A
|
vezetés célhoz ér. Dávid megtapasztalja, jó az
Úrra figyelni, vezetéséhez igazodni (1Sám 30,16-31). Mert így görbe utak nélkül
ér célhoz. Az Úr ígérete beteljesedik. Valóban
utolérték az amálékiakat, hiába volt előnyük, hiába tűnt ez emberileg
lehetetlennek. Az Úr számára nincs lehetetlen, és ha Ő azt mondja, biztosan
utoléred, akkor úgy is fog történni. Dávid része a figyelés és az
engedelmeskedés. A hívő élet fontos része ez a felfelé figyelés, engedem, hogy
Isten irányítsa lépteimet. Enélkül eltévedek. Bármilyen reménytelennek tűnjön
is a helyzet, kérd Őt, hogy vezessen, majd kövesd az útmutatást. Ha eltévedünk
egy nagyvárosban, és valaki felajánlja, hogy elvezet minket arra az útra, amely
célunkhoz visz, csak annyi a dolgunk, hogy szorosan kövessük. Így kövesd
Jézust! Ő maga is így szól: Kövess engem!
Dávid nem részegül meg a győzelmet követően, tudja, hogy Isten adta a
győzelmet, minden az Ő ajándéka. Amikor a vele levők közül némelyek arra
akarták rábírni, hogy ne adjon a zsákmányból azoknak, akik nem mentek velük,
mert fáradtak voltak, rámutat, hogy az Úr adta nekik a zsákmányt és a győzelmet. Nem
ők szerezték meg, hanem Isten adta a kezükbe az ellenséget, és Ő őrizte meg
Dávidot és csapatát. Jó így látni az életünket, nem én értem el a sikert, nem
én győztem le a kísértőt, hanem mindezt az Úr végezte el. Bajban az Úrhoz
fordulunk, de amikor győzelmet aratunk, gyakran magunknak tulajdonítjuk azt.
Az Úrtól kapott dolgainkkal nem mindegy, hogyan bánunk. Nem élhetünk velük
önző módom. Dávid ezt felismerte, és küldött a zsákmányból Júda véneinek és a
barátainak is. Ezzel jelezte: számára fontos Isten népe. Az üldözés éveiben is
gondolt rájuk, és törődött velük.
Jó látni, hogy Dávid felismeri, kire lehet hallgatni és kire nem. Nem fogad el
minden tanácsot, ami nem egyezik Isten akaratával, azt elutasítja. Nem akar
emberek kedvében járni, csak egyedül Istenében.
Az Úr Jézus megfeszítése közben Isten folyamatosan jelez (Mk 15,33-41).
Három órás sötétség támadt a földön, mintegy jelezve, hogy nagy mélységbe zuhant az
ember. Mert a külső sötétség a mi belső sötétségünkre utal. Az emberiség
legsötétebb pillanata Krisztus megfeszítése. A sötétség elmúltával Jézus Istenhez kiált, ezzel utat mutat. Belső
sötétségünk akkor szűnik meg, ha Istenhez kiáltunk. Bűnbánattal állhatunk Elé,
megvallva: Uram, nagy sötétség van bennem, de jöjj a szívembe, mert Te vagy a
világ Világossága. Jézus ad igazi világosságot számunkra.
Mennyire félreismerik Jézust, azt gondolják, Illést hívja, hogy levegye a
keresztről. De Ő nem akar a keresztről menekülni. Jézus soha nem menekült,
értem és érted vállalta a szenvedést és a halált. Nincs más megoldás a
számunkra, csakis Jézus halála. A kereszt tövében születhetünk új emberré. Ez
az ember már úgy él, mint Jézus. Hozzá akar hasonlítani. Megszületett-e már az
ige és a Szentlélek által bennem az új ember?
Jézus az Atyához fordult a kereszten, még a legnagyobb fájdalmak és
elhagyattatás idején is Istenhez fordul. Még a kereszten is lehet imádkozni. Nincs olyan hely, ahol ne lehetne Istenre figyelni. Mindig fel lehet tekinteni, sőt, fel is kell tekintenünk, mert ha így teszünk, másképp éljük meg a nehéz
élethelyzeteket is. Nem a problémát
látjuk, hanem az Atyát, Akihez tart az életünk.
Amikor Jézus meghalt, a templom kárpitja felülről az aljáig kettészakadt.
A felülről jelzi, hogy Isten cselekedett. Ő szakította szét a kárpitot, vagyis
nyitotta meg a a szentélyt. Jézus halála által feltárul előttünk a menny, Isten
közelsége. Mindez azt jelenti, szabad az út az Atyához. Jézus halála
eltávolította az útból az adóslevelünket, mert Ő kifizette az árat. Így azután
mindenki jöhet, akinek a szíve megrendül ilyen szeretet láttán. Valaki kész az
adósságom magára vállalni és elrendezni. Nincs másra szükség, mint felismerni: adós vagyok, bűnös vagyok, és hálás szívvel elfogadom Jézus áldozatát.
Megrendítő, hogy mindezt egy római százados ismeri fel. Ő vallja meg, hogy Jézus Isten Fia. Hol tartasz?
Látod már, ki halt meg nagypénteken? Felismerted, hogy Jézus Isten Fia, és ha Ő
valóban az, akkor nem mehetünk el halála mellett közömbösen? Ahogy élt és
meghalt, meg kell, hogy rendítsen minket. Nem élhetünk tovább úgy, mintha semmi
sem történt volna. A bűneim miatt halt meg az Úr, azért, hogy így megmentsen a
kárhozattól. Innentől kezdve már hálás a szívem, Neki élek, és az a
legfontosabb, mit akar, hogy cselekedjem. Azért halt meg, hogy ezután már ne
önmagunknak éljünk, hanem annak, Aki meghalt és feltámadott.
Ó, Sion, ébredj, töltsd be küldetésed
1. Ó, Sion,
ébredj, töltsd be küldetésed, Mondd a világnak: hajnalod közel! Mert nem hagy
az, ki népeket teremtett, Senkit sem éjben, bűnben veszni el. Légy örömmondó
békekövet, Hirdesd: a Szabadító elközelgetett!
2. Lásd:
millióknak lelke megkötözve, Rabláncként hordoz sötét bűnöket; Nincs kitől
hallja: Megváltónk keresztje Mily gazdag élet kútja lett neked. Légy örömmondó
békekövet, Hirdesd: a szabadító elközelgetett!
3. Mondd
minden népnek: elveszett juháért Mit tett a Pásztor - csuda szerelem - Földig
hajolt a kárhozott világért S meghalt alant, hogy élhess odafenn. Légy
örömmondó békekövet, Hirdesd: a Szabadító elközelgetett!
4. Küldj
fiaidból, akik nemhiába Élvezik kincsed: Hirdessék szavad; Öntsd lelked értük
győzelmes imába: Mindent, mit adtál, Krisztus visszaad. Légy örömmondó
békekövet, Hirdesd: a Szabadító elközelgetett!
5. Ő
visszajön, Sion, előbb, mint véled, Felfedi titkát minden szív előtt. Egy
lélekért se érjen vádja téged, Hogy temiattad nem látta meg Őt. Légy örömmondó
békekövet, Hirdesd: a Szabadító elközelgetett!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése