I
|
sten hatalmas
bizonyságot tett, azonban ennek hatására sem változott meg döntően az élet
Izráelben (1Kir 19,1-21). Nagy csodát
éltek át az emberek, de mindez csak egy fellelkesült szájvallomásra
futotta. Nem áll a nép Illés mellé, nem
távolítják el a bálványokat, és nem védik meg az Úr prófétáját. Aháb király sem
rendül meg igazán, mert nem arról beszél, amit Isten cselekedett, hanem arról,
amit Illés tett. Milyen rosszul is
közelítette meg: csak Illés, egy ember tettét látta, és nem Isten munkáját. Látjuk-e Isten munkáját? El tudom-e
mondani, amit az Úr tett? Vagy jobban
mondva, arról beszélek-e, amit Isten vitt végbe, vagy csak emberi tetteket
mondunk el?
Aháb király nem Isten munkájáról beszélt, és Jezabelnek sem az igazság, a
valóság volt a fontos. Hiszen neki is látnia kellett, hogy esik az eső. Aháb
csuromvizes, végre van élet. Mindez rá kellett volna, hogy döbbentse: három éve
szárazság uralkodik, és a Baal-papok nem tudtak ezen változtatni, azonban
Illésnek elég volt egy egyszerű imádság. Ez a király és a felesége nem akar élő
Istent, mert a maguk útját járják, ők vannak a középpontban, és nem Isten.
Illés nem erre számított, mint ahogy mi is sokszor mást kapunk, mint
amire várunk. Ez a történet mutatja, hogy ne legyenek hamis váradalmaink. Ne
gondoljuk, hogy a mi munkánkra, szavunkra egy csapásra minden megváltozik.
Figyeljünk folyamatosan Istenre. Eddig Illés nem félt, most azonban megijed,
menti magát. Miért? Mert magára nézett, és már nem Isten oltalmára bízta magát.
Elfelejtette, hogy oltalmazta őt az Úr. Maga akarja magát menteni. Ennek az eredménye a kimerülés, a kiégés, hogy halni kíván.
Ő akarja megmondani Istennek, mit tegyen. Tulajdonképpen visszaadja
megbízatását, sőt, az egész életét. Istennek azonban még van vele terve, ezért
kenyér és víz által megerősíti. Eddig a maga erejére támaszkodott, most az Úrtól
kapott erőt tapasztalhatja meg. Isten nem úgy jön a segítségünkre, hogy
teljesíti kívánságunkat, vagy azonnal megváltoztatja a helyzetet. Erőt ad a
további küzdelmekre, és megnyitja a szemünket más hívők meglátására. Megláttatja
az Úr: nem vagy egyedül, és elég a kegyelem. Ne add fel! Van tovább!
A Hóreb-hegyhez jutott, ez a hely a találkozás helye. Mintegy jelzi: Istennel való találkozásra van
szükségünk. Már hamarabb is Őt kellett volna keresni. Ez a hely ma a kereszt, ott találkozik velünk
az Úr. Ebben a találkozásban a Róla való ismeretünk is korrigálódhat. Isten
kijelnti magát, megtudjuk, hogy Ő nem azonos
a tűzzel, a földrengéssel, a viharral, ezek bennünk dúlnak, ezeket mi vetítjük ki
magunkból Istenre és egymásra. És ez nem is az Isten eszköze.
Isten a halk és szelíd hangban van, és ez az Ő eszköze, a halk és szelíd
szó, a beszéd, az ige. Általa formálja az életünket. Rá kell erre hangolódnunk.
Le kell halkítani szívünket, lényünket, hogy meghalljuk Őt. Mert Ő nincs a zajban, nem fogjuk ott
meghallani. Keressük a csöndet, és figyeljünk a halk és szelíd hangra.
Isten kérdez: Mit csinálsz itt? Ebben benne van, hogy nem itt kellene lennie,
ide nem az Úr küldte. Mit csinálsz itt, kérdezi az Úr. Ott vagyok, ahol lennem
kell? Azt csinálom, amit tennem kell? Magamat sajnáltatom, vagy szolgálok,
bizonyságot teszek, mentem a lelkeket?
Van még feladat, az utódját kell még felkennie. Nem könnyű feladat átadni
a szolgálatot, de ez is jelzés, lelkigondozás az Úr részéről. Utánad is lesz
próféta, nem te vagy az utolsó. Isten ügyét és népét még nem kell temetni.
Isten ma is munkálkodik. Mindent értünk tesz (Róm 2,1-16). Mindennel minket akar megszólítani. Álljunk
meg és csodálkozzunk rá a teremtés csodáira. A természet szépségei vigyenek az
Úrhoz. Adjunk hálát értük. Ne csak élvezzük a természetet, hanem köszönjük meg
Atyánknak, és imádjuk Őt mindenért.
Az a rengeteg és sokféle alkalom, amiben ma részünk van, mind azért
adatik, hogy megszólítson és az Úrhoz vigyen. Annyi igehirdetést hallunk, oly
sok evangéliumi könyvet olvasunk, van eredménye ezeknek? Az Úré már a
szívünk? Mert minden azért adatik, hogy megtérjünk és Neki éljünk. Isten jósága megtérésre ösztönöz, írja Pál. Megtörtént? Átadtam
már Neki az életem fölött az irányítást? Már mindenben Ő határoz meg, és igéje
által vezet?
Isten nem személyválogató, ezt azt jelenti, mindenki csakis az ajtón
keresztül mehet be az életre. Ez az ajtó pedig nem más, mint az Úr Jézus
Krisztus. Ezért is szoros, mert nem emberi cselekedetek vezetnek az életre,
hanem egyedül a kegyelem, hit által.
Az is lényeges, hogy nem a törvény hallgatói, hanem a cselekvői
igazíttatnak meg. Ez tovább vezet az elméleti hittől a gyakorlatihoz. Nem elég
hallgatni az igét, mondani, hogy Uram, Uram. Az igét cselekedni kell. Akkor használ a hirdetett ige, ha azt
megéljük, ha aszerint cselekszünk. Az Úr Jézus is élte Isten akaratát, áradt
belőle Isten országának ereje, sokan megtapasztalták ezt, hiszen az életük
rendbejött általa. Meggyógyultak, szabadultak, és Isten gyermekévé lettek.
Minőségileg másabb életet kezdtek élni.
VÁGYOL-E ELHAGYNI BŰNEIDET?
1.
Vágyol-e elhagyni bűneidet?
Az Úr vérében van nagy erő.
Vágyol-e győzni a Sátán felett?
E vérben csodás az erő!
Van erő, van, csodás erő van
Jézusunk vérében,
Van erő, van, csodás erő van
Jézus drága, szent vérében!
2.
Ó, ha a büszkeség rabja vagy tán,
Jézus vérében van nagy erő!
Jöjj csak, hisz gyógyírt lelsz a Golgotán,
E vérben csodás az erő!
Van erő, van, csodás erő van
Jézusunk vérében,
Van erő, van, csodás erő van
Jézus drága, szent vérében!
3.
Érzed-e, hogy szíved oly salakos?
Jézus vérében van nagy erő!
Tisztátalan szívet tisztára mos,
E vérben csodás az erő!
Van erő, van, csodás erő van
Jézusunk vérében,
Van erő, van, csodás erő van
Jézus drága, szent vérében!
4.
Szolgálni vágyol-e Jézust talán?
Jézus vérében van nagy erő!
Csak neki zengeni nap nap után?
E vérben csodás az erő!
Van erő, van, csodás erő van
Jézusunk vérében,
Van erő, van, csodás erő van
Jézus drága, szent vérében!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése