A
|
próféta bátorítja a népet, kérjenek az Úrtól,
mindent Tőle kérjenek, mert Ő élő, hatalommal rendelkező Isten (Zak 10,1-12).
Eddig már megtapasztalták, hogy a bálványok tehetetlenek, ezért forduljanak végre
ismét az élő Istenhez, aki hazahozta őket, és a még ottmaradtakat is haza fogja
hozni. Ő gyűjti majd össze a szétszórtságból népe maradékát. Kérjetek az Úrtól,
ez azt jelenti, hogy ne úgy csináljátok, mint eddig. Mert korábban mindent magatok
intéztetek, most már ne így tegyetek. Forduljatok Istenhez, kérjetek Tőle, és
ne csak szárazság idején, hanem mindig. Mennyire megszokjuk, hogy csak a bajban
fordulunk az Úrhoz, ami eddig a természet, az évszakok rendje szerint működött, azt
nem is kérjük. Nem gondolunk arra, hogy ami természetes, ami magától működik, az is
Úrtól van.
Az újrakezdés nem könnyű, türelmet és kitartást igényel, és jó, hogy
mindez nem önerőből megy végbe. Nem vagyunk magunkra hagyatva. Isten nemcsak
megszabadít, hanem újra fel is épít. Szabad Rá hagyatkozni, szabad Hozzá
fordulni. Kérjük Tőle az esőt, az
áldást, az ige áldását. Olyan természetes már, hogy szól az igehirdetés, de
könyörgünk mindig az Úr áldásáért? Kérjük, hogy cselekedjen az
istentiszteletek alkalmával. A kérés imádságot jelent. Tartunk imaalkalmakat?
Istentisztelet előtt bevonulunk a belső szobába, és áldásért könyörgünk? Hogyan
készülünk az istentiszteletre? Eddig úgy tudtuk, az igehirdetőnek kell készülni,
és most az ige rádöbbent: az egész gyülekezetnek oda kellene állni az Úr elé,
és kérni az esőt.
Az sem mindegy, kitől kérünk, gyakran átvették a kánaáni népek szokásait,
mert azok istentisztelete látványos volt, és így elhitték, hogy Baál ad esőt. A termékenységkultuszok megtartása hoz eredményt. Azonban a mindenféle bálvány tehetetlen,
mert csak a képzelet szülötte. A Biblia Istene az egyedüli élő Isten, Neki van
mindenek fölött hatalma, hiszen Ő teremtett mindent. Ne engedjük magunkat a
modern bálványoktól és azok prófétáitól megtéveszteni. Ragaszkodjunk az Úrhoz.
Gondja van az Úrnak az Ő nyájára, igen, gondja van az övéire, az
egyházra. Jó ebbe kapaszkodni. Törődik velünk az Úr. Megerősíti, megsegíti
őket, nagyszerű ígéret ez, Isten tevékenyen részt vesz népe életében. Ne félj,
mert Ő megerősít. Gyengének,
tehetetlennek, esélytelennek látod magad? Csak bízz Benne, ígéri, hogy
megerősít. Ebben benne van: ne a magunk erejére építsünk, ne mi akarjunk erősek
lenni, hanem engedjük, hogy Ő tegyen azzá. Az Úr általi megerősítés nem úgy
megy végbe, ahogyan ma erősítenek az emberek. Lehet, hogy fizikailag gyengének, törékenynek látszunk, de az Úr kínálja az Ő kegyelmét, és az elég. A
kegyelem tesz erőssé. A fejezet is a megerősítésről szóló ígérettel zárul.
Isten gyermekeinek nincs szükségük pótszerekre ahhoz, hogy bírják az élet
terheit. Az Úr megerősít. Hogyan? A Vele való élő kapcsolat által. Az igazi
erőforrás az ige. Ha rendszeresen élek vele, az Úr ereje árad szét bennem.
Megerősít, nagyon erőssé tesz, és így legyőzhetem a fáradtságot, a
gyengeséget, a kedvetlenséget, a gonoszt. A megerősítés képessé tesz arra, hogy
az Úr nevében járjunk. Képessé tesz a kegyelem a hívő életre. Nélküle nem
megy.
Egy példázatban mondja el az Úr Jézus mindazt, ami történni fog, és
ahogyan Ő látja Önmagát népe között (Lk 20,9-19). Ő a szőlősgazda fia, Akit az
Atyja elküldött a munkásokhoz, hogy elkérje a maga részét a szőlő terméséből. A
munkások a nép vezetői. Megláthatjuk azt is, hogy Isten mindent megad a számunkra,
hogy gyümölcstermő legyen az életünk. Mindent Tőle kapunk, és mi nem vagyunk
hálásak, hanem el akarjuk venni Tőle. A magunk urai akarunk lenni. Mindent
magunknak akarunk. Ilyen ragadozó természet van bennünk, és ezen csak Jézus
segíthet.
Elküldte szeretett Fiát Isten, menteni akar minket általa, és úgy
gondolta, talán Őt megbecsülik. De azért a talán szó arra utal, hogy ismeri az Úr az
övéit. Ismeri szívünket, de mégis bízik, és ad esélyt. A talán jelzi: nagyon
vékony szálon függ ez az esély, mert az ember nem a fiút látja, hanem az
örökséget. Nem Isten kell ma az embernek, hanem az örökség. Ma is ez az Úr
sorsa, mint akkor volt. A ragadozóvá vált ember kidobja az életéből Jézust.
Nem kell neki, csak az örökség, csak az ajándékai, de Ő maga nem. Mi kell
neked? Jézus, vagy csak az örökség?
Mit kezdünk ma az Úrral? Befogadjuk, örülünk Neki, vagy úgy gondoljuk,
már Ő nem elég? Kidobjuk, és a világ módszerei szerint építünk? Merjünk egyedül Rá
építeni, Benne bízni. Hisszük teljes szívvel, amit Zakariás leírt: gondja van
az Úrnak az Ő népére?
Jézust ki lehetett dobni, meg lehetett ölni, de nem lehet elpusztítani,
és el fog jönni, számon kéri népét. A keresztrefeszítésnek meg kellett
történnie, mert nincs más mód a bűnből való szabadulásra. Eleget kellett tenni
Isten igazságának, az adóslevelet pedig fára függeszteni, hogy ne vádolhasson. Aki
hittel tekint a keresztre, az megszabadul, meggyógyul a bűn halálos marásából. Aki
azonban elutasítja Őt, azt a bűn mérge megöli. Sátán halálos mérget lövellt az
emberbe, és ez hat is, azonban Isten adott ellenszérumot, és ez Jézus értünk
hullott vére. Nincs más, de ez hatásos.
Rád tekint már hitem
1. Rád tekint már hitem, Megváltóm, Istenem, A Golgotán: Halld
könyörgésemet, És
vedd el vétkemet; Mostantól hadd legyek Tied csupán.
2. Szívemet töltse be Kegyelmed ereje Buzgósággal! Meghaltál érettem;
Add: szívem s
életem Teérted éghessen Forró lánggal!
3. Ha elfog utamon Félelem s fájdalom: Fogd kezemet! Derítsd fel éjemet,
Szárítsd fel
könnyemet: Tévelygésben ne hagyd Én lelkemet!
4. Éltem ha fogyva fogy, És a halál ahogy Jön már felém: Megváltóm, ments
te meg
Kétségtől engemet, Nálad hogy üdvömet Meglássam én.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése