2018. augusztus 4., szombat

Te is így cselekedj!


M
iután meghódolt előttük a föld, összegyülekeztek, mert úgy látták, a föd az övék, de valami még hiányzik (Józs 18,1-26). És ez egy hely, ahol a szent sátort felállíthatják. A sátor, az istentisztelet helye válik az életük középpontjává. Ez a hely a legfontosabb, amíg nincs gyülekezeti hely, addig nem teljes az életük. Itt keresik fel Istent, és csendesednek el. Itt szól az ige, ami az Úr szava. Milyen helyet foglal el az istentisztelet az életünkben? Van-e egyáltalán helye Istennek nálunk?
A szent sátor felállítása azt is jelezi, hogy Istennek tartoznak hálával azért, hogy idáig eljutottak. Meg kell köszönni mindent, amit kaptak. Látod-e, hogy mindent az Úrtól kaptál és Neki köszönhetsz? Állj meg mindennap és adj hálát! Állj meg minél gyakrabban a gyülekezetben, és együtt is adjatok hálát.
A szent sátor felállítása rámutat: kell egy hely, ahová mehetünk, kell egy biztos pont, ahol békességre találhatunk. Az Úr Jézus számára is az Atyával való találkozás volt a biztos pont. Minden élethelyzetben Őt kereste. Hol a templomban, zsinagógában, vagy a hegyen találjuk, ahol elcsendesedik és megbeszéli a dolgokat Istennel. Szükségünk van nekünk az Istennel való rendszeres találkozásra, az élő kapcsolatra. Sok minden ér bennünket, akár csak egyetlen napon is. Nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy szeretnénk. Nem hallgatnak vagy nem azok hallgatnak ránk, akiket szeretnénk. Így volt Jézusnál is, nem értették meg a tanítványok vagy a sokaság, felment a hegyre imádkozni. Jézus mindig megtalálta az Atyát, bármi érte, mindig Hozzá ment. A kereszten is felfelé figyel, és az Atya kezébe teszi le a lelkét.
Azonban maradt még hét törzs, amelynek nem osztották ki az örökséget.  Józsué felszólítja őket, hogy ne várjanak tovább, vegyék birtokba örökségüket. Ne várj tovább, ragadd meg az örökséget. Nem elég hallani Isten ígéreteiről és áldásáról, hanem birtokba is kell azt venni. Élni kell mindazzal, amit Isten adott. Meddig vártok még? Ha sokáig halogatják, eljár fölöttük az élet. Szegényen élnek, pedig gazdagok lehetnének. Úgy járnak, mint az egyszeri koldus, aki egy nagydarab csiszolatlan gyémánttal a nyakában halt meg. Gazdag lehetett volna, élhetett volna egy egész más életet, de nem tudta, mi az, amit amulettként használ. Sokan nem ismerik Istent, és azért marad szegényes az életük. Nem tudják, micsoda kincset és lehetőséget kaptak az Úr Jézusban. Figyelmen kívül hagyják az igazi gazdagságot. Vedd birtokba a kegyelmet, és élj általa egy teljes életet, Isten dicsőségére!
Áldjuk az Urat, amiért sok csodálatos dolgot kijelentett újszövetségi népének, olyanokat, amiket a régi nagy személyek nem láthattak (Lk 10,25-37). A sok bűnös ember megtérését, életek Istennel való rendeződését. A tanítványok látták Jézus győzelmét a gonosz, a bűn és betegségek felett. Áldjuk Urunkat, hogy mindez a mai napig tart. Láthatjuk, ahogyan Isten országa meghódítja a szíveket, az életeket. Láthatjuk mi is Isten Fiát. Csodálatos, hogy még mindig átélhetjük a Vele való találkozást, és ebben a találkozásban új emberré válhatunk. A legnagyobb csoda az újjászületés. Isten Lelke által új emberré válhatunk. Ez ma is, veled is megtörténhet.
Vannak kérdező emberek, de nem mindenki őszintén és tiszta szívből kérdez. Milyen szándékkal közelítek Jézushoz? Próbára akarom tenni, vagy igazán keresem Őt? Valóban szeretném tudni, kicsoda is Ő? Aki őszintén keres, az megismerheti, az előtt felragyog Lénye teljessége.
A történetben kérdező nem tiszta szándékkal kérdez. Kísérteni akarja, olyan helyzetbe hozni, amivel Rá lehet bizonyítani, hogy nem Isten Krisztusa. Maga a kérdés jó, és nagyon lényeges. Jó lenne, ha mindegyikőnk kérdésévé válna. Hová jutok a halálom után? És mi lesz, amikor az Úr Jézus visszajön? Beléphetek a menyegzőre, vagy kívül maradok? Kérdés számomra Isten országa? Vagy csak ez a földi világ a lényeg, az, amit meg tudok ragadni ebben a néhány évtizedben? De jó tudni, hogy minden elmúlik, egyedül Isten igéje és az Ő országa marad meg örökre.
A megközelítés rossz, ez az ember akarja megszerezni, kiérdemelni. Az örök életet nem lehet megvásárolni.  A belépőt nem lehet pénzzel elintézni. Itt nem úgy megy, majd átutalok egy összeget. Nem, a belépő, a kapu maga Jézus. Akié a Fiú, azé az élet. Tied már a Fiú?
Jézus a törvény összefoglalásához irányítja, ahhoz az igéhez, amit nap mint nap ismétel. Elmondja úgy, hogy nincs benne a szíve, a lénye. Úgy, ahogy mi is elhadarjuk az Úr imádságát, és nem tudjuk, mit mondunk. De a nagy parancsolatban benne van a lényeg. Legyen Isten az életed középpontjában, és ha így lesz, akkor minden és mindenki a helyére kerül. Ha Isten az első, akkor kegyelemből élsz. Akinek Isten az első, és mindennap kapcsolatban  van Vele, az tudja, hogy Jézusért megbocsáttattak a bűnei. Az örök élet nem más, mint a halál után is azzal az Úr Jézussal élek, akivel ebben a világban is éltem. Azt szolgálom, akit a földön is szolgáltam. Az Úrral való kapcsolatban mindenki a helyére kerül, a felebarát is, és én magam is. Amíg nem Isten az első, addig én foglalom el ezt a helyet. A változás akkor történik, amikor az Úr kerül az első helyre. És ha ez megtörténik, a felebarát is fontossá válik. Akkor érték lesz az élete, észreveszem a szenvedőt, a bajba jutott embert. Sőt, meg tudok állni mellette.
Ez az ember úgy gondolja, minden rendben van nála, de a történet által kiderül, hogy nincs rendben. Nem lát értéket minden emberben. A samaritánus nem érték neki. Ki az, akit nem tartasz embernek, értéknek? Ki az, akinél különbnek gondolod magad?
A felebarátot nem én választom meg, üzeni ez a történet. Isten és az élet hozza őt elém. Az a felebarátom, akinek rám, a segítségemre, a bizonyságtételemre van szüksége. Az a felebarátom, aki beleszól mindennapjaimba, aki felborítja a megszokott rendet. Úgy, mint itt. Az a sérült ember felborította az arra haladók megszokott rendjét és szokásait. De ketten nem akarták ezt megtörni, elmentek mellette. Saját ügyük fontosabb, mint a sérült élete. A munka, a pozíció, a pénz fontosabb. Arra néztek, mit veszítenek, és néhány perc, pár eurótól való elesés vagy többletkiadás többet jelent számukra annál az embernél. Nem volt lényeges, hogy élve marad vagy meghal. 
Jézus a minta, Neki mindig az ember volt a fontos, megmentése érdekében cselekedett. Még a kereszt felé, és a majd a kereszten is a bűnös emberre, és nem saját érdekeire figyelt. Nem azt nézte, mit veszít, mibe kerül ez Neki, hanem Isten akaratára. A mi megmentésünket tartotta szemei előtt. Ő az igaz samaritánus, aki megáll az életünk mellett. Nem nézi, mennyit kell ránk fordítani, mindent megtesz, hogy életet szerezzen, hogy megmentsen. Jézus a minta, éljünk úgy, cselekedjünk úgy, ahogy Ő tette. Természetesen az tőlünk nem telik, de azért jött, hogy erre képessé tegyen.


 
Jézus, te égi szép

1. Jézus, te égi szép, tündöklő fényű név, Legszentebb énnekem e föld ölén! Benned van irgalom, Erőd magasztalom, Terólad zeng dalom, ragyogj felém!

2. Az élet száz veszély, én lelkem, mégse félj, Míg ő hord karjain, hű Mestered! Elhagynak emberek, mit árt, ha ő veled, Töröld le könnyedet: Jézus szeret!

3. Akaratod nekem mutasd meg szüntelen, Ne rejtsd el, Mesterem, tetszésedet! Vezérelj így magad, mutasd meg utadat, Idegen tájakon jár gyermeked.

4. Tisztíts meg teljesen, szentelj meg, hadd legyen Fényedből fénysugár az életem, Míg a homályon át a lelkem otthonát, Világosságodat elérhetem.


Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése