Úr: Jövel haza, én gyermekem! :/: Kitárt
karjával vár az Úr: Pihenj, nyugodj a keblemen.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése