2015. augusztus 3., hétfő

Felemelt kézzel



A
 pusztai vándorlás beiratkozást jelentett Isten iskolájába (2Móz 17,1-16). Az Úr felkészíti népét a jövőre, a nemzetté válás idejére. Sokan iratkoztak be felsőoktatási intézménybe, hogy felkészüljenek az életre, a jövőre. Az igazi iskola azonban az Úr iskolája, mert ott a türelem, az alázat óráit kell abszolválni. Isten formálja a jellemüket, és formál bennünket is. A tantárgyat az élet természetes velejárói képezik. Az éhséget, a szomjúságot, a forróságban való vándorlást és a fegyveres ellenség legyőzését kell kitanulni. Bizony, a nép elbukik, mert nincs bennük türelem és bizalom. Nem képesek csendben az Úrra tekintve elviselni a víz hiányát. Nem az Úrra néznek, hanem Mózesre, és zúgolódnak. Amikor emberekre, emberi lehetőségekre, képességekre nézünk, hamar elreménytelenedünk, azonban mi nézhetünk felfelé.
Amikor a vándorlásról olvasunk, nehezményezzük a nép zúgolódását, felrójuk nekik, miért lázadtak, miért nem tűrtek és bíztak. Képzeljük el, ha mi vándoroltunk volna azon a területen a forró homokban, vajon tűrtünk volna? Nem valószínű, mi is lázadoznánk, és Isten ellen beszélnénk. Hiszen a mostani meleget, az időjárás változásait és más egyéb dolgokat is olyan nehezen viselünk, úgy látjuk, hogy mi ezt nem bírjuk, pihegünk, forgolódunk, morgolódunk. Nem vesszük észre, hogy nemcsak mi szenvedünk, hanem mások is, hiszen ez az idő mindenkit egyformán érint. A nap egyformán tűz mindenkire. Izráel népének tagjai is erőt meríthettek volna először abból, hogy nem én szenvedek egyedül, hanem mások is ugyanígy gyötrődnek. Észrevesszük-e, hogy vannak, akik szó nélkül elviselik a nehéz helyzetet? Pál apostol nem lázadozott, nem akart menekülni a veszélybe került hajóról, mert látta, nincs egyedül, a többinek sem könnyű. Erőt ad ilyen helyzetben, ha arra figyelünk, amink van. Jelen van az Úr kegyelme, zúgolódás helyett lehetőség az imádkozás és az Úr hatalmában való bizalom és reménykedés. Annyi csodát megtapasztaltak már, és mégsem hiszik, hogy most is történhet rendkívüli esemény. Hiszen Isten a népéért képes nagy és rendkívüli dolgokat megtenni.
Amikor Mózes ellen zúgolódnak, kiderül, hogy Isten ellen lázadnak. Tehát a fő célpont nem Mózes, hanem Isten. Csak Neki nem merik megmondani, ezért mondják Mózesnek. A zúgolódás mindig azt fejezi ki, hogy nem hisszük, hogy köztünk van az Úr, és Ő nem feledkezik meg rólunk. Az Úr Jézus azt mondta, veletek vagyok minden napon a világ végezetéig. Erre az ígéretre kell tekintenünk, semmi mással nem kell foglalkozni, csak bízni abban, hogy ez az ígéret valóság. Hányszor átéltük már, hogy az Úr tartja szavát, így most is fogja, ígéretét megtartja.
Jó látni, ahogyan Mózes kezeli a problémát, az Úrhoz kiált. Látja, hogy maga nem boldogul velük, hát az Úr segítségét kéri. Bármi legyen számunkra elhordozhatatlan és megoldhatatlan, kiáltsunk Urunkhoz, mert fog válaszolni és küld segítséget. Mózesnek is válaszol, sőt, megmondja, mit tegyen. A vizet az Úr adja, Ő az, aki segít népén, de megvan Mózesnek is a maga szerepe és feladata.
A vízhiány után jönnek Amálék fiai, ezekkel meg kell ütközniük, vagyis harcolni kell. Ezt is meg kell tanulni, hiszen majd Kánaán földjén is meg kell harcolniuk az ott élő népekkel. Mondhatnánk, mindig jön valami, amit meg kell oldani, amit le kell győzni. Mi mindig nyugalmat szeretnénk, arra vágyunk, ne történjen semmi, mert mi félrevonulva szeretnénk élvezni a jólétet, a kényelmet, az ifjúságot. Azonban az ige arról beszél, hogy az élet mozgékony, itt mindig mozgásban vannak a dolgok. Mozdulatlanság a sírban lesz, az élet mindig változik.
Az Úr felkészíti őket a harcok idejére, már itt felbukkan Józsué, most fogja megtanulni a hadvezéri szerepet, hiszen majd a bevonulás után neki kell Mózes helyett harcba vezetni a népet. Nekünk is meg kell tanulni a bűn, a gonosz elleni harcot. Ne gondoljuk, hogy ülhetünk a babérjainkon, nem, harcolni kell. Hogyan? Számunkra is fontos eszköz az imádság. Amíg Józsué fegyverrel küzdött, addig Mózes imádkozott. És azt látjuk, hogy fontos szerepe van a háttérimádságnak. Ha valaki messziről figyeli a csatát, akkor azt gondolja, a hadvezéreké és a csapatrészeké a főszerep, ha azonban felkeressük a közeli halmot, azt látjuk, ott dől el a csata. Egy idős hosszú szakállú férfi ég felé emeli a kezeit, és amíg fent vannak a kezek, Izráel áll győzelemre. Amikor a kezek lehanyatlanak, Amálék kerül fölénybe. Egy idő után Mózes fárad, félő, hogy elveszítik a csatát, de köveket helyeznek a kezei alá, és győz a sereg. Ez a jelenet arra biztat, hogy emeljük kezünket az ég felé, imádkozva harcoljunk. Talán azért tapasztalunk kevés győzelmet, mert silány az imaéletünk. Az imádság nem kényszerítés, hanem azt fejezi ki, Isten segítségére van szükségünk. A leengedett kéz arról beszél, megoldjuk magunk is, nincs szükségünk Isten segítségére. Tartsuk állandóan felemelve kezünket, hogy győzhessünk a gonosz felett. Ne hátráljunk meg, hanem forduljunk szembe a gonosz erőivel.
Gyors ütemben halad előre Isten országa (Mk 1,29-45). Sokan megtapasztalják az erejét. Nem beszédben, hanem erőben áll Isten országa, és ez az erő győztesen nyomul előre. Nem emberek ellen harcol az Úr, hanem a bűn és a sátán erői ellen. Legyőzi annak erősségeit, a betegségek különféle formáit. Felszabadítja az ágyba kényszerítettet, előhívja a lepratelepre kitaszított embert, és az evangélium követévé teszi. Csodálatos hatalom ez, csak gyógyít, helyreállít és beilleszt a társadalomba. Jézus nem romboló, hanem építő erőt hozott. Az ördög rombol és pusztít, az Úr pedig megépíti a tönkrezúzott életeket. Mindenféle probléma fölött úr. Változatos betegségeket kezel, és az Ő módszere is az imádkozáson alapszik. Élő kapcsolatban van az Atyával. Ebből a kapcsolatból fakad a gyógyító erő, és imádkozás közben ismeri fel, mikor hová kell mennie.
Azt is látni kell, hogy Jézusnak sem adják könnyen a csöndet, neki kell megkeresnie, és az Atyával való közösségért kész korábban felkelni. A reggeli csendet használja ki, ilyenkor borul az Atya elé, mert reggel még frissebbek vagyunk, másrészt Ő reggel a napi parancsot is átveszi. Szükséges az igét olvasni, de jó, ha reggel tesszük ezt, még mielőtt bármibe is belefogunk, mert a bibliaolvasás Isten eligazítása. A belső szoba az eligazítóterem, itt kapjuk meg a mai napra szóló parancsot. Ha este olvasunk, akkor talán csak utólag ismerjük fel, mit is akart az Úr ma általunk elvégezni. Menjünk reggel, boruljunk időben az Úr elé.
A tanítványok felismerik, hogy lehet szólni Jézusnak még a lázas beteg felől is. Mi is azonnal szóljunk Neki, amikor szembesülünk a bajokkal. Ne halogassunk, ne keressünk más megoldást, hívjuk az Urat. Ő ma is kezelésbe vesz, és eltávozik a láz, szolgálatra képesekké válunk. Hányszor mondjuk, én erre képtelen vagyok, de odavisszük-e az Úr elé, kérjük-e a segítségét?
Ne tartson vissza semmi, hanem bátran menjünk Urunk elé. A leprás is ment, pedig neki nem volt egyszerű, hiszen tisztátalannak tartott, kitaszított ember volt. Mégis megy, mert hiszi, hogy az Úr meg tudja őt gyógyítani. Jézus pedig eloszlatja kételyeit, amikor így szól: Akarom, tisztulj meg. Ő ma is azt akarja, hogy megtisztuljunk minden tisztátalanságtól. És egyedül csak Ő tud megtisztítani. Vérében van a tisztító erő. A bűn minden leprája ellen hatásos. Menjünk Hozzá, és engedjük, hogy megmossa az életünket a keresztről leomló vér.


Vágyol-e elhagyni bűneidet?

1. Vágyol-e elhagyni bűneidet?
Az Úr vériben van nagy erő.
Vágyol-e győzni a sátán felett?
E vérbe csodás az erő.
Van erő, van csodás erő van Jézusunk vériben.
Van erő, van csodás erő van Jézus drága, szent vériben!

2.Oh, ha a büszkeség rabja vagy tán,
Az Úr vériben van nagy erő.
Jöjj csak, hisz gyógyírt lelsz a Golgotán,
E vérben csodás az erő.
Van erő ...

3. Érzed-e, hogy szíved oly salakos?
Az Úr vériben van nagy erő.
Tisztátalan szívet tisztára mos.
E vérben csodás az erő.
Van erő...

4. Szolgálni vágyol a Jézust talán?
Az Úr vériben van nagy erő.
Csak neki zengeni nap nap után!
E vérben csodás az erő.
Van erő, van csodás erő van Jézus drága, szent vériben!


Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése