A
|
prófétai üzenet nemcsak a jelenre, hanem a
jövőre nézve is biztatást tartalmaz (Zak 12,1-14). Isten hatalmára irányítja a nép figyelmét; ne
a környező birodalmakhoz, a politikai változásokhoz szabják magukat, hanem
szüntelen bízzanak az Úrban. Ők Isten
népe, és ha megmaradnak a Hozzá való hűségben, megtapasztalják oltalmát. Isten népét ellenségként kezeli a világ, a
zsidók ezt gyakran tapasztalták, de ma is így van, ezért az ige megerősít: ne
az ellenségre, hanem Istenre nézzetek. Aki hisz, akinek az élete el van rejtve
Krisztusban, annak van jövője. A fenyegetések, a nyomorúságok ellenére is. Sőt, akik Istent szeretik, azoknak minden javukra szolgál. Még a nyomorúságból, a
szenvedésből is jót formál az Úr. Előbbre vezet, megláttat dolgokat, és
elmélyíti a Vele való kapcsolatunkat. A szenvedés az Úrhoz vihet közelebb, jut
idő az elcsendesedésre, életünk átgondolására, és ebben a helyzetben
megtapasztalhatjuk Isten közelségét. Mert aki igazán keresi Őt, annak válaszol,
meghallja, amikor Isten szól: itt vagyok.
Isten bemutatkozik - talán meglepődünk, hogy egy prófétai könyvben miért
mutatkozik be Isten, különösen annak a végén? Azért, mert ahogy telnek az évek, javul az élet, olyan könnyen
elfelejtjük Őt. A jólét, a rendezett
körülmények, az igények kielégítése elvonja figyelmünket Istenről. A fogság
utáni zsidók is belemerültek az újjáépítésbe, és megfeledkeztek Istenről. Olyan
hajtásba kerültek, ami által elsekélyesedett a lelki életük, az Istennel és az
egymással való kapcsolatuk. És Isten bemutatkozik, elmondja, kicsoda, és ez jó.
Ilyen az Isten, ismét elénk áll és beszél magáról. Nem azzal intézi el, hogy már
annyiszor elmondtam, ki vagyok, elégedjetek meg azzal.
A bemutatkozás azt is jelzi, hogy nem
nekünk kell kitalálni, ki az Isten, hanem ha odafordulunk az igéhez, magunk is
megtudhatjuk. Mert Isten élő hatalom, beszél, és az ige az Ő szava. Elmondja
benne, kicsoda Ő, és azt is, mi a terve velünk. Az igében önmagunkat és Isten
életünkre szóló tervét is megláthatjuk.
Az Úr maga oltalmazza népét, Ő lesz az erejük, és senki nem bír velük.
Beleszakadnak. Isten népébe beleszakad a gonosz. Hányszor akarták már végleg
elsöpörni Izráelt, és az Egyházat is. De eddig nem sikerült, és ezután sem fog.
Mert Isten népe, a gyülekezet lámpás ebben a világban. Lámpára még ma is
szükség van. Az emberiség sötétben
botorkál, keresi az élet és a világ kialakulására a választ, az igében ott van: Isten teremtette a világot és embert is. Azonban ma még ezt nem sokan látják,
ezért kell az egyháznak világítani. Nem látják sokan Isten ítéletét sem, amivel
majd az embert számadásra vonja. Milyen csodálatos, hogy már itt rámutat az ige
az Átszúrtra, Aki nem más, mint a mi Urunk Jézus Krisztus. A világ bűnéért
hagyta magát megfeszíteni, sőt, maga akarta, hogy a kereszt álljon, mert így
lehetett megmenteni minket. Jézus által van szabadítás. Rátekintenek majd arra,
akit átszúrtak, mert felismerik, hogy Ő a Krisztus, a Megváltó. De ne majd, hanem most
tekints Rá! Most, mert Ő az életed számára az egyetlen segítség. Lelki
válságodból is Ő tud kiemelni, azért jött el, hogy a terheink alól
felszabadítson.
Folytatódik a nyomás, újabb akció indul Jézus ellen, mert nem azért
keresik fel, mert igazán választ akarnak tőle, hanem azért, hogy ellehetetlenítsék,
halálra adhassák (Lk 20,27-40). Nevetségessé is akarják Jézust tenni, nem hiszik, hogy van
feltámadás, és mondvacsinált történettel rukkolnak elő. Nem az életüket viszik
oda, nem azért kérdeznek, mert szomjasak az igazságra. Szomjazol az igazságra?
Azért keresed Jézust, mert Őt akarod megismerni? Azt a kérdést is fel kell
tenni, hiszed-e, hogy Jézus feltámadt, és majd lesz feltámadás és ítélet?
Hiszed-e, hogy van örökkévalóság, van örök élet?
Nem a kitalált történetre kell figyelnünk, hanem az Úr Jézus válaszára.
Mindig az a lényeges, amit Ő mond. Fogadjuk hittel, és tekintsünk úgy rá, hogy
az valóban úgy is van. Jézus Istentől jött, ismeri a valóságot, és erről beszél.
Ő nem téveszt meg soha, hiszen Ő nem kampányol, hanem szeret minket, és
érdekünkben, megtérésünkért, üdvösségünkért cselekszik.
Az Úr úgy beszél, hogy az örök élet, tehát Isten láthatatlan világa,
vagyis Isten országa, valóság. Létezik
ez a világ, és abban Ő a király, és ott már nem a földi törvények és szokások
szerint zajlik az élet. Tehát a feltámadás után nem az itt megszokott minta
szerint élnek azok, akik Krisztusban örök életet nyertek.
Fontos, Isten dönt, hogy ki jut oda, tehát ezért sem a földi minta
folytatódik, mert nem lesz ott mindenki, aki ebben a világban élt. Csak az, aki
méltónak ítéltetik. Isten az, Aki dönt, mégpedig az alapján, hogyan
viszonyulunk Jézushoz. Nem a földi értékítélet alapján kerülünk az örök életbe,
hanem Isten döntése nyomán. Ez azt jelenti, hogy mindenkinek el kellene veszni, de
az Úr Jézus az Atya elé áll, és akik a földön hittek Benne, megbánták bűneiket,
és kegyelemből újjászülettek, Neki éltek, azokról bizonyságot tesz. És
Jézusért életre jutnak, de csakis azért, mert Jézus kifizette az adósságunkat.
Itt a hangsúly azon van, hogy Isten él, és azok is élnek, akik meghaltak.
Nem semmisültek meg. És Jézus ezt egy
ószövetségi jelenettel támasztja alá. Isten a már korábban meghalt ősatyák
Istenének mondja magát. Ezzel jelzi, hogy számára élnek azok is, akik meghaltak.
Isten világában más az időszámítás, ami nekünk évezredeket jelent, ott más
megközelítésben van. A lényeg: Isten az élők Istene, a mi részünk az Őbenne
való élő hit, a Jézus szavaihoz való igazodás, ami reménységgel tölt el. Jézus
él, és aki Őbenne hisz, annak örök élete van.
Aki Jézusban az élő Istennel találkozik, és megtapasztalja életátalakító
munkáját, aki elnyeri bűnei bocsánatát, és új életet kezdhet, az bizonyos
abban, hogy van örök élet, és Krisztus által lesz feltámadás is. Ezért arra
törekedjünk, hogy megismerjük az Urat, éljünk akarata szerint, és ragadjuk meg
mindennap a kegyelmet.
Ó, seregeknek Istene
1. Ó, seregeknek Istene, Mely kedves gyönyörűsége A te szerelmes
hajlékidnak! Az én
lelkem fohászkodik, :/: Tornácodba kívánkozik. Ó, Istene a magasságnak!
Áhítozik tes-
tem, lelkem Tehozzád, élő Istenem!
2. A verébnek is van fészke, És honjában költ a fecske. Én királyom,
Zebaoth Isten: Hol
vannak a te oltárid :/: És te szentséges hajlékid, Hol dicsértetel
felségesen? Bizony bol-
dog az oly ember, Ki téged házadban dicsér.
3. Ó, boldog az ember nyilván, Aki a te útaidban Kíván járni
szívvel-lélekkel! Menvén a
siralom völgyén, :/: Ahol merő száraz minden, Ott is ő nagy hiedelemmel
Kutakat ás és
csatornát, Melybe esővizet bocsát.
4. Mennek erőről - erőre, Segítségről segítségre, Míg hozzád jutnak a
Sionra. Ó, erős
Zebaoth Isten, :/: Hajtsd hozzám füled kegyesen, És figyelmezzél az én
szómra! Jákób
Istene, nagy Isten, Hallgass meg én szükségemben!
5. Mi paizsunk, ó, Úr Isten, Fölkentedre nézz kegyesen, Mert jobb egy nap
a te házad -
ban, Hogynem ezer nap egyebütt! :/: Az Isten tornáca előtt Kapunálló lennék
inkábblan,
Hogynem mint sok időt éljek Házukban a hitleneknek.
6. Mert minékünk fényes napunk Az Isten, és mi paizsunk, Nagy dicsőséggel
szeret
minket. Azokkal kegyelmet tészen, :/: Kik járnak a jó ösvényen: Sok
javaival áldja őket,
Boldog az ember éltében, Ki bízik az Úr Istenben.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése