2018. szeptember 22., szombat

A meglátogatás ideje


A
 fogságban élők közül már többen hazaérkeztek, így a Bételben élők egy csoportja követséget küld Zakariáshoz, hogy kell-e tovább imádkozni a még továbbra is fogságban maradottakért (Zak 7,1-14). Amikor baj és reménytelenség veszi őket körül, az Úrhoz fordulnak, amikor könnyebbül a teher, úgy gondolják, szükségtelen imádkozniuk. Pál apostol úgy látja, szüntelen imádkozzunk, sőt, az Úr Jézus is azt erősíti, hogy nem szabad belefáradni az imádkozásba.
Hányszor mi is az imádkozáson akarunk időt spórolni. Ha több az elfoglaltság, zsúfoltabb a napunk, kihagyjuk a csendességet. Amikor rendbe jönnek dolgaink, elmarad az imádkozás. Miért? Mert rosszul állunk hozzá. Azt gondoljuk, az ima a szerviz hívószáma, amikor elromlik valami, felhívjuk, kijön az Úr, megjavítja azt, ami tönkrement, és utána mehetünk tovább. Azonban az imádkozás kapcsolat az élő Istennel. Tehát nem csak akkor hívom, amikor én már nem boldogulok, hanem állandóan Vele vagyok, figyelek Rá. Olyan kapcsolat, mint ami a pásztor és juhai között volt. A pásztor együtt élt a juhokkal, állandóan velük volt, és nemcsak a veszélyben hallgattak rá, hanem tőle függtek. A pásztor terelte őket legelőre és friss vízhez. Ezt a vezetést hangjával vitte végbe. Az imádkozásban ez valósul meg, állandóan figyelek az Úr hangjára. Engedem, hogy szavával irányítson. Az imádkozás állandó élő vonal az Úr Jézus és énközöttem. Én is bármikor Hozzá fordulhatok, beszélgethetek Vele, de én is megszólítható vagyok.
Az Úr szól, és valószínűleg nem igazán tetszik a hallgatóknak az üzenet. Nem dicséret hangzik el - milyen nagyszerű hívők és emberek vagytok, fantasztikus, ahogy böjtöltetek -, hanem Isten keresi az életet az ima mögött. Mindig a megélt igét keresi, de mit talál? Mit talál az életemben? Élem az igét, vagy csak ragaszkodok a magam kedvtelésére, a hagyományok megtartása végett különféle szokásokhoz? A zsidók így voltak. Megtartották a hagyományt, büszkék voltak magukra, csak épp nem látszódott a mindennapjaikban, a másik emberhez való viszonyukban, hogy ők Isten népe. Közös ima és böjt volt, de nem volt fellelhető bennük a nyomorultak iránti irgalom, nem segítették a másikat, aki bajba jutott, aki nehéz körülmények közt élt.
Kérdezik az Urat, de ők nem akartak korábban sem Rá hallgatni, bedugták a fülüket. Megdöbbentő ez a tiszteletlenség Istennel szemben. Vajon nem ez jellemző a mai emberre is? Nem is akarnak figyelni, elmennek ugyan néha a gyülekezetbe, de nem feszül a vágy bennük, meg akarom hallani, mit mond nekem az Úr. Nincs kíváncsiság, mint Mózesben, megnézem, miért nem ég el a csipkebokor. Erre a lelkületre van szükségünk, odamenni, mélyre hatolni, megnézni, mi van a külső keret mögött. Nem elég elolvasni a történetet, hiszen azt már annyiszor megtettük, hanem tovább kell menni, kutatni, keresni, mi található a képanyag, a cselekvés mögött? Aki így közeledik az igéhez, az átéli a találkozást, az előtt felragyog Isten Lénye Krisztus arcán.
Szamárháton, alázatosan közeledik a Megmentő a városhoz (Lk 19,41-44). Jön az Élet Fejedelme, és nem látják. Körülötte sokan örvendeznek, de a lényeget nem veszik észre. Nem érzékelik az idők jeleit, a most fontosságát. A békességre vezető utat hozta el Jézus, és ezt nem ismerik fel. Miért? Mert ők másképp akarnak békességet, úgy gondolják, a függetlenség egyenlő a békességgel. De nem így van. A békességnek a szívben kell végbemennie. Aki megbékül Istennel, annak békessége lesz.
Jézus megsiratta a várost, mert az Istentől küldött nagy lehetőséget, az életfordulat lehetőségét elmulasztotta. Amire annyira vágyott, azt nem kapja meg. Miért? Mert Isten nem úgy adja, ahogyan ők elképzelték. Az Úrnak mindez fáj, az Atya szeretetét utasították el.
Most már el van rejtve szemeid elől. Jézus meghal, majd feltámadása után visszamegy az Atyához, és így már nehezebb lesz felismerniük Jézusban a Messiást. Ott járt köztük, csak meg kellett volna ragadni, és nem tették. Aki folyamatosan elutasítja az Úr közeledését, belekerülhet egy olyan lelki állapotba, amikor elrejtődik előle a kegyelem. Nem látja már meg Isten kinyújtott kezét.
A meglátogatás kifejezés a látogató személyére utal, rámutat arra, hogy Jézusban maga Isten jött el hozzájuk. Ő volt a látogatójuk, de nem nyitottak Neki ajtót. Isten látogat meg minket minden istentiszteleti alkalomkor, a Biblián, a bizonyságtételeken keresztül. Ő érkezik az életünkhöz, amikor szól a harang vagy meglátunk egy keresztyén szimbólumot. De felismerem-e mindezek jelentőségét, és átélem-e, hogy Isten keres. Isten hívogat, azt akarja, hogy halljuk meg szavát, induljunk el követésére. Ne legyünk olyanok, mint a zsidók voltak, hanem örömmel kövessük Őt. Úgy, ahogyan Bartimeus vagy Zákeus tette.
Eljött a meglátogatás ideje - és ez akkor van, amikor hallom az evangéliumot, ezt az időt az Úr határozza meg. Amikor jön, akkor annak van itt az ideje, hogy fogadjam, komolyan vegyem a szavát. Nem mondjam, hogy majd később, előbb ki kell menni a földemre, rendbe kell rakni a szerszámaimat, el kell rendeznem a családi dolgokat. Amikor Jézus jön, semmi sem lehet fontosabb, sürgősebb. Most van a meglátogatás ideje, nyisd ki az ajtót, engedd be a Látogatót!


Most, most még ifjú korodban

Most, most még ifjú korodban
Add át Jézusnak szíved,
Míg öröm, remény, vidám kedv,
Ifjúság, erő tied.
      Fenn ragyogva élted napja,
      Jöjj az Úrhoz szaporán,
      A Megváltó szent ügyéért
      Munkálkodj későn, korán.

Hogy Jézus szíved lakója,
Ne csak szád, de életed
Prédikálja, s hogy tanácsát
Te is híven követed.
      Fenn ragyogva...

Búban úgy, mint jó napokban,
Add időd, erőd neki,
S hogyha küld, siess örömmel
Országát terjeszteni.
      Fenn ragyogva…


Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése