A
|
z Úr türelme és
szeretete csodálatos, és ez minden reményünk (4Móz 17,16-28). Ennyi zúgolódás
és lázadás után sem teszi félre ezt a népet, hanem foglalkozik velük. Formálja
őket, és kész világosan kijelenteni számukra döntését. Megmutatja, hogy Áront választotta ki a főpapi
szolgálatra. Amikor Mózes ellen zúgolódnak, tulajdonképpen Isten ellen lázadnak,
nem fogadják el döntését, azt, hogy Ő a vezetőjük, és Mózes a tolmács. Igen,
Mózes tolmácsolja számukra Isten szavát. De ők másképp akarják, mert jobban tudják. Milyen szomorú, sőt, tragikus,
amikor mi jobban akarjuk tudni, mint Isten, hogy mi a jó. Tartsunk bűnbánatot
Urunk előtt és kérjük, bocsássa meg, hogy annyiszor nem bíztunk Benne, hogy mi
akartuk meghatározni, hogyan vezessen vagy mit tegyen életünkben.
Az Úr szól Mózeshez, ismét elmondja neki akaratát, ő pedig továbbadja a
nép számára. Mózes bármikor megszólítható, nyitott szívvel várja az üzenetet,
mert ő maga is vágyik Isten szavára. Isten gyermekei is ilyen nyitott szívvel és ilyen megszólíthatóan élnek ebben a világban. Ahogyan Mózes átvette az Úr
szavát, majd továbbadta, úgy kell nekünk is átvenni a napi üzeneteket, és továbbadni. Mert Isten nekünk szól, a mi életünket kívánja feltölteni mennyei erővel,
minket lát el tanáccsal, de miután az Ige átjárta lényünket, nekünk is
továbbítani kell. Az életünket megerősítő és reményt adó Igét tovább kell
adni, azok számára, akik keresnek, akiknek sok nyomorúság halmozódott fel az
életükben és nem látnak megoldást. Tehát nem azért kapjuk Isten szavát, hogy a
hűtőbe kerüljön, hanem azért, hogy hozzáférhetővé tegyük mások számára.
A tizenkét törzsnek egy–egy vesszőt kell Mózeshez vinni, ő felírja
rájuk a törzsek neveit, és a sátorban a szövetség ládája elé kell őket helyezni.
Akit az Úr kiválasztott a főpapi szolgálatra, annak a vesszője kivirágzik.
Másnapra Áron vesszeje hajtott ki, ezzel egyértelművé vált, hogy ő a főpap. Ő az,
aki közbenjár a népért az Úr előtt és bemutatja az áldozatokat. Így csillapítja
le Isten a zúgolódókat. Isten mindig lecsendesít, úgy kezeli a problémát, hogy
előbb a szívünkkel beszél, és azt akarja, hogy szavai nyomán csendesség és
békesség legyen bennünk, és így fogadjuk el akaratát. Az igazi békesség mindig Isten akaratának
felismeréséből és elfogadásából fakad.
Előfordul velünk is, hogy tele vagyunk feszültséggel, zúgolódunk,
bosszankodunk, az Úr azonban azt akarja, hogy mielőtt nekiindulunk a napnak, lecsendesedjünk.
A bosszúság, idegesség, harag maradjon hátra, tegyük az Ő kezébe, sőt, egész
lényünket tegyük a kezébe, mert akkor csillapodunk le, ott nyugszunk meg. A
gadarai megszállott, akit nem tudtak megkötözni, akinek állandóan mennie
kellett, Jézus szavára lecsillapodik. Jézus szava nyomán felszabadul kényszeres
cselekedete alól, és most már nyugodtan ül Jézus lábainál. Jöjjünk Hozzá, és kérjük,
beszéljen hozzánk, kérjük, csillapítson le, hogy ne rohanjunk és ne csapjuk
össze az igeolvasást. A szövegben lassan haladva engedjük, hogy szóljon
Hozzánk, engedjük, hogy Lénye átjárjon, és akkor lecsillapodunk. Mert csak Istennél
csendesül le a lelkünk. Csak amikor az Úr lecsendesítette szívünket, lépjünk ki
az emberek közé. Ha így teszünk, béke és öröm fog áradni ebbe a nyugtalan
világba. Akkor mások is elindulnak az Úr felé.
Az új élet nemcsak kifelé, a társadalom felé hat, hanem befelé, a családi
közösség felé is (Ef 5,21-33). Tulajdonképpen ott nyilvánul meg elsőként,
hiszen a mindennapok gondjai és feladatai közt a családban élhetjük meg vonzó
vagy taszító módon hitünket. Mert kifelé, azok felé, akiket nem ismerünk, könnyebb megélni a hitet, mint azok felé, akikkel minden nap együtt vagyunk. A
családban nem lehet felvenni a keresztyén maszkot, mert hamar kiderül, hogy
mindez csak álca. Otthon önmagunkat adjuk, és akkor derül ki, hogy kik is
vagyunk. Pál elmondhatta, hogy többé nem ő él, hanem a Krisztus él benne, így
azután mindenütt ugyanaz volt, mert Jézus mindig és mindenütt ugyanaz.
A keresztyén házasságban nem a törvény uralkodik, nem arról van szó, hogy
fogunkat csikorgatva be kell tartani szabályokat, amikből szívünk mélyén
szeretnénk kitörni. A házasság azon alapszik, hogy mindkét fél szereti Jézust.
És Ő a tekintély, mindketten alárendelik magukat az Ő akaratának. A házassági
kapcsolat akkor működik harmonikusan, ha mindketten az Úr akaratát keresik és
azt akarják megvalósítani, mert életük feje a Krisztus. Ha így van, akkor nem
egymást akarják legyőzni, hanem az Úr ügyében munkálkodnak mindketten.
A hívő emberek házasságában Isten szeretete van jelen, ez formálja a
szíveket. Aki szereti Jézust, tudja, hogy házastársát is Tőle kapta, így őt is szereti, mert benne Krisztust is szereti. Itt nem arról van szó, hogy a férj szeresse
feleségét, de a feleségnek nem kell szeretnie a férjét. Itt Isten agapé
szeretetéről van szó, ami azt jelenti, hogy szeresse akkor is, amikor nem szeretetre
méltó. Ne szabadulni akarjon a másiktól, hanem szeresse, mert a szeretet, az
agapé átformálja a másikat. A szeretetben lehet növekedni, nem úgy van, hogy az
évek múlásával gyengül, hanem inkább egyre hevesebben lobog. A tűz annál jobban
ég, minél többet raknak rá. A házastársak
közötti szeretetet is táplálni kell.
A szeretetben Krisztus a példa: amint Ő szerette az egyházat. Ennél alább
nem lehet tenni a lécet. Ő pedig úgy szerette, hogy életét adta érte. Vagyis
látható módon nyilvánította ki, hogy szeret. Látható és hallható módon kell
kinyilvánítani szeretetünket egymás felé. Fontos, hogy a házasságban egy testté
válunk, vagyis a másiknak ugyanazt adjam meg, amit a magam számára is elvárok vagy biztosítok. Itt is érvényes az Úr
szava: Amit szeretnétek, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is azt
tegyétek (Mt 7,12).
Engem szeret Jézusom
Engem szeret Jézusom
Bibliámból jól tudom
Mind Övé a kisgyermek
Erőt ád a gyengéknek
Úgy van, Ő szeret
Ő szeret nagyon
Úgy van, Ő szeret
Igéjéből tudom
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése