H
|
atalmas az Úr,
ezt látjuk ebben a szakaszban is, megőrzi a hazatérőket a hosszú úton (Ezsd
8,24-36). Ezsdrás hite kezd el ragyogni előttünk, mert rengeteg kincset,
hatalmas vagyont bíztak rájuk, amit Jeruzsálembe kellett juttatniuk, és nem
félt egyedül Isten hatalmára hagyatkozni. Bátor tett, pedig kaphatott volna
katonai kíséretet, de nem él vele, mert úgy látta, azzal Isten dicsőségét,
hatalmát kisebbítené. Hitte, hogy az Úr
nagyobb oltalom minden fegyveres erőnél.
Milyen is az én hitem! Meddig ér el az Úrban való bizalmam?
Ezsdrás azonban nem meggondolatlanul indult el ilyen óriási
szállítmánnyal és oly sok emberrel, hanem böjtöléssel és imádsággal készült az
útra. Hogyan fogunk dolgainknak? Ránk is
jellemző, mielőtt elindulunk, vagy belefogunk valamibe, hogy először elcsendesedünk
az Úr előtt? Ezsdrás szíve az imádság és a böjt közben megerősödött, mert Isten
közelében volt. Az imádság azt jelenti, hogy Istennel töltöm az időt, megtapasztalom jelenlétét, és az ige olvasása közben
pedig megbizonyosodom arról, hogy kicsoda is Ő. Akkor tudunk bátran indulni a a
veszélyes, a nehéz dolgoknak is, ha ismerjük az Úr erejét, és egyvégtében Őreá
tekintünk. Amíg Péter is Jézusra nézett, szava erejére támaszkodott, baj nélkül
járt a vízen, de amikor levette tekintetét Jézusról, és a hullámokra figyelt,
süllyedni kezdett.
Tulajdonképpen azért tudott bátran, felszabadultan és félelem nélkül
hazaindulni Ezsdrás ilyen karavánnal, mert minden felelősséget az Úr kezébe
helyezett. Tudta, hogy a papok és a kincsek is az Úrnak vannak szentelve, így
Isten megőrzi a maga tulajdonát. Terheiket az Úrra bízták, ahogyan azt nekünk ajánlja az ige: „Minden
gondotokat őreá vessétek, mert neki gondja van rátok” (1Pét 5,7). Így azután
nem izgult, tudta, hogy Isten gondot visel a maga tulajdonára. Mi talán ezt
felelőtlenségnek gondolnánk, de nem az volt, hanem óriási hit, ami a pogány
király felé is üzenettel bírt. Másrészt ők maguk sem váltak felelőtlenné, mert
amit meg kellett tenni a szállítmány védelme érdekében, azt megtették.
Ezsdrás tömören megállapítja: Istenünk ereje velünk volt, és megőrzött
minket, nem csalódott az Úrban. Másrészt, a sikeres megérkezés után is Istennek tulajdonítja az oltalmat. Tudja, Istennek köszönhetik, hogy elkerülték
őket a rablók. Jó megtanulni ebből, hogy amikor Isten segítségét
megtapasztaljuk, köszönjük is meg Neki. Mondjuk el másoknak is, hogy az Úr ereje
óvott meg, az Úr ereje vitte végbe.
Mindig az igazságra vágyunk, de amikor megkapjuk, megharagszunk, az Úrra is
(Jn 8,48-59). Így voltak a zsidók is,
megmondta nekik, hogy ők az ördögtől valók, mert nem hisznek Benne, és meg
akarják ölni. Amikor ölni akarnak, az ördög kívánságát teljesítik, mert az
ördög embergyilkos kezdettől fogva. Jó figyelnünk az Úrra, mert őszintén
beszél, magáról és az ördögről is. Az egyik, amit nagyon meg kell szívlelnünk: Jézus valóságos létezőként beszél az ördögről. Az ördög létezik, és lerántja
róla a leplet. Gyilkos, ez az egyetlen szándéka, hogy elpusztítsa az embert. Úgy is,
hogy a mindennapokban ölje, rombolja az egészségét, mihamarabbi halált okozzon,
de legfőképpen, hogy örökre elszakítson Istentől. Az a fő célja, hogy
kárhozatba taszítson.
Amikor Jézus itt emberekről azt mondja, hogy az ördögtől valók, nem
istentelen pogány emberekre gondol, hanem Izráel népe fiaira, Istenben hívő emberekre,
papokra, farizeusokra és írástudókra. Ezért alázatos szívvel boruljunk oda
Urunk lábához, és kérjük, hogy vizsgálja meg a szívünket, milyen tartalom is van
bennünk, mert az egyház tagjaiként, képzett emberként, egyházi elöljáróként is
lehetek Jézus ellensége.
Mit teszek, amikor az Úr megszólít, és igéjében elmondja a valóságot
rólam? Azt, amit ezek? Ördögnek
tituláljuk Őt. Ha Jézus az ördög
gyermekeinek mondta őket, akkor ők visszatámadnak, Jézus az ördög. Olyan
szomorú, ez a sértődöttség, rájuk nem lehet negatívat mondani, ők papok,
farizeusok, szent emberek, náluk minden rendben van. Még Jézus se gyakoroljon
kritikát. Pedig Ő azért szól, mert rendbe akarja hozni önmagával az életünket.
Segíteni akar rajtunk, ki akar emelni abból a mélységből, gonosz indulatból,
amiben vagyunk. Azonban ezt meg kell látni. És ők ezt nem akarják.
Mindig azt szeretnék tudni, kicsoda Jézus, amikor pedig világosan
megmondja nekik, akkor nem hisznek, sőt, Ellene fordulnak, köveket ragadnak.
Elmondja, hogy mielőtt Ábrahám lett: „én vagyok.” Ezzel határozottan kijelenti,
hogy Ő a Vagyok Isten. Ő az örökké Létező, Ő az, Aki Ábrahámot is
elhívta. És olyan megdöbbentő, hogy nem
leborulnak Előtte, hanem köveket ragadnak. Ott áll előttük személyesen az élő
Isten, azt hirdetik, hogy ismerik Őt, és amikor szól hozzájuk, amikor kijelenti, én
vagyok, akkor nem imádják, és nem bízzák Rá magukat. Ellene támadnak. Mit
teszel te? Felismered, hogy Jézusban Isten szól hozzád? Elfogadod, amit mond,
és rábízod magad? Kész vagy Előtte bűnbánattal leborulni, és engedni, hogy
innentől kezdve Ő vezessen egy új életben?
Azt látjuk, hogy Jézus elrejtőzik a kövezők elől - hogyhogy fél? Nem azért
jött, hogy meghaljon értünk? De igen, de még nem jött el az ideje, és nem
kövezés által kell meghalnia, hanem a kereszten. Ez az ördög célja, el akarja
veszíteni Jézust, hogy ne menjen a keresztre, mert csak a kereszten teljesedik be Isten akarata. Csak a kereszten
kerül rendezésre a bűn. Nincs más megoldás, csak a kereszthalál, átokká kell
lennie értünk. Azért menekül el a kövezés elől, hogy a kereszten magára vehesse
a világ, az én és a te bűneidet.
Amint vagyok, sok bűn alatt
1. Amint vagyok, sok bűn alatt, De hallva hívó hangodat, Ki értem áldozád
magad: Fo-
gadj el, Jézusom!
2. Amint vagyok - nem várva, hogy Lelkemnek terhe, szennye fogy, Te, aki
megtisztít-
hatod: - Fogadj el, Jézusom!
3. Amint vagyok - bár gyötrelem, S kétség rágódik lelkemen, Kívül harc,
bennem féle-
lem: - Fogadj el, Jézusom!
4. Amint vagyok - vak és szegény, Hogy kincset leljek benned én, S derüljön
éjszakám -
ra fény: - Fogadj el, Jézusom!
5. Amint vagyok - nincs semmi gát, Kegyelmed mit ne törne át; Hadd bízza
lelkem rád
magát: - Fogadj el, Jézusom!
6. Amint vagyok - hogy a te szent Szerelmed tudjam, mit jelent Már itt s
majd egykor
odafent: - Fogadj el, Jézusom!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése