B
|
eindult az új
templomban az istentiszteleti élet, kialakították ennek a rendjét, mert a sok pap
és lévita beosztás szerint végezheti rendben a szolgálatot (2Krón 8,12-18). Ha nincs beosztás, kaotikussá válhat a
templomi szolgálat. Az elején, amíg tart a lelkesedés, nem férnének el
egymástól, egy idő múlva pedig már nem lenne elég ember az oltár körül. Mert bizony, gyakran így van ez, amikor
megszólít az ige, tele vagyunk lelkesedéssel, mindennél fontosabb az Úr, ott
vagyunk minden alkalmon, aztán az idő múlásával egyre lohad a lelkesedés, és
már csak ritkán jelenünk meg az Úr előtt, vagy vesszük kézbe a Bibliát. Ezért
lényeges, hogy ne csupán az érzelmek vezessenek minket, hanem legyen rend az
életünkben. Alakítsunk ki sorrendet, amelyben első az Úr. Ez azt jelenti, hogy
mindig Vele kezdem a napot, Őt keresem, akár jó állapotban vagyok, akár nem.
Beültetem a naptáramba az istentisztelet napjait, ahogyan előre beírjuk egy
fontos esemény idejét, és tudjuk, hogy arra az időpontra nem tehetünk más alkalmat - így jegyezzük be az istentiszteletek időpontját. És ez jelentse azt, hogy rögzített
idő, foglalt óra, mást nem tehetek erre az időpontra. Mindig legyen ott a
szívemben: az istentisztelet ideje találkozás az én Urammal, Jézussal és az én
mennyei Édesatyámmal.
Megragadott engem, hogy minden hétköznapon is áldoztak, tehát nemcsak
ünnepnap, nem csupán szombaton, hanem minden nap. Úgy érezték, minden nap az Úr
elé kell állni. Másrészt a hétköznapok is az Úr napjai. Jó ezt nekünk is
komolyan venni. Ne csupán a vasárnapunk egy órácskáját adjuk Istennek, mert Övé
az egész hét, az egész életünk. Sokan úgy gondolkodnak, a vasárnapból néhány
perc Istené, a hét többi része az enyém. A tanítványság azt jelenti, állandóan
követem az Urat. Övé az életem minden perce, szívem minden rezdülése. Azért
jövök Hozzá, mert jó Vele lenni, mert szeretem Őt.
A mindennapi áldozat kifejezte, hogy bűnös az ember, így állandóan az Úr bocsánatára
van szüksége. Ha csak egy nap járulunk
az Úr elé, azt kommunikáljuk, hogy alapjában véve minden rendben van az
életünkben, esetleg csak egy kis igazításra van szükségünk. Az ige azonban
arról beszél, hogy bűnös ember vagyok, saját magam nem vagyok képes rendezni
Istennel az életemet, tehát az istentisztelet nem jócselekedet, hanem a bűnös
kegyelmi kérvényének a benyújtása. Azért jövök, mert fáj a bűn, de kérem az
Urat, könyörüljön rajtam, és engedje el a büntetést. Isten az áldozatért törölte el a bűnöket. A
bűn annyira súlyos dolog, hogy valakinek meg kell halnia. Mi már nem mutatunk
be áldozatot, de minden nap lélekben megállhatunk a kereszt alatt, ahol az Úr
meghalt helyettünk. Életét adta Jézus, hogy mi élhessünk. A kereszt alatt
megújulhatunk, és örvendező szívvel adhatunk hálát az Úr nagy kegyelméért. Mert hála jár Neki, amiért élete árán új
lehetőséget adott, és Isten országa kapuját kitárta előttünk.
Sokan vannak Jézus körül, mi is körülötte vagyunk, de milyen szándékkal (Lk 20,20-26)?
Mi vezet Hozzá? Őszintén keresem Őt, mert felismertem, hogy Isten útját hozta
el, sőt, Ő maga az út, és szeretnék azon járni? Ezek az emberek szemmel tartják
Jézust, kémkednek utána. Tehát már Jézust is megfigyelték, rossz szándékkal
vannak mellette. Ő azonban tovább megy a megkezdett úton, halad a kereszt felé.
Soha ne másokra, hanem Urunkra, és a Tőle kijelölt útra figyeljünk. Mindig
lesznek az egyházban, akik csak tettetik a hitet, csak előnyöket akarnak
maguknak, de közben szívük nem az Úré, és mindent megtesznek a tanítványok
ellen. Ne keseredjünk el, hanem nézzünk Jézusra, Ő sem figyel ezekre, hanem
végzi, amit rábízott az Atya. Tudja, hogy csak a testet ölhetik meg, de Lényét
el nem pusztíthatják. Aki Krisztusban van elrejtve, azt nem lehet elválasztani
az Isten szeretetétől. Az Úr örök életre tart meg. A földi élet ideje
mindenképpen letelik, így azután az a hangsúlyos, hová fogok érkezni. Nem az a
kérdés, meghalok-e, vagy mikor halok meg, hanem az, hogy hol töltöm az
örökkévalóságot? Meg vagyok-e mentve? Az
Írás arról tesz bizonyságot, hogy aki hisz a Fiúban, annak örök élete van.
Csakis Jézus által van üdvösségünk, de nem mindenkinek, nem alanyi jogon, hanem
azoknak, akik kegyelmét elfogadják, és ezután Neki élnek.
Ezek tudják, hogy Isten útját tanítja Jézus, de kiderül, hogy ők nem akarnak
ezen az úton járni. Nem elég ismerni Isten útját, hanem járni kell rajta. Nem
elég ismerni az igét, élni is kell azt. Mert a keresztyén hit életforma. Járok-e
ezen az úton, vagy még mindig saját utaimat taposom? Jézus útja a keskeny út,
de előttünk jár rajta. Beleléphetünk az Ő lábnyomába.
Az adókérdést veszik elő ellenfelei. Szabad-e adót fizetni a császárnak? Egy olyan ördögi kérdés, amire úgy gondolták, nincs jó felelet. Ha azt mondja
Jézus, nem szabad adót fizetni, fel lehet jelenteni, és lázításért Róma
letartóztatja. Ha pedig megengedi, és így szól: szabad adót fizetni a
császárnak, akkor az emberek ábrándulnak ki belőle, és fordulnak el Tőle.
Mindkét válasz esetén megszabadultak Jézustól, kifogták a szelet
vitorláiból. Már nem jelent veszélyt
számukra. Olyan szomorú, hogy a szelet kifogni akarják, és nem vitorláikat a
szél felé fordítani, hogy az belekapjon és vigye az élet felé őket. Van sok
okoskodás, kifogás. Mi is hatástalanítani akarjuk Jézust, ahelyett, hogy Lénye
hatása alá kerülve igazi életet élnénk.
Jézus azonban kér egy dénárt. Milyen meglepő, van is náluk. Gyűlölik
Rómát, de használják a pénzét. Róma nem kell, de a pénze igen. Mintha ma is
hasonlóan gondolkodnánk. Jézus megkérdezi, kinek a képe és felirata van a
pénzen - a császáré, hangzik a felelet, és Jézus számára meg van oldva a kérdés.
Semmit nem kell tenni, nincs probléma, csak tegyünk mindent a helyére. A pénzt
adjátok annak, akié, az életeteket pedig Istennek. Mert ahogyan a pénzen a császár képmása van,
úgy hordozza az ember magán Isten képmását. Azonban ezt kisajátítottuk,
kivettük a képmást Isten kezéből. Jézus azt kéri, adjuk vissza Istennek azt,
ami az Övé, de elvettük Tőle. Adjuk vissza Neki az életünket, bízzuk Rá hittel
magunkat. Gyakran hangsúlyozzák, hogy adjuk meg a császárnak, ami a császáré,
és ezzel oly sokszor kiszolgálták az aktuális hatalmat, de gyakran lemarad a
másik fele a mondatnak: és Istennek, ami az Istené. Mi ne felejtsük el ezt a
második részt, hanem tegyük első helyre, és elsőként magunkat adjuk az Úrnak.
JÁROM A JÉZUS LÁBNYOMÁT
Járom a Jézus lábnyomát mind a sírig én,
Az égi Jeruzsálemből árad rám a fény.
Bár vihar dúl, nem sötétül el fenn az égi jel,
Felnézek hittel Jézusra: Ő sosem hagy el.
R.: Jézus hű barát, drága jó barát,
Gyermekeinknek hordja bánatát.
Bár vihar dúl ...
Nem vétem már el szem elől Jézus lábnyomát,
Nem térek ki a cél elől mellék útra át.
Szent igéje mindig bennem él: buzdít és vezet
Megmentett életem szolgál: hisz remél, szeret.
Mennyben ér véget nemsoká ez a keskeny út,
Meglátom Jézust trónusán, mint dicső fiút.
Dicsfénye betölti lelkem, s ez elég,
Örökre Ő marad nekem a Kezdet és a Vég.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése