A
|
z Isten
nélküli és felfuvalkodott élet vége a pusztulás (Ez 28,1-26). A felfuvalkodottság pusztulásba viszi az
embert. Tírusz mindenkinél nagyobbnak
tartotta magát, úgy vélte, több, mint ember, isten ő. azonban Isten tudatja
vele tévedését; ő csak ember. Bárhová
jusson is a tudomány, és bármennyi kincset halmozzon is fel, emberek maradunk. Bár
meglátnánk Teremtőnket, és elfogadnánk Őt, hiszen jó Hozzá tartozni, jó Belőle
és Neki élni. Az Ő kezéből származunk, Ő akarta és akarja, hogy itt legyünk.
Nem kizsákmányol, hanem inkább mindent nekünk adott. Ezért hálás szívvel
borulhatunk le Előtte. Nincs semmi, amit ne Tőle kaptunk volna. Ha ezt nem látjuk, elbizakodunk, gőgössé
válunk, mert saját kezünk szerzeményeinek tartjuk dolgainkat.
Tírusz is magának tulajdonított mindent, saját tudásának, erejének
köszönte boldogulását. Elfelejtette,
hogy minden ajándék. A mai ember is
hasonló szemlélettel él, nem Istennek ad hálát, amikor előbbre jut, nem Neki
köszöni meg sikereit, eredményeit, hanem magára büszke. A mai reggel csendjében
boruljunk oda Urunk elé, és köszönjük meg az életünket, minden tulajdonunkat,
tehetségünket, és azt, amiben épp vagyunk. Ne legyen magától értetődő, ahogyan
élünk, hanem köszönjük meg a lehetőségeket. A munka és a tanulás, a kinyílt világ lehetőségeit. Nem volt ez mindig
így. Őseink nem éltek ilyen jó anyagi körülmények közt, nem volt meg ennyire
mindenük, nem tudták megvalósítani terveiket, de hála volt a szívükben. Legyünk
mi is hálásak, és kérjük a megelégedettség ajándékát. Nem kell másokkal
versenyt futni, mert egy a szükséges dolog - válasszuk mi azt, Máriához
hasonlóan.
Nagy veszély rejlik a vágyak és álmok beteljesedésében. Minél többre
jutott Tírusz, annál felfuvalkodottabb lett. A gyors meggazdagodás, a siker, a hatalom nem mindig válik előnyünkre.
Gyakran átalakulunk, egészen mássá leszünk, úgy gondoljuk, mi mindent
megtehetünk, mert gazdagok vagyunk vagy hatalommal rendelkezünk. A vagyon sok
esetben lényünk sötét oldalát erősíti meg, valami más jön elő belőlünk, mint
akik eddig voltunk. Nem mindig jó, ha megkapjuk, amire oly nagyon vágyunk, mert
ha Isten helyére kerül, bálvánnyá válik. Ne engedjük, hogy bármi központi
szerepet töltsön be az életünkben, mert olyan könnyen eltávolodhatunk az
Úrtól. A Laodíceai gyülekezetnek is mindene megvolt, de Jézus az ajtón kívülre szorult. A saját emberi erőforrások, az általuk létrehozott, újjáépített épületek
felfuvalkodottá tették őket. Úgy nyilatkoztak, nincs szükségük semmire. Igen, ők már elegek voltak maguk számára, és
ennél nyomorultabb állapot nincs. Aki ide jut, az nyomorult, és minden
gazdagsága ellenére vak és szegény. Ez már sátán vonása, ő is felfuvalkodott,
nem volt elég neki az, amit kapott, de Isten megítélte. Azóta is Isten ellen
fordítja az embert, de odamenekülhetünk Jézushoz, Aki viszont összekapcsol az
Atyával.
A megszabadított ember átkerül Isten Szentlelkének vezetése alá, most már
Ő a főnök, de nekem kell rá figyelnem (Gal 5,16-26). A Lélek jelen van,
hatalmasan működik, de nekem kell Rábíznom magam, és engedni, hogy vezessen. Isten Szentlelke az ige által mutatja az
irányt, így ma is az igén keresztül tanácsol. Ezért mondja Pál apostol, hogy a Lélek szerint éljetek, mert a Lélek
mutatja ugyan az utat, de a test a maga kívánságával mindig más útvonalra akar
terelni. A hívő ember életében is ereje
van a testnek, és a sátán igyekszik is ezt kihasználni. Jó módszer a kívánság felgerjesztése, elénk
ad valamit, amivel még nem rendelkezünk, de a másiknak már van, és azt mondja,
szerezd meg. Vagy arra serkent, hogy
nyugodtan éljük ki vágyainkat, ahogyan azt mindenki teszi. Urunk Jézus nemet mondott a kísértőnek,
amikor ebbe az irányba akarta terelni. Neki is azt súgta, borulj le előttem, és
tied lesz a világ minden kincse, de Ő ezt az ige által elutasította.
Az Úr Jézus is bemutatta, hogy lehet nem teljesíteni a test kívánságát. Önmagunkban ehhez nincs erőnk. Azonban, ha
Krisztusnak átadjuk magunkat, Vele és Általa lehetségessé válik az önmagunk
fölött való győzelem. Sokan nem akarnak önmagukkal harcolni, inkább átengedik a
test irányításának magukat, és így saját maguk rabszolgái lesznek. A testnek
élnek, egyre többet dolgoznak, hogy kielégítsék kívánságait, ám a testnek semmi
sem elég. Így azután lelkünkről teljesen
megfeledkezünk, és átállunk a fogyasztásra. Az élet azonban több a
fogyasztásnál, a test kiszolgálásánál, az élet maga az Úr Jézus, a Vele való
élő kapcsolat. Erre hív Ő most, élő, mindennapos kapcsolatra. A test hatalma
alól egyedül Ő képes felszabadítani.
Isten Szentlelke felold a törvény uralma alól, vagyis, nem kötelező már
tenni, amit a test diktál. Krisztusban szabadságunk van nemet mondai. Mondj
nemet a testnek, és engedj a Léleknek, Aki gyümölcsöt terem. A testnek cselekedetei vannak, mindig valamit
tenni akar, meg akarja mutatni, mit tud, a Lélek pedig termi gyümölcsét. És ezt
erőlködés nélkül teszi. A Lélek gyümölcse Isten ajándéka az életünkben, az új
élet termése. A szőlőtő a Krisztus, mi vagyunk a szőlővesszők, és csak annyi a
feladat, hogy maradjunk meg Benne. Ha ez megtörténik, akkor az Ő életnedve által
gyümölcstermővé válunk. A gyümölcstermésben nincs erőlködés, az jön magától, a
Lélek által. A test cselekedetei izzadságszagúak, mindig produkálni kell, és
bizony, olyan cselekedetek ezek, amikre nem lehetünk büszkék. A test
cselekedetei az óemberből, a bűnös természetből fakadnak, és sok nyomorúságot
okoznak. Azonban Isten a kereszt által meg akar szabadítani tőlük.
A Lélek gyümölcse Krisztusból fakad, nem belőlünk árad, ezért van rá
esélyünk. Csak bele kell oltatni életünket Krisztusba, és teremni fogunk, olyan
gyümölcsöt, amire mindenki vágyik, ennek ellenére mégis hiánycikk, vagy beérjük
a hamisítvánnyal, az ideig-óráig való szeretettel, békességgel, örömmel. Mert
amit a világ kínál, az nem az igazi gyümölcs, az hamisítvány. Hasonlít a nagy üzletek gyümölcskínálatához,
szépek a szemnek, kívánatosak, de az ízük nem hasonlít arra a gyümölcsre. Az
ördög mindig gyorsan érlelt gyümölcsöt kínál, hamarabb leszedeti velünk, de az
nem olyan lesz, mint amilyennek lennie kell. Nem véletlenül mondja Salamon:
Jeruzsálem leányai, ne keltsétek fel a szerelmet, amíg nem akarja. És látjuk, hogyan is néz ki az élet, ha idő
előtt felébresztjük azt, aminek még nincs itt az ideje.
A test helye a kereszten van, ezért is mondja az Úr, hogy vegyük fel
naponta a keresztet, vagyis mindennap engedjük, hogy a test szenvedélye,
kívánsága meghaljon. Nincs más megoldás a test kívánságára és a tőle való
szabadulásra, csak a kereszt.
Már keresztem vállra vettem
1. Már keresztem vállra vettem S érted mindent elhagyok. Mindenem vagy,
árva lettem, Honjavesztett szív vagyok. Vágyat, célt a múltnak adtam, Nincs már
bennem vak remény, Mégis gazdag úr maradtam: Isten és a menny enyém.
2. Ember bánthat és zavarhat: Szíved áldott menedék; :/: Sorsom próbál és
sanyargat: Édes csenddel vár az ég. Nincsen búm, mely könnyet adjon, Míg
szerelmed van velem, Nincs öröm, mely elragadjon, Hogyha nem benned lelem.
3. Lelkem, teljes üdv a részed, Hagyd a bút s a gondot el; :/: Légy
vidám, ha meg-megérzed: Tenni kell még s tűrni kell. Gondold el: ki Lelke
éltet, Milyen Atya mosolya; Megváltód meghalt teérted: Mit bánkódnál,
menny-fia?
4. Kegyelemből dicsőségbe Szállj, hited majd szárnyat ad, :/: S az örök
menny fénykörébe Bévezet majd szent Urad. Véget ér itt küldetésed, Elszáll
vándoréleted, Üdvösséggé lesz reményed, Égi látássá hited.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése