2018. december 16., vasárnap

A kegyelem működik


A
z Úrban való bizodalomról, arról az emberről tesz bizonyságot a próféta, aki mindig és minden dologban Istenben bízik (Jer 17,1-27). A bizalom azt jelenti, hiszek az Úr munkájában, bízom szabadításában. Olyan élethelyzetről ír, amikor nyilvánvalónak látszik az emberi megoldás, és ezt sokan támogatják is, de az Úrban bízó ember nem ezt veszi igénybe, hanem kivárja Isten megoldását.
Ebben a helyzetben arról volt szó, hogy Izráel vezetői, döntéshozói a babiloni fenyegetést látva a szomszédos nagyhatalom, Egyiptom segítségében bíztak. Nem Istenhez fordultak, hanem egy másik ország oltalmát keresték. Isten kijelenti: aki embertől, politikától, hatalmaktól igényli és várja a segítséget, az csalódni fog. Advent az Úr eljövetelének, az Ő beavatkozásának a várásáról szól. Mit várok én? Tudok mindig Rá várni? Hiszem, hogy az Úr beavatkozik? Amikor emberileg reménytelennek tűnik a helyzetem, hiszem, hogy nem kell külső és logikusnak tűnő megoldást választani, mert az én Uram, az Úr majd cselekedni fog?
Aki testi erőre, emberi megoldásokra támaszkodik, annak a szíve elfordul az Úrtól. Ma pont ezt látjuk. Egyre több mindent meg tud oldani az ember, és ez azt eredményezi, hogy nem fordulunk Istenhez segítségért. Miért Őhozzá kiáltsak, ha én is meg tudom tenni? Miért várnék Isten támogatására, amikor van kihez odafordulni, amikor kérhetek állami szervektől is. Azt elmondja a szentíró, hogy aki emberi erőre támaszkodik az Úr ereje helyett, az átkozott lesz. Egyre inkább eltávolodom az Úrtól, és a gonosz egyre nagyobb teret kap. Azt is jelenti ez, hogy a magam megoldásai mögött egy idő után felbukkan az eredmény is. Mert aki a testének vet, a testből arat veszedelmet, aki pedig a Léleknek vet, a Lélekből arat majd életet. Isten azonban azt várja, hogy népe minden élethelyzetben Tőle várja a segítséget.
Beszél arról is, milyen az az ember, aki az Úrban bízik. Olyan, mint a folyóvíz mellé ültetett fa. Kedves és gyakori kép ez a hívő emberről. Istennel való kapcsolata által élővízbe kapaszkodik. Lelkünk gyökerei az Úrból táplálkoznak, és ez azt eredményezi, hogy nem az aggodalom, a félelem fogja döntéseinket motiválni, hanem a hit. Ez azt jelenti, hogy szárazság idején sem fogok gyümölcs nélkül maradni, mert Isten patakja mindig tele van vízzel. A mostani száraz nyár idején is, a folyó partján élő fák kibírták a szárazságot, mert gyökerük mélyről, a folyó közeléből szívta fel a táplálékot. Akinek az élete Krisztusban van elrejtve, az aszály idején és dús lombú és friss gyümölcsű marad.
Jeremiás ezért fordul az Úrhoz, tudja, hogy mindennemű betegségből az Úr tudja meggyógyítani. Ha Őhozzá fordulok, és Ő foglalkozik velem, akkor rendbe jövök, akkor meggyógyulok. A szabadítást is az Úr viszi végbe. A próféta azért kiált az Úrhoz, mert teljes gyógyulásra vágyakozik. Hogy meggyógyuljak - nemcsak kezelést, hanem gyógyulást kér és vár. Így állok az Úr elé, azért jöttem, hogy meggyógyuljak? Azért kiáltok, hogy lássak, hogy Általad megváltozzon az életem. Azért fordulok az Úrhoz, mert tudom, hogy akkor meggyógyulok? Isten nem végez félmunkát, és ha hittel fordulok Hozzá, akkor valóban rendbe fogok jönni. Ahol mások, akár orvosok is, elakadnak, ott az Úr nem vall kudarcot. Igen, Ő soha nem vall kudarcot. Hatalma van minden betegség, bűn, emberi probléma felett.
Mert te vagy az én dicsekedésem. A próféta nem önmagával, a gyógyulásával, hanem Istennel dicsekedik. Ha bárki megkérdezi, hogyan gyógyultál meg, akkor Istenről tesz biztonságot. Nem valamilyen orvosságot, teát, gyógynövényt, hanem magát az Urat ajánlja. Mert amikor emberi készítményeket ajánlunk, mindig magunkkal dicsekedünk. Lám, nekem ilyen összeköttetésem, ily jó tapasztalatom, ügyességem van. Nincs helye az emberi dicsekvésnek, egyedül az Úrral dicsekedhetek. Övé legyen minden dicsőség az élet eredményeiért, a gyógyulásért, a javulásért, a növekedésért.
A zsidókhoz írt levél hangsúlyozza, az Ószövetség is rámutat, hogy vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat (Zsid 9,15-10,18). A bűn súlyos és komoly dolog, csakis a vér törli el. Már az Ószövetségben meg kellett halnia egy állatnak, hogy az ember életben maradhasson. A bemutatott áldozat, az ember helyett adta az életét. Ám ezt az áldozatot időről időre meg kellett ismételni. Azonban eljött az Úr Jézus Krisztus, Aki saját életét adta oda a kereszten, és az Ő áldozata örök. Ezt nem kell ismételni, minden korban és minden bűnre érvényes. Jézusnak a vére minden bűntől megtisztít. Igen hatásos tisztítószer, nincs más anyagra szükség, mert más nem is végzi el azt, amit Jézus vére. Másrészt, mást nem is fogad el az Úr. Ő nem akarja bikák és bakok vérét, a Fiú halála oldja meg problémáinkat.
Jézus áldozata eltörli a bűnt, Isten utolsó és nagy lépése volt. Ez nem csupán a felszínt kezelte, hanem igazi megoldást adott. És aki ezt hittel fogadja, az maga is megtapasztalja mindennek valóságát.
Azért is lényeges, hogy hiszek-e az értem meghalt és feltámadott Úr Jézus Krisztusban, mert egyszer meg fogok halni. Ezt az eseményt nem kerülheti el senki, amíg Jézus vissza nem jön. Amíg ez az esemény végbe nem megy, mindenki meghal, és a halál után jön majd az ítélet. És Isten előtt senki nem állhat meg, egyetlen reményünk és esélyünk Jézus. Aki hisz Őbenne, aki átélte, hogy szent vére befedezi, az életet nyer. Krisztusért engedi el Isten az ítéletet. Miért? Mert Jézus magára vette az én ítéletemet, helyettem megfelelt Istennek. Őérte van a kegyelem.
Nagyszerű ígéretet is kapunk: bűneikről és álnokságaikról többé meg nem emlékezem. Akinek Ő megbocsát, annak meg van bocsátva. Ő nem emlékezik meg arról, amit megbocsátott és eltörölt. És akinek meg van bocsátva, aki átélte a bűnbocsánatot, annak már nincs szüksége többé bűnért való áldozatra. Bűnbánatra van szükségünk, mert az áldozat az örök, azonban a bűneimet nekem kell megvallani, és ha ezt megteszem, életbe lép Jézus vérének, áldozatának ereje. Működik a kegyelem. Igen, a kegyelem ma is működik, próbáld ki!
Másodszor is meg fog jelenni az Úr, ez advent csodálatos üzenete. Az Úr jön, nem tudjuk ugyan az idejét, de biztosan el fog jönni. Várom? Azoknak jelenik meg, akik várják. Várd Őt, hogy átélhesd a csodálatos találkozást, az elragadtatást. Ez a mi reményünk, jön Jézus, és Vele leszünk, örökkön örökké.


CSODÁLVA, IMÁDVA TEKINTEK

1. 
Csodálva, imádva tekintek
Kegyelmének tengeribe,
És hallgatom édes örömmel,
Mit Róla tanít az Ige.
Szent vére bűnt befedez,
Tisztára mossa ruhám;
Bizalmamat ebbe vetem,
Reményem a Jézus csupán.

2. 
Ó, mennyi időt veszítettem,
Sóhajtva a terhek alatt,
De hogy magam Őneki adtam,
Lelkemről a súly leszakadt.
Szent vére bűnt befedez,
Tisztára mossa ruhám;
Bizalmamat ebbe vetem,
Reményem a Jézus csupán.

3. 
Gyöngéd keze szívemet érte:
„Meggyógyítalak, fiam, én”.
S megfogva ruhája szegélyét,
Erő s öröm szállt énbelém.
Szent vére bűnt befedez,
Tisztára mossa ruhám;
Bizalmamat ebbe vetem,
Reményem a Jézus csupán.

4. 
Most vélem a béke Királya,
Vezéreli lépteimet,
S oly édes az ajkán e szózat:
„Békém adom én teneked!”
Szent vére bűnt befedez,
Tisztára mossa ruhám;
Bizalmamat ebbe vetem,
Reményem a Jézus csupán.

Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése