A
|
z ítélet
hirdetése után elhangzik a kegyelem szava is, mert az ítéletben mindig jelen
van a kegyelem (Jer 16,14-21). Hiszen az Úr nem elítélni, elvetni akar, hanem
formálni és örök életre megmenteni. Eljönnek azok a napok, amikor már új
megtapasztalásuk lesz a szabadításról, már nem az egyiptomi kivonulást
emlegetik, hanem az észak földjéről való megmenekülést. Isten azt akarja, hogy
minden nap új tapasztalattal bővüljön az életünk. Ne rekedjünk meg a tegnapi
megtapasztalásoknál, hanem éljük át ma is, hogy Ő élő Úr. A szabadulás
meghirdetése reménységet nyújt a nép számára, ebbe az ígéretbe kapaszkodhatnak,
amikor fogságra viszik őket, majd az ott töltött évek alatt ez az ígéret segít
abban, hogy megmaradjon reménységük, és tovább bízzanak az Úrban. Mi is kapunk
ígéreteket, ne felejtsük el, hanem idézzük fel őket, rendszeresen, mert az ígéretek
megerősítenek.
Azonban az ígéretek beteljesedése előtt keresztül kell menniük a fogság
nyomorúságán. Rá kell döbbenniük, hogy ami éri őket, az mind jogos, mert elfordultak
az Úrtól. Az Úr elől nem lehet elmenekülni, így jobb, ha őszintén szembenéznek
Vele. A megoldás nem a menekülés, hanem az őszinte bűnbánat. A megoldás, ha
látom és megvallom vétkeimet, és vállalom az Úr előtt a felelősséget. Ha ez
megtörténik, akkor átéljük azt a csodát, hogy megbocsát, mert Ő nem azt akarja,
hogy a bűnös elvesszen, hanem, hogy megtérjen és éljen.
A próféta leborul az Úr előtt, mert felismerte, hogy Ő menedék a
nyomorúság idején. Az egyetlen jó menekülés, ha Őhozzá megyünk. Ő a menedék,
vagyis az Úr nyújt számunkra biztonságos védelmet. Keressük menedékét
nyomorúságaink idején, jöjjünk Hozzá, amikor nem értjük, mi miért történik. Ne
pótcselekvést keressünk, hanem hívjuk Őt segítségül, a Vele való kapcsolatban
találhatunk békességre. Az Ő közelségében értjük és találjuk meg magunkat. Amíg
belülről nem rendeződünk, addig külső dolgaink, kapcsolataink sem rendeződnek.
Ez az első: belülről rendeződni, az Úr Jézus lénye által letisztulni és
felszabadulni egy új életre. Sok feszültséget hordozunk magunkban, azonban
mindezt le lehet tenni, fel lehet alóluk szabadulni a kereszt tövében. Éljünk
ezzel a lehetőséggel. Éljünk az Úr kínálta lelkigondozói alkalommal, mert hiába
keressük máshol a békességet, a megoldást, nem találjuk meg. Senki nem segíthet,
csak egyedül az Úr.
Hatalmas tapasztalattal a hátuk mögött vonulnak félre a tanítványok
Jézussal (Lk 9,12-17). Olyan csodák történtek általuk, amiket el sem tudtak
képzelni korábban. Gyógyítások mentek végbe, ördögöket űztek ki, tehát
tönkrement, rabbá vált emberek szolgálatuk által helyreálltak, új esélyt
kaptak. Ennek a tapasztalatnak az öröme tölti be szívüket, azonban most mintha
ingadozna a hitük, nem látják, mit kell tenniük, nem látják, mi a megoldás.
Elveszítették kreativitásukat. Miért? Talán úgy voltak vele, hogy ha Jézussal vannak, már nem az Ő feladatuk gondoskodni az emberekről. Sőt, nem is akartak róluk
gondoskodni, úgy vélték, ennyi elég volt, most nekik is jár egy kis pihenő.
Oldják meg maguk a problémáikat.
Hányszor mi is úgy vagyunk, elég, ez már nem rám tartozik, oldja meg maga
a másik. Most én akarok az Úrral lenni. Bizony, Őt is ki akarjuk sajátítani
magunknak. Minket is megkísért, hogy mi akarjuk megmondani Jézusnak, mit
tegyen, pont úgy, ahogyan a tanítványok tették. Odamegyünk Hozzá és kérjük,
adja meg vagy intézze el azt, amit nekünk kell elrendezni. A tanítványok is megtudják,
hogy most nekik kell cselekedni. Ezt a helyzetet nekik kell megoldani. Amikor
Jézus azt mondja, ti adjatok nekik enni, akkor ezt lehetővé is teszi a
számukra, tudja, hogy képesek rá. Tulajdonképpen a hitüket vizsgálja meg. Ha a
betegeket képesek voltak meggyógyítani, vajon a kenyérkérdéssel képesek-e
megbirkózni? Van-e most is hitük?
A tizenkettő úgy látja, nincs elegendő ennivalójuk, szerintük képtelenség
ennyi embert azon a helyen ellátni. Jézus mindig abból indul ki, ami van: ha
van egy kevés, az elég. Mi mindig többet akarunk, számunkra az üzlet a
megoldás. Elmegyünk, veszünk, Jézus pedig a meglévőt veszi kézbe, azt
hasznosítja.
Hogyan cselekszik? Kézbe veszi, ami van, feltekint az égre, és megáldja.
Tehát a jézusi matematika így működik: vedd kézbe a keveset, azt, amid van,
majd tekints fel az égre. Vagyis adjunk hálát az Úrnak, azért, ami van. Akkor
lesz elég a kevés, ha hálásak vagyunk érte, ha Jézus kezébe tesszük. Igen, ha
lehetőségeinket hálás szívvel az Úr kezébe tesszük, nagy dolgokra lehetünk
képesek. A kevés az Úr kezében sokak számára elég lesz és áldássá válik. Mindig
abból induljunk ki, ami van, abból a kevésből, amivel rendelkezünk, az az
indulási alap. Ha így teszünk és Rábízzuk, elég lesz a kevés.
Azt is látni kell, hogy a kevés nem a tanítványok számára szaporodott
meg, hanem azért, hogy továbbadják. Így adjuk mi is tovább mindazt, amit
kaptunk az Úrtól. Csodálatos, hogy nem csak ettek egy falatot, hanem jóllaktak - az Úr jól tartja övéit, sőt, még marad is. Ő a bőség Ura, de a maradékot
sem lehet otthagyni, fel kell szedni, mert a mai bőség lesz a holnapi elég.
Holnap nem lesz új csoda, hanem a mai kosarakból kell majd táplálkozni. Az Úr
számára a maradék is fontos. Megjegyzendő még az a gondolat, hogy az Úr rendet
hagy maga után, amikor levonul a terepről, mert Ő a rend Istene. Jó, ha mi is
odafigyelünk, hogy mindig rendet hagyjunk magunk után.
Bízom benned, Uram Jézus
Bízom benned, Uram Jézus,
Benned bízom egyedül
Kit kegyelmed árja hordoz,
Az bizton üdvözül.
Bízom benned, Uram Jézus,
Te nagy kegyelmű, drága hű Megváltó,
Én bízom benned, Uram Jézus,
Igéd bíztat reá.
Mint a pásztor gyenge bárányt,
Úgy vezet folyvást kezed,
S annak, aki rád tekint csak,
elesni nem lehet.
Bízom benned, Uram Jézus...
Gondot is viselsz Te rólam,
Hordod minden terhemet:
Hogyne bízna szívem abban,
Ki engem úgy szeret!
Bízom benned, Uram Jézus.....
Bízom benned, Uram Jézus
Add, hogy mindig így legyen:
Bízzam benned, bármi érjen
És bízzam szüntelen.
Bízom benned, Uram Jézus,
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése