2011. március 31., csütörtök

Isten ereje


A
 szabadulás utáni élet áldásait írja le a próféta (Ézs 60,1-12). Így készíti fel a népet a hazatérés az új kezdet vállalására. Isten nem titokban cselekszik, hanem művét mindenkinek látni kell. A hazatérés után sem hagyja őket magukra, sőt lényeges, hogy ők se szakadjanak el az Úrtól. A helyreállítás, a növekedés az Úrról való állandó és élő kapcsolat függvénye.
Isten kiválasztott népe úgy indulhat haza és élhet a mindennapokban, hogy ők különleges nép. Nem önmagukban van a különlegességük, a nem természettől fogva hordoznak magukban többletet, hanem az Úr dicsősége, amely betölti őket, jelenti a többletet. Aki ma meghallja az Úr Jézus hívását és enged annak, átéli, hogy betölti a Szentlélek és Ő adja a többletet és ez meglátszik. Az Ő energia többlete által ragyogóvá válik az életünk. a gyertya hamar elég és tartósan nem képes világítani, mert nincs utánpótlása, azonban az égő huzamosabb ideig képes világítani, mert állandóan kapja az áramot a hálózatról. Isten kegyelme az újjászületett embert a Szentlélek által mennyei hálózatra kapcsolja, ezáltal válhatunk világossággá környezetünk számára. Ez az energia soha nem fogy el.
Isten népe egyedülálló minden korban, mert ő rendelkezik egyedül tartós energiaforrással és így képes mindenkor világítani. Erre szükség is van, mert a környezet sötét. Sötétség borítja a földet, ezért szomorú, amikor a hívőket elkápráztatja a világ mű fénye, villogó kirakatai. Holott a tanítványok képviselik a világosságot a földön. Ne, rejtsük el, hanem vállaljuk bátran, amit az Úrtól kaptunk!
Tegyük fel a kérdést meglátszik-e rajtam az Úr világossága? Mi látszik, mi sugárzik életem által? Az úr jelenléte, dicsősége, vagy a természeti ember sok-sok nyomorúsága?  A tanítványok azért vannak a világban, hogy látszódjon az életük mássága, az a többlet, amit az Úrtól nyertek. Ha ez látszik, akkor meg fogják kérdezni, mitől más az életed, hogyan változtál meg? A próféta látja, amikor majd Izráel népéhez királyok jönnek, miért? Mert látják a világosságot és ők is szeretnének részesei lenni, jönnek, hogy tanácsot kérjenek élet problémáikra. Jönnek, hogy segítséget kérjenek társadalmi és gazdasági problémákra, mert felismerik, hogy Isten népénél mindezekre van megoldás. Vajon tükrözi-e az Egyház ezt a megoldást? Ma inkább azt látjuk, hogy még a gyülekezetek tagjai is világi szakemberekhez fordulnak, és nem Isten igéjét, az Ő embereit kérdezik.
Még amit kiemelnék mai igénkből, hogy a körülöttünk lévő sötétség ellenére is lehet újat kezdeni, lehet másképp élni, Isten kegyelme által. Azt is jelenti, hogy a tanítványok vállalhatnak más szokásokat és bemutathatják, lehet másképp élni, ünnepelni, mint azt a világ ma gyakorolja. Lehet másképp akkor is, ha sokan ezt ma nem értékelik.
A római levél gazdagságából is emeljünk ki néhány gondolatot (Rm 1,8-17). Pál számára az első a hálaadás, ez a jellemző rá, ez fakad fel a lényéből, amikor a rómaiakra gondol. hálát ad, hogy a birodalom fővárosában, a császár kultusz fellegvárában is van gyülekezet. hálás, hogy Isten ide is eljuttatta az evangéliumot. Mindenkiért hálát ad, pedig a római gyülekezetben különféle képen vélekednek róla. Ennek ellenére hálás értük. Tudja, hogy nem különböző vélemények, hanem sokféle probléma is található ott, ám tisztában van vele, hogy a hibákat ki lehet javítani.
Pál terveit az Úr elé viszi. Szeretne elmenni Rómába, de nem fog neki a kivitelezésnek, addig, amíg föntről nem kap hozzá engedélyt. Ez számunkra is útmutatás, tanuljuk meg az Úr elé vinni terveinket, és türelmesen kivárni, amíg választ kapunk. Mi legtöbbször eltervezünk valamit, majd tesszük, anélkül, hogy megkérdeznénk az Úrtól, Ő is akarja-e, hogy megtegyük, amit elterveztünk. Pál azért kar menni, hogy lelki ajándékot vigyen az ottani tanítványok számára, ami által erősítheti őket.  Pált nem Róma nevezetességei, a tengerpart vonzották, hanem a gyülekezet.
Bizony tanulhatunk Páltól, nem szégyelli az evangéliumot. Pedig az a világ is sötét és romlott volt, de tudta, hogy amit ő visz az jó, azt nem kell szégyelleni, arra mindenkinek szüksége van. Meg volt győződve, hogy az evangélium Isten ereje.  Mi is így építsünk az evangéliumra, az Igére, hogy tudjuk, erő van benne. Csodálatos, életeket, sőt egész társadalmat megújító és újjáformáló erő. Ezt az eszközt adta számunkra Urunk, általa végezhetjük el környezetünk átalakítását. nekünk nincs szükségünk világi módszerekre, mert a hatóanyag az Igében van. Merjük használni, merjük ajánlani problémamegoldó eszközként.  Mert Isten nem alkalmaz erőszakot, nem használ különféle kémiai anyagokat a változás kivitelezéséhez, hanem az evangéliumot kínálja fel a számunkra. A mi lehetőségünk, hogy Isten jobb ajánlatát elfogadjuk. Ő az új élet ajándékát nyújtja felénk, és  ezt  szabad elfogadni. Isten ajándékozó Isten.

VÁGYOD-E ELHAGYNI BŰNEIDET?
Jézus vérében van nagy erő.
Vágyol-e győzni a Sátán felett?
E vérben csodás az erő.

Van erő, van csodás erő van,
Jézusunk vérében.
Van erő, van csodás erő van,
Jézus drága szent vérében.

Ó ha a büszkeség rabja vagy tán,
Jézus vérében van nagy erő.
Jöjj csak hisz gyógyírt lelsz a Golgotán
E vérben csodás az erő.

Van erő, van csodás erő van,
Jézusunk vérében.
Van erő, van csodás erő van,
Jézus drága szent vérében.

Érzed-e, hogy szíved oly salakos?
Jézus vérében van nagy erő.
Tisztátalan szívet tisztára mos,
E vérben csodás az erő.

Van erő, van csodás erő van,
Jézusunk vérében.
Van erő, van csodás erő van,
Jézus drága szent vérében.

Szolgálni vágyod a Jézust talán,
Jézus vérében van nagy erő.
Csak Néki zengeni nap-nap után,
E vérben csodás az erő.

Van erő, van csodás erő van,
Jézusunk vérében.
Van erő, van csodás erő van,
Jézus drága szent vérében. 

Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése