A
|
z eljövendő ítéletet képes
beszédben adja a nép tudtára a próféta (Ez 21,23-37). Szemléletesen tárja eléjük, és
így erősíti meg Isten akaratát. Az
ítélet bekövetkezik, mert Istent nem lehet meghatni, rábeszélni akarata
megváltoztatására, egyetlen lehetőség az őszinte és igaz bűnbánat. Isten
bűnbánatot és ebből fakadó életváltozást vár. Nem elég mondani, hogy jó leszek,
amint a kisgyermek teszi, hanem meg kell mutatkozni a változásnak döntésekben
és tettekben. A bálványok kitakarítása és Isten szavának a komolyan vétele
jelzi ezt. Azonban ezek a jelek nem voltak még láthatók. Továbbra sem bánták
meg bűneiket, és nem bíztak igazán az Úrban. Inkább saját terveikbe, más népek hatalmába vetették bizodalmukat,
mintsem Istenbe.
Jeruzsálem
lakói abban bíztak, hogy Babilónia irálya nem jut el Jeruzsálembe, az Úr nem engedi,
hogy városát elpusztítsák, de ez a prófécia jelzi, hogy ezek hamis váradalmak. Az
ellenség jönni fog, válaszút elé érkezik, jósoltat magának, és egyértelművé
válik, hogy a válasz Jeruzsálemet adja meg célpontul. A pogány nép az Úr ítéletének
eszköze lesz. Egyedül a kegyelem segít.
Érdemes
azonban megfigyelni a pogány királyt: amikor útelágazáshoz ér, megkérdezi a
maga isteneit, nem találomra indul, hanem útmutatást vár. Mi is gyakran érkezünk útelágazáshoz. Mit
teszünk? Megállunk, elcsendesedünk, megkérdezzük az Urat? Beletekintünk az
igébe, és várjuk Isten útmutatását? Gyakran a nem hívők megszégyenítenek
minket, sokféle módon keresik a jó utat, mi pedig nem megyünk oda Istenhez.
Pedig van kihez odamenni, van kit kérdezni, mégsem megyünk. De miért? Éljünk most a lehetőséggel, keressük fel
Urunkat, kérdezzük meg, merre is menjünk, mi az Ő tanácsa. Pál apostol a missziói
útjai során is figyelt az Úr vezetésére, meglátta, ha nem a megtervezett
útvonalon akarta őt az Úr Jézus vezetni. Nemcsak meglátta, hanem alkalmazkodott
az Úr útjához. Így jutott el Filippibe
is.
Ígéret is van
ebben az ítéletes részben, eljön majd az, akié az ítélet, és Övé lesz majd a város. Ez a valaki a Megváltó, és mi már tudjuk, hogy eljött. Eljött az Úr a világba kétezer évvel ezelőtt, és azóta is jelen van
gyülekezete, igéje és Szentlelke által. Eljött, hogy magára vegye az ítéletünket, meghalt a bűnös helyett.
Meghalt helyetted és helyettem. Mivel meghalt a bűneimért, új életet kezdhetek.
A múlt el van törölve, és újjá lett minden. Elmondhatod ezt? Valóban újjá lett
már Jézus által az életed? Már nem az a
lényeg, merre jártál, milyen bűnök ivódtak beléd, mert az Úr vére mindezt
eltörli, új, tiszta és szabad élettel ajándékoz meg. Azonban az új élet célja
már az Ő szolgálata, neve dicsőítése. Új életcélt kapok, ez a cél pedig a
mennyei Jeruzsálem, az örök haza. Oda tartok, itt vándor vagyok, már nem e világ
javainak a megszerzése a cél, hanem az új élet, Isten országának másokkal való
megismertetése. Amikor kitárul előttem
Isten országának gazdagsága és szépsége, az vonz, már nem akarom a világ megkopott
kincseit. A hívő élet nem kényszerből
fakad, hanem az Úr megismeréséből, és abból a felfedezésből, hogy Ő az Élet, Ő
az igazi gazdagság, és Isten országa megadja, azt, amit ez a világ nem
képes. Isten országa teljes és
megelégedett életet kínál, a stressz és a félelem sem ismerős ott. Jézus a békesség Királya.
Isten országa
az egyenesség útja, nem fér meg benne hamisság, alakoskodás (Gal 2,11-14). Azt
kéri, hogy mindig vállaljuk magunkat, vagyis tanítványságunkat. Vállaljuk a
krisztusi életet, mert ez az egyenes út. Azonban a gonosz igyekszik igénybe venni óemberünket, és el akar
téríteni a krisztusi magatartástól. A
régi élet érzékenysége felszínre tör. Így járt Péter, nem merte vállani a zsidókeresztyének előtt a pogányokból lett keresztyénekkel való
közösséget. Péter személyesen kapta meg az Úr kijelentését, hogy ne mondja a
pogányokat tisztátalanoknak, hanem vigye nekik az evangéliumot. Egy ideje azonban Jeruzsálemben tartózkodott,
és alkalmazkodott a zsidókeresztyénekhez. Nem akart Jakabbal szembemenni, mégiscsak az Úr
testvére. Nem akart konfliktust, azonban
a keskeny út gyakran hoz konfliktust, ha Jézust vállaljuk. Nagy kísértés, hogy
másokhoz akarunk alkalmazkodni, féltjük hírnevünket, és nem akarunk
kellemetlenséget.
Péter félt a
zsidó hívőktől, már megint nem a Mesterre, hanem emberekre nézett. Nem merte vállalni az Úr akaratát, saját meggyőződését, mert féltette tekintélyét, félt a
véleményektől, az ütközéstől. Ne félj
másoktól, vállald Jézust, azt, amit Ő megmutatott, amiről az ige bizonyságot
tesz. Péter nem vállalta az igei életet,
a pogány testvéreket, és még Barnabást is megtévesztette. Ez veszélyes, mert ő Barnabás számára
tekintély volt, és úgy vélte, amit Péter tesz, az helyes, az követendő. Azonban
nem így van. Mindig Jézus a követendő, mindenki más magatartását az ige
mérlegére kell tenni. Péter Jézus tanítványa volt, most mégis rosszul döntött.
Még a régóta hitben járóktól sem lehet mindent átvenni, ők is hozhatnak rossz
döntést, ám azt merjük felülbírálni.
Pál apostol
azonban nem emberek személyére tekint, nem az a fontos, mit szólnak mások,
egyetlen dologra figyel, mégpedig az evangélium igazságára. Vagyis mindig az
ige a mérce, mindent hozzá mér, és csupán az a kérdés, hogy az adott tett vagy
magatartás megfelel-e az ige igazságának. Mindig az ige igazságát tartsuk szem
előtt. Ez legyen a mércénk. Az evangélium egyenes, járható út. Nincsenek benne
görbületek, kiskapuk, mert nem a saját szempontok vannak benne szem előtt,
hanem Isten dicsősége.
Járom a
Jézus lábnyomát
Járom a Jézus
lábnyomát mind a sírig én,
Az égi
Jeruzsálemből árad rám a fény.
Bár vihar
dúl, nem sötétül el fenn az égi jel;
Ismétlem
Jézus szent szavát, hogy Ő sosem hagy el.
Jézus hű
barát, drága jó barát,
Gyermekeinek
hordja bánatát.
Bár vihar
dúl, nem sötétül el fenn az égi jel;
Ismétlem
Jézus szent szavát, hogy Ő sosem hagy el.
Nem vétem már
el szem elől Jézus lábnyomát,
Nem térek ki
a fény elől mellékútra már.
Szent Igéje
drága lámpafény, kézben tartom én.
Vágyom már
teljes szívemből a fényben élni én.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése