I
|
zráel népe meg volt elégedve
magával, úgy gondolták, mindenben megfelelnek Istennek (Ez 22,1-22). Ha
felületesen figyelte őket valaki, könnyen megtévedhetett, és ő is így láthatta.
Szent nép, szereti Istent, a templomot, és azt gondolták, egész élete Róla szól. Miből
vonták le ezt a következtetést? A külsőségekből, látták a szép templomot, amelyben
állandóan folyt a kultusz, rendben ment az áldozat bemutatása, részleteire ki
volt dolgozva a törvény. A teológusok szorgalmasan dolgoztak, egyik mű
született a másik után. De aki egy kicsit jobban szemügyre vette őket, mélyére
tekintett dolgaiknak, mást látott. Mit
mutat az életünk? Mit lát az, aki közelebb kerül Hozzánk? A szabályokon, a hagyomány ápolásán kívül mi
található? Megtalálják Istent? Átélik az Úrral való találkozást? Mert Izráel szerepe pont az volt, hogy életével
tegyen bizonyságot az élő Istenről, aki látja őket, aki bepillantást nyer
mindennapjaikba, az lássa meg a jelenlevő Istent, kerüljön bele Isten országának atmoszférájába.
Egészen közel
Isten kerül hozzánk. Ő látja a mindazt, ami mások szeme előtt rejtve van,
hiszen mezítelenek vagyunk Őelőtte. Életünk részletei is ismeretesek Előtte. Ő ismer minket, tisztában
van a valósággal, és az erő nélküli kegyesség, a látszat nem téveszti meg.
Tükröt tart elénk, mert azt akarja, hogy mi magunk is döbbenjünk rá, mennyire nem
vagyunk rendben. Lássuk meg a valós állapotunkat, a leplet le akarja rántani. A
tükör a prófétai beszéd, az ige. Ezékiel által mutatta meg Isten a valóságot a
jeruzsálemieknek, ő rántotta le a díszes külsőt, és alatta feltárult a szennyes
valóság. Kiderült, hogy nem is annyira tiszta Isten népe, mint ahogyan mutatja,
előjött a sok kiontott vér, a bálványimádás, a paráznaság, fajtalanság.
Mindent egybevetve, belülről pogányok voltak, pont úgy éltek és cselekedtek a
kegyesség álarca alatt, mint a pogányok. Az Úr most lerántja a leplet, és
nyilvánvalóvá teszi azt, ahogyan Ő látja őket.
Vajon mit lát
a mi kegyes álcánk alatt? Mi marad, ha a díszes ruhát levetteti velünk? Mi van a ragyogó ünnepségek, a csodálatos
programok alatt? Mi az, amit eltakarunk? Isten azért mutatja meg a valóságot, mert az elleplezés nem old meg
semmit, egyáltalán nem segít, csak egyedül az, ha szembenézünk magunkkal,
elismerjük bűneinket, meglátjuk, mennyire betegek vagyunk. Az Úr azért szól,
mert a lelkünket akarja meggyógyítani. Nem segít más csak az Ő beavatkozása.
Nem elég nagyszerű igehirdetéseket hallgatni, kommentárokat megnézni, az élő
Jézus Krisztussal kell élő kapcsolatba kerülni. Életünk megoldása a Megváltó,
aki az Úr Jézus. Az Úr azért szól és
hajol le igéjén keresztül hozzánk, hogy megismerjük Őt. Ismerem már? Átéltem a
Vele való találkozást?
Izráel
emlegetett hűségét, a szívüket Isten igéje kohójában megvizsgálta, és a szép, csillogó, értéknek látszó életekről
kiderült, hogy csupán salak. A végtermék, salak értéktelen, haszontalan, semmire
sem jó anyag. Mi marad utánunk? Érték,
vagy csupán salak? A salakot, mint haszontalant, kidobják. Ha a keresztyénségünk nem több salaknál, kidobják. Az élet kohójában, a szenvedés, a próbatételek tüzében derül ki, mi
van a ragyogás mögött. Van-e igazi tartalmunk? Krisztussal találkozva derül ki, hogy amit eddig drága kincsnek tartottunk,
az csak kár és szemét. Szabaduljunk meg még most a szeméttől, és kérjünk igazi, maradandó kincset Urunktól. Kérjünk új, Őt követő, Neki engedelmeskedő, hitből
cselekvő életet.
Pál elmondja, hogy ő zsidónak született, és ezért tudja, hogy nem segít a törvény, hisz ő is alatta élt
(Gal 2,15-21). Tudja, hogy a régi élet
nem megoldás. Honnan tudja? Onnan, hogy találkozott az élő Jézussal, és ebből a
találkozásból nyert új életet. Rádöbbent arra, hogy Jézus által van bűnbocsánat. Jézus kegyelme,
vérének hatalma a gyilkost is megigazítja. A törvény csak elítélte volna,
kimondta, hogy gyilkos, de Jézus keresztje alatt az ilyen öldöklő is kegyelmet
talál. Még a vesztőhelyről is van visszatérés, az Úr Jézus Krisztusba vetett
hit által. Ő ment a vesztőhelyre, és halt meg ott, azért, hogy szabad
lehessek. És Pál most már a Szabadítónak
éli az életét. Neki szolgál, beszél Róla, mindenkinek elmondja, hogy Jézus
megszabadít, jöjj Hozzá, mert azért halt meg, hogy új életet kezdhess
Általa. És ez az élet örök, mennyei
polgárságot kapunk az Úr által.
Az apostol
világosan rámutat: a kevert evangélium, amibe saját tetteket, érdemeket is
elhelyeznek, hamis evangélium, visszalépés a halálba. A törvény cselekvése által nem igazul meg egy
ember sem - határozott felelet ez, de ez az igazság. Bármit teszünk
üdvösségünkért, nem érünk vele célt, semmi nem segít, legfeljebb becsap, és
elhisszük, hogy tudunk magunkon segíteni. De azért jött el Jézus, mert ez nem
lehetséges. A sárból képtelenek vagyunk magunkat kihúzni. Csak a kegyelem a
megoldás. Jézus áldozata tökéletes,
semmi póteszközre nincs szükség. A kegyelem nem szorul javításra,
kiegészítésre. Ha bármit mellé teszünk, azzal megvonjuk az Úrtól bizalmunkat, és
visszatérünk az önmegváltáshoz. Azért megyünk Krisztushoz, mert bűnösök
vagyunk, segítségre van szükségünk. Az
kér segítséget, aki már mindent megpróbált, és felismerte, hogy semmi sem segít. Ekkor máshoz fordul, tőle kér segítséget.
Amikor szembesülök függőségemmel, meglátom, hogy rab vagyok, és a bilincset
nem tudom levenni, külső segítséget kérek. Csak egy szabad személy képes engem
megszabadítani, és ez a személy nem más, mint Jézus.
Pál elmondja,
hogy a börtönből való szabadulás nem azt jelenti, hogy úgy élek tovább, ahogyan
eddig éltem. Nem a bűnöző életmódot folytatom,
nem vétkezek tovább, hanem másként élek. Nagyon fontos látni, hogy amikor
megtérünk, már nem ugyanaz az ember lép ki a bilincsek közül, akit
elítéltek. Egy új ember lép ki a börtön
kapuján. A régi ember a kereszten maradt. Mert nem önjavításról van szó. Isten
nem javító-nevelő intézménybe küld, hanem Krisztussal a keresztre, és ott Vele
együtt meghal a régi ember, és egy új ember születik. Ez az ember már
Krisztusnak él, sőt, azért tud másként élni, mert Krisztus él benne. Ki él
bennem: Krisztus, vagy még mindig a régi emberem? Innentől kezdve már a Benne való hit által
élek. Ő vezeti az életem. Ő ad erőt, és Ő mutatja az utat. Ennek az életnek már gyümölcsei vannak.
ÚJ
SZÖVETSÉGED ELFOGADOM
1.
Új
szövetséged elfogadom,
Magam egészen
odaadom,
Nem tartok
semmit, legyen Tiéd,
Félelmeimtől
irgalmad véd!
2.
Áttört
kezedbe kezem teszem,
Ne engedd,
kérlek, ha elveszem.
Láncolj
magadhoz örökre már!
Nincsen itt
részem, nincs, ami vár.
3.
Hű lenni
nékem, tudom, nehéz,
De szívem,
lássad, hű lenni kész.
Járva az
utat, ha botlanék,
Emelj
magadhoz keresztedért.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése