M
|
ár reggel tele vagyunk tervekkel, és mire elindulunk, félünk a sok feladattól, váratlan dolgoktól (Ez 21,1-12).
Gyakran előre lemerítjük magunkat, mert csak a feladatokra, az elintézendő
dolgokra koncentrálunk. Azt gondoljuk, a
munka a nap fő célja, azért élünk, hogy dolgozzunk. Pedig az ige másról tesz
bizonyságot. Pont fordítva van, azért dolgozunk, hogy éljünk. Így azután nem a
munka a középpont, az élet értelme. A mai napunk célja, hogy hallgassuk meg az
Úr igéjét. Hallgassuk meg, és halljuk meg, amit nekünk mond az Úr. Ő már reggel
szól, ezért legyen Ő az első. Törekedjünk mindig arra, hogy mielőtt bármibe belefognánk, szenteljünk
időt Istenre. Kezdjük Vele a napunkat. Ha így cselekszünk, már nem rajtunk lesz a hangsúly, nem mi kerülünk a
középpontba, hanem Isten és az Ő országa.
Hallgasd meg,
amit az Úr mond! Állj meg, és figyeld csendes szívvel, mit is mond. Van, amikor
olyat mond, amit nem akarunk meghallani. Pedig az visz előre, akkor
tapasztalunk áldást, ha meghalljuk azt is, ami nincs ínyünkre. Jeruzsálem népe
sem akarta meghallani az üzenetet. Miért? Mert Isten azt mondta, hogy nekik kell
megváltozni és változtatni az életvitelükön. Nem akartak változni, sem
változtatni. Nem akarták másképp csinálni dolgaikat. Ők azt akarták, hogy mások változzanak. Az
ellenség gondolja meg magát, forduljon vissza, vagy Isten tartóztassa fel őket,
védje meg a várost. Mi sem akarjuk meghallani, amikor meg kellene valamit
változtatni. Ragaszkodunk a magunk elképzeléseihez. Péter élete pont azon
fordult meg, hogy Jézus szavára kész volt megváltoztatni szándékát. Előbb
hallani sem akart arról, hogy ismét kivessék a hálókat fogásra, de amikor egy
kicsit várt, és Jézusra tekintve végiggondolta, megtette, amit kért az Úr. Tehát
változtatott. És ezzel az apró változtatással egy életre szóló változást
indított el.
Ezékiel
Istenhez fordult, mert tudta, hogy a nép kifogást keres. Nem akarja hallani, amit az
Úr mond, és nem akar engedelmeskedni. Azt mondják, nem értettük a prófétát,
példázatokban beszélt. Kifogásokat
nagyon tudunk gyártani. Könnyű azt mondani, hogy nem értjük a Bibliát, az
igehirdetést. De tegyük fel a kérdést: Valóban akarjuk érteni? Úgy veszem
kézbe, hogy meg akarom érteni mindazt, amit most olvasok? Úgy hallgatom az
igehirdetést, hogy várom, mit is mond nekem az Úr? Mert az ige érthető. Az írott formája, a
Biblia is. A mai emberek többsége sokkal nehezebb olvasmányokkal is megbirkózik. A hírforrások, a reklámok
gyakran idegen kifejezésekkel vannak teletömve, mégsem okoz problémát a
megértésük. Az árukon lévő idegen nyelvű tájékoztatóból is ki tudjuk szűrni a
számunkra fontos információt.
Ha az igére
is szánunk időt, és alázattal fordulunk hozzá, segítségül hívjuk a Szentlélek
Istent, akkor, amire szükségünk van, azt meg fogjuk érteni. Az Úr megnyitja az
igét a szomjas szívűek előtt, feltárja benne Lényét, elmondja, kicsoda Ő, és
beszél rólunk, arról, hogy mennyire szeret. De elmondja azt is, mi a probléma, miért
nem találjuk életünk értelmét, célját, miért van jelen körülöttünk és bennünk
a bűn, miért van ennyi szenvedés, nyomorúság. Ha figyelmesen olvasunk, megtaláljuk
a megoldást. Mert Isten nem csak a diagnózist állítja fel, hanem megadja az
orvosságot is. Jézus, a kereszten
elvégzett áldozata az igazi és egyetlen orvosság a bűnre. Az Úr Jézus kész
meggyógyítani. Azonban ehhez a művelethez az is szükséges, hogy akarjak
meggyógyulni, és lássam, hogy gyógyíthatatlan beteg vagyok. Ismerjem fel: az
öngyógyítás kizárt, de ami nekem lehetetlen, az az Úr számára lehetséges.
Pál apostol
jó kérdést vet fel, és ő erre őszintén válaszol (Gal 1,10-24). Kinek akarok
tetszeni, vagyis megfelelni? Isten
gyermekeként mi mozgat: az embereknek való megfelelés? Azt figyelem, mi a
véleményük rólam, és ahhoz akarok igazodni? Pál kimondja, ha így tenne, akkor
nem volna Krisztus szolgája. Mivel ő mindig az Úr Jézusnak akar megfelelni, nem
fél az emberek véleményétől, nem a népszerűséget hajkurássza, hanem Isten
igazságát képviseli. És ezt az igazságot meg is mondja, akkor is, ha fájdalmas,
ha elfordulnak tőle. Azonban Pálnál az
igazság sem öncélú, hanem midig a gyülekezet javát szolgálja általa. A kemény
beszéd is értük történik. Mint ahogy a sebészi beavatkozás is a beteg
gyógyulása érdekében megy végbe.
Ismét
elmondja Pál, hogy nem emberektől kapta az evangéliumot. Nem járt evangéliumi iskolába,
sem keresztyén teológiát nem végzett. Hitre jutása és elhívása az Úr munkája és ajándéka. A feltámadott Jézus
találkozott vele.
Pál őszintén
beszél az Úr életében elvégzett munkájáról. Néha azt látni, hogy nem szeretjük
elmondani, kik voltunk hitre jutásunk előtt, nem szívesen beszélünk arról, amit
az Úr elvégzett bennünk. Pedig pont az teszi a hitvallásunkat hitelessé, amikor
mind a szavaink, mind az életünk az Úrra mutat. Pál vállalja azt az önmagát is,
aki üldözte Jézust és a tanítványokat. Nem foglalkozik a reakciókkal, hát egy
ilyen gyilkos beszél most nekünk. Véres kézzel és múlttal szeretethimnuszt
ír? De pont ez a lényeg: a féktelen
pusztítás a múlté. És ott kezdődik a
tanítványság, amikor van egy múlt, egy lezárt, eltörölt életem. Amiről már úgy
tudok beszélni, csak volt, mert Jézus vére eltörölte, és most már, aki beszél, az egy új ember. Ez már nem ugyanaz, aki
volt korábban. És Pál ezt nemcsak mondta, hanem észrevették az emberek, hogy
itt valóban egy egészen más életről van szó. És ezt a mást a névhasználat nagyszerűen
megmutatja. Eddig Saul volt, most Paul, Pál, és ezzel jelzi az apostol, hogy
Saul rabbi élete véget ért, és ott a damaszkuszi úton megszületett Pál. Ez a
Pál már Jézusnak engedelmeskedik.
Mindez Isten
munkája volt Pál életében. Nem maga változtattatta meg életvitelét,
gondolkodását, hanem az Úr formálta új emberré. Olyan életet kapott, amiért dicsőítették Istent az emberek. Amíg a maga útját járta, törtetett előre a
ranglétrán, kereste a hatalmat, nem dicsérték Isten nevét érte a keresztyének,
hanem féltek tőle. Onnantól kezdve azonban Pálért sokan hálát adnak a mai
napig, hiszen írásai által rengeteg ember ismeri meg a Megváltót, tér meg és
jut üdvösségre. A mi életünk is lehet Jézus által olyan, amiért hálásak lesznek
az emberek.
Hadd
menjek, Istenem, mindig feléd
Hadd menjek,
Istenem, mindig feléd,
Fájdalmak
útjain mindig feléd.
Ó, sok
keresztje van, de ez az én utam,
Mert hozzád
visz, Uram, mindig feléd.
Ha este száll
reám s csöndes helyen
Álomra
hajtanám fáradt fejem:
Nem lesz hol
nyughatom, kő lesz a vánkosom,
De álomszárnyakon
szállok feléd.
Szívemtől
trónodig – mily szent csoda –
Mennyei
grádicsok fényes sora,
A szent
angyalsereg mind nékem integet;
Ó, Uram, hadd
megyek én is feléd!
Álomlátás
után hajnal ha kél,
Kínos
kővánkosom megáldom én.
Templommá
szentelem, hogy fájdalmas szívem,
Uram, hozzád
vigyem, mindig feléd!
Csillagvilágokat
elhagyva már,
Elfáradt
lelkem is hazatalál.
Hozzád ha
eljutok, lábadhoz roskadok:
Ottan
megnyugodhatok örökre én!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése