A
|
z Úr szól, Ezékiel pedig veszi
az adást. Uram, szólj hozzám is, vételre állítom az antennát (Ez 15,18). Jó úgy
csendességet tartani, hogy az Úr szól, és így az igével feltöltődtünk. Azonban ne csak ennyi legyen a kapcsolat, hanem
maradjunk tovább az Úrral, az utcán, a munkahelyen, az üzletben is, és bármerre
járunk. Ő mindenütt tud velünk kommunikálni. Az Úr bárhol meg tud szólítani,
azonban én vágyom-e erre? Pedig a
tanítványság lényege ez, mindig Vele lenni. Énekeljük is: mindig velem, Uram; de én akarok-e mindig Vele lenni? Odaengedem-e magamhoz az Urat minden
pillanatban? Nem Őrajta múlik, Ő mindig velünk van a világ végezetéig, vagyis
mindig és mindenhol elérhető. Rajtunk áll, elérjük-e Őt, kapcsolatba kerülünk-e
Vele. Izráel népe sem fordult mindig Istenhez, csak az ünnepnapokon a
templomban, vagy amikor nagy bajba jutottak. Amikor jól mentek a dolgok, nem
keresték az Urat, elvoltak nélküle. Ne legyünk el Nélküle, figyeljünk Rá
állandóan, mert lelki károsodást szenvedünk, ha nem Ő tölt be. Könnyen elsodor a
világ, mert ez a célja, elsodorni a hívőket Isten közeléből. Vizsgáljuk meg
szívünket, hol vagyunk: az Úr mellett, vagy már sodródunk?
Isten számára
Izráel olyan volt, mint a szőlő. Többször is használja ezt a hasonlatot velük
kapcsolatban. Ő ültette el és gondozta
őket, és várja a gyümölcstermést. Azonban nem mindig hoztak termést, most sem.
A gyümölcstelenség oka, hogy az erdő fái közé kerültek. És ott elvadul a szőlő,
már nem lesz különb. Isten az Ő népét arra hívta el, hogy ebben a Tőle
elfordult, istentelen világban különb legyen. Különb, másabb vagyok-e én? Különb-e ma az egyház, mint a világ?
Azonban csak
akkor tud más lenni a tanítvány, ha nem keveredik bele a világba. Az Úr számára
is akkor hasznos, ha nem keveredik el, hanem a maga helyén termi a
gyümölcsét. Izráel azonban mindig a
környező népekhez akart hasonlítani, azért kértek királyt is, mert olyanok
akartak lenni, mint a többi nép. Ez a veszély fenyeget mindig, olyanok akarunk lenni,
mint a többi, mint a másik ember. Legtöbbször a nem hívőkhöz hasonlítjuk az
életünket. Azonban a mi életképünk Jézus. Őreá figyelhetünk, és Vele vethetjük össze magunkat. Hasonlítok Rá? Ő a
minta a számomra? Az a szőlő, amelyik nem terem gyümölcsöt, hasznavehetetlen, és a tűzbe dobják. Miért? Mert a szőlő nem díszfa, nem is
erdősítésre való, hanem a szőlőt azért adta Isten, hogy teremjen, és ha nem
teszi, kidobja.
Ha nem termek
gyümölcsöt, alkalmas vagyok-e még valamire? Nem lehet bútort sem készíteni,
házépítéshez sem alkalmas a tőke. Lehet, hogy eljött ennek a kérdésnek az ideje: alkalmas-e még valamire? Urunk könyörüljön, hogy szava szívünkig
hatoljon, és változásra késztessen. Olyan jó, hogy idejében szól az Úr, így még rádöbbenhetünk, hogy
gyümölcstelenek vagyunk. Ő pedig mindent megtesz, megtisztít, hogy több
gyümölcsöt teremjünk. Azért jött Jézus, hogy beleoltson magába, mert Ő az igazi
szőlőtő. Csak akkor és addig termünk gyümölcsöt, amíg Benne maradunk. Ha kikerülünk Belőle, nem lesz termés, a
haszontalan tőkét azonban kivágja. Ez azt is jelenti, hogy a gyümölcsöt nem
termő, csak magának élő hívőt és gyülekezetet kivágja az Úr? Igen! Ha meg nem
tér a gyülekezet, igen. Mert nem díszfát
akar, hanem gyümölcstermőt. Ha nem teremjük a gyümölcsöt, semmire sem vagyunk
alkalmasak. Nem azért ültetett bele a világba, hogy magunknak éljünk. Pál
apostol így ír: Jézus „azért halt meg mindenkiért, hogy akik élnek, többé ne
önmaguknak éljenek, hanem annak, aki értük meghalt és feltámadt” (2Kor 5,15).
Azonban
Istennek ezzel is célja van. Az ítéletes időket is javunkra használja fel. Azt
akarja, hogy ezen események által is rádöbbenjünk, hogy Ő az Úr. Nincs más
Isten, csak egyedül Ő. Hiába bombáznak mindenféle információval, egyedül csak a
Biblia Istene létezik. Ő az, Aki szeret, és Aki várja, hogy segítségül hívjuk.
Ő mindent megtett értünk, amint a szőlősgazda is mindent megadott a szőlőnek,
azért, hogy teremjen. Bár meglátnánk még a fénylő keresztet, és leborulnánk
előtte. Még mindig áll a Krisztus szent keresztje elmúlás és rom felett. És amíg
áll, amíg Isten hozzáférhetővé teszi, van menekülés, újrakezdés.
Felvirradt
áldott szép napunk, a világ reményteljes hajnala érkezett el a hét első napján
(Jn 20,1-10). Bár mindenki csüggedt, reménytelen, de Isten már elhozta az új
kezdetet, a reményt. Jézus diadalt aratott. Jézus győzött a bűn és a halál fölött. Mindaz, amit olvasunk, János bizonyságtétele. Saját tapasztalatait írja
le. Ők sem várták, nem számítottak arra, hogy ez is valósággá válik. Jézus
beszélt a feltámadásáról, de nem hitték, hogy szó szerint meg fog történni.
Hisszük-e, hogy minden beteljesedik, amit az Úr mondott?
A magdalai
Mária nem bírt várni, ment korán, még épp, hogy elkezdett virradni. Ment a sírhoz, ment Jézushoz. Korán reggel:
Igen, az áldás, a találkozás ideje kora reggel, amikor még semmi nem tölti be
gondolatainkat Rajta kívül. Törekedjünk minden reggel elsőnek Őt keresni. Ha
lehet, minél korábban, hogy megelőzzünk mindent, ami elvonná Tőle a
figyelmünket.
Kövessük
Mária példáját, ki akart menni a sírhoz, Jézussal akart még lenni, és nem
foglalkozott a sír száján lévő kővel. Nem aggódott előre, jaj, mi lesz, nem
tudok bemenni, mert el van zárva a bejárat, én pedig gyönge vagyok. A Lélek
indította, és ment. Aki töprengés, spekulálás nélkül enged a Szentléleknek, nagy
dolgokat fog tapasztalni. Isten indít, de nekem kell elindulni.
Amikor
meglátta, hogy a kő el van véve, elfut a tanúsítványokhoz. Mást kapott Mária,
mint amit várt. Jelzést adott az Úr: Jézus nincs a sírban, él. Ő halott Jézust keresett, és élőt kapott. Még nem tudja, de viszi a hírt. Aki keres,
élő Jézusra talál. Mária tudja, hogy nincs Jézus a sírban, még nem világos
előtte, mi történt, még nem ragyogott fel szívében a világosság, de az első
jelet megkapta. Az Úr jelez, továbbvezet. Ő a tanítványokhoz megy, hová is
mehetne, bár ők sem tudják választ, pedig tudniuk kellene. Szomorú, amikor a
tanítványok ugyanolyan tanácstalanok, mint a kívülállók. Nekik várni kellett
volna Jézusra. Nekik megmondta az Úr előre. Várom Őt? Számítok Isten lépéseire?
Péter sem tudja, mi történt, nem örömmel reagál, halleluja, feltámadt, erről beszélt. Menjünk, és találkozzunk Vele. Mi él a szívemben: remény vagy lemondás? Azonban elindul a
sírhoz, utánanéz a dolgoknak. És ez lényeges, ha nem értem az Úr dolgait,
járjak utána, és és meg fogom látni a valóságot.
Futnak a
sírhoz, megy a fiatalabb tanítvány is, de ha előbb ér is oda, maga elé engedi
Pétert. Testvérek ugyan a Krisztusban, de van tisztelet is a világon. A
fiatalabb maga elé engedi az idősebb testvért. A hitben testvérek is tisztelhetik
egymást. Ez is lehet bizonyságtétel. Nem tartom magam többre a másiknál.
Tiszteli Pétert, továbbra is tanítványnak tartja, és maga elé engedi, korábbi
bukása ellenére. Van mit tanulni ettől a
tanítványtól.
A fiatalabb
tanítvány látott és hitt, elég volt neki, amit megtapasztalt. Elég-e neked az
a sok megváltozott élet, amit látsz magad körül? Elég-e az Úr munkájának a
megtapasztalása? Látott és hitt. Ez a lényeg, hitte, hogy él az Úr. Hiszed-e,
hogy Jézus él?
Felvirradt áldott, szép
napunk
1. Felvirradt áldott, szép
napunk, Ma teljes szívvel vigadunk, Ma győz a Krisztus, és ha int, Rab lesz sok
ellensége mind. Halleluja!
2. Az ősi kígyót, bűnt, halált,
Kínt, poklot, szenvedés jaját Legyőzte Jézus, Mesterünk, Ki most feltámadott
nekünk. Halleluja!
3. Az élet győz, a mord halál A
prédát visszaadta már, Nagy úrságának vége lett, Mert Krisztus hoz új életet.
Halleluja!
4. A nap s a föld s minden, mi
él, Ma bút örömmel felcserél, Mert a világnak zsarnoka Nem kelhet többé fel
soha. Halleluja!
5. Mi is nagy vígan éljünk hát,
És mondjunk szép halleluját, Hadd zengje Krisztust énekünk, Ki sírból feltámadt
nekünk! Halleluja!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése