A
|
tegnapi részből még megfogott az a gondolat,
hogy Isten a sorsfordító (Ez 17,1-10). Bárhogyan alakul az életünk, nincs
bebetonozva, nem mondhatjuk, hogy nem változhat meg a sorsunk. Nem, mert Isten kész a sorsfordításra. Aki felismeri a bajt, a rossz irányt, de meg
szeretne fordulni, és Istenhez kiált, azt Ő kiemeli a nyomorúságból. A magunk feje utáni járás sok bajt okoz
nekünk, de Isten ott van, és felkínálja a segítséget. Ahogyan Izráel népének is megígérte, hogy letelik
a fogság, és helyreállítja őket. Megfordítja sorsukat, és a sok baj és
szenvedés után áldást tapasztalnak. Isten munkája nem függ a mi
lehetőségeinktől, sem adott helyzetünktől, Neki ma is van hatalma, meg tud
szabadítani, meg tudja változtatni életünket, és annak nyomán élethelyzetünket
is.
Az Úr mindig
közel van, és így bármikor elérhető. A rossz történések közben is jelen van,
tanácsot és vezetést kínál. A fogság sem Isten tudta nélkül történt, ítélet
volt bűneik miatt, de az Úr folyamatosan szól hozzájuk a próféta által. Ő
tanítja őket jó döntést hozni. Most egy példázaton keresztül kapják meg Isten
üzenetét. A saskeselyűk a két akkori nagyhatalmat, Babilóniát és Egyiptomot
jelzik. Az első Babilónia, az akkori világhatalom. Eljött és elvitte fogságra
Izráel népének vezetőit, a királyt és a főembereket, de kinevezett egy királyt,
aki hűbérese lett. Amíg megmaradnak a babilóniai király mellett hűségben,
tovább élhet, fejlődhet az ország. Mindez Isten kegyelme volt, nem az egész
népet adta az ellenség kezére, csak egy részét, mindezt ébresztőnek
szánta. Úgy gondolta az Úr, hogy most
már bízni fognak Benne, megváltoztatják életüket, hátat fordítanak a
bálványoknak, és egyedül Tőle várják oltalmukat.
Isten így akarta jelezni: ne féljenek, ha
bíznak Benne, Ő megtartja őket földjükön. De ha nem, akkor ők is fogságba
jutnak. Olyan nyomorultak vagyunk,
annyira nem merjük teljes életünket Istenre bízni. Mindig külön fogódzókat
keresünk, soha nem elég, amit az Úr kínál. Bár megragadnánk kezét, és örülnénk
jelenlétének. Mindig a külső
körülményeket akarjuk megváltoztatni, külső segítségben és az emberi logikában
bízunk.
Azonban a logika
nem mindig segít, van, amikor megtéveszt, mert Isten nem a mi gondolkodásunkat
követi, másrészt az Ő hatalma korlátlan. Nagyon fontos, hogy minél jobban
megismerjük Őt. Júda népének is az volt a problémája, hogy nem ismerte Urát. De mi
ismerjük? Tudjuk, kicsoda Ő? Ismerjük életünkre vonatkozó tervét? Isten népe
azért tévedett, mert nem fogadta el még az első fogság előtt, hogy ha nem térnek
vissza az Úrhoz, a babilóniai birodalom le fogja őket igázni. Azt képzelték,
mindenképpen megmenti őket Isten. Nem hallották meg a próféták szavát, akik
elmondták, hogy ha továbbra is engedetlenek, hűtlenek maradnak, Isten megengedi a
pusztulást. De hagy maradékot, és ha ők hallgatnak a szóra, meg fognak maradni.
Isten megtartja őket. Emberi logikájuk azonban úgy értelmezte a dolgokat,
hogy Isten nem mentett meg minket, tehát más oltalmat kell keresni. Bűnbánat
helyett Istentől vonták meg bizalmukat, és hiába mondta a próféta, hogy ne menjenek Egyiptomba, ők mégis egy másik hatalomtól vártak segítséget,
megoldást. Mindig emberi eszközökben, lehetőségekben
gondolkodunk. Azonban Isten gyermekeinek nem a világ hatalmaira kell
támaszkodni, hanem kizárólag az Úrra. Az egész Szentírás arról tesz
bizonyságot, hogy ha bízunk az Úrban, nincs az a veszélyhelyzet, amiből ne lenne
képes kimenteni, szabadulást adni. Aki Őt segítségül hívja, az soha nincs
reménytelen helyzetben. Nagyon lényeges azonban, hogy teljesen
engedelmeskedjünk az Úrnak, bízzunk Rá minden lépést, és csak az Ő útmutatása
alapján cselekedjünk. A Vörös-tengernél is láthattuk, hogy ha nem kapkod, és nem
maga akar magán segíteni a nép, megtapasztalja a szabadulást, a
leglehetetlenebb helyzetből is. Isten ma is ugyanaz, Ő nem változik, nem fogy
az ereje sem. Csak bízzunk Benne,
dicsérjük Őt!
A Szentíró
őszintén elmondja, hogy sok mindent leírhatott volna, annyi minden történt Jézus
által abban a néhány évben (Jn 20,30-31). Jézus szolgálati ideje egyvégtében
történés volt. Áradt az élet vize, és megelevenítette azokat, akiket elért.
Termővé tette a szívüket. Mert amíg az
élet vize el nem ér, csak tövist és gazt termünk. Ahogyan a földet is meg kell munkálni, mert
amíg ez nem történik meg, csak gyomnövény terem. És az terem magától. A
legrosszabb talajnak is megvan a maga gyomja. Jézus a magvető, Ő hinti a
szívünkbe az igét, műveli meg szívünket, végzi el, hogy gyümölcstermő talajjá
váljon.
János azonban
nem szenzációt akart, nem is az volt a célja, hogy minél több példány fogyjon
majd evangéliumából, és az új kiadások hátuljára ráírják majd, hány milliós
példányban kelt el. Nem üzlet volt a
célja, hanem a bizonyságtétel, ami által hitre akarta segíteni olvasóit. Azért
írt, hogy ez által élő hithez juttassa az embereket, láttassa Jézust, a
Krisztust, Aki által teljes értékű és boldog lehet az életünk. Jézus nélkül is
elérhetünk sok mindent a világban, meggazdagodhatunk, szerezhetünk hatalmat,
lehetünk fontos emberek, de igazi, nagybetűs Élethez nem jutunk. Jézus nélkül
az ember a bűn, a világ, a fogyasztás rabszolgája. Hajt, rohan, maga sem tudja,
miért. Az élete munkáról, vásárlásról, élvezetek hajszolásáról szól. Megdöbbentő,
hogy még az idős emberek is újabb költekezésekre vannak szorítva, cserélje le a
megöregedett eszközét. Ne legyen nyugalmunk, azt akarja a sátán, hogy állandóan
kelljen valamit javítani, cserélni, nehogy csönd legyen bennünk és körülöttünk.
Sátán célja: elvenni a csöndet, állandó pörgésben tartani, mert ha nincs csönd,
nehezebben halljuk meg Istent. Ha mindig menni kell valahová, nem marad időnk
Istenre.
János azonban
belekiált írása által a világba: emberek, álljatok meg, eljött a Krisztus,
ha semmitek nincs is, csak Ő, mindenetek megvan, mert Ő az Élet. Őbenne
található az igazi és örök élet. Aki hiszi, hogy Jézus a Krisztus, életet nyer.
Jézus nevében van az igazi élet, a bűnbocsánat és az üdvösség. Őt akarja láttatni János. Úgy olvassuk mi is,
hogy a végén leborulva valljuk meg: én Uram, és én Istenem. Ha még nem látom
Jézusban személyes megváltómat, olvassam újra ezt a könyvet. Olvassam addig,
amíg felragyog előttem a kegyelem. Felragyog, hogy Jézus az Isten Fia, és ha ez
megtörténik, minőségi életváltozáson megyek keresztül.
AZ ÉLTEM,
JÉZUS, NÉLKÜLED
1.
Az éltem,
Jézus, Nélküled teljes boldogtalanság,
Hajó háborgó
tengeren, szelek ha űzik, hajtják.
Tanácstalan
vergődve rajt segélyt sehol se látok,
Nem int felém
se rév, se part, s a hullám sírja tátog.
2.
Az éltem,
Jézus, nélküled sötét, mint sűrű éjben.
Nagy tétován
csak tévelyeg, hogy célhoz el ne érjen.
A bűnvadonból
nélküled ki sem jutok talán már,
Hazám se
látom meg soha: az éjben csak halál vár.
3.
De Jézus,
mellettem ha vagy, nem tölt el félelemmel,
Hullám ha
harsog, háborog, s viharba’ reng a tenger.
Ha vernek
tajtékzó habok, annál nagyobb a békém,
S a szívem
csendesen pihen kipróbált menedékén.
4.
Uram, ha Te
vezérem vagy és tündöklő világom,
Utat mutatsz
az éjben is, szemem csak Rád vigyázzon.
Habár az út
rögös, nehéz, s vak végtelen az éjjel,
Tudom, hazáig
hű kezed bizonnyal elvezérel.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése