M
|
ég mindig szól
az Úr, és próbál még a szívünkre hatni (Jer 18,1-12). Elmondja, hogy olyanok vagyunk
a kezében, mint a fazekas kezében az agyag. Isten a fazekas, Ő határozta el, hogy készít valamit, életet ad nekünk.
És Ő az, Aki megtervezte az életünket. Nem véletlenül vagyunk, és nem kell
improvizálni az életet, mert személyes terve van ránk nézve. Tudja, mit akar kihozni belőlem. Jeremiást a
fazekasműhelybe küldte az Úr, ott érti meg Isten tervét és üzenetét. A fazekas egy edényt készített éppen, de nem
úgy formálódott, ahogyan szerette volna, vagy valami szennyeződés volt benne,
ezért ismét összegyúrta az agyagot, és más edény készítéséhez fogott.
Isten is így formálja életünket, a lehető legjobb edényt szeretné
elkészíteni. Az edénybe lehet valamit tölteni, így szeretné a mi életünket is
használható, megtölthető edénnyé formálni. Azonban az életünk edénye gyakran tele van, gyakran nem olyan,
amilyennek az Úr szeretné látni. Pál is edény volt, választott edény az Úr
szemében, de ahhoz, hogy használható, Tőle való tartalommal lehessen
megtölteni, össze kellet törni és újra formálni. A damaszkuszi úton ment végbe
ez az összetörettetés, és ott kezdte evangéliummal megtölteni az Úr.
Milyen edény vagyok? Az Úr tud formálni, vagy össze kell, hogy gyúrjon?
Sok esetben alkalmazza Isten ezt az ismételt összegyúrást, de olyan jó, hogy
nem dob félre. Nem másik darab anyagot vesz a kezébe, hanem velem kezdi újra.
Ilyen összegyúrás lehet egy kudarc, egy betegség, egy tragikus esemény. Azonban
mindezekkel célja van Istennek, azt akarja, hogy végre az Ő útjára térjünk, és
elhagyjuk a magunk gonosz útjait és cselekedeteit.
Isten célja, hogy megtérjen a nép. De ez nem csupán vallásos gyakorlatot
jelent, hanem igazi életváltozást. Ez az üzenet is Isten megtérésre hívó szava,
még mindig kapnak egy utolsó esélyt, de ha nem jobbítják meg útjaikat és
cselekedeteiket, akkor jön a veszedelem. Még most lehet változtatni,
odafordulhatnak az Úrhoz, és komolyan vehetik útmutatását. Azért szól Isten,
hogy az életünket kegyelme által igazítsuk igéjéhez, az élet beszédéhez. Azért
adta a Szentírást, hogy komolyan vegyük, hozzá forduljunk tanácsért, és amit az
ige mond, azt cselekedjük is.
Az Úr folyamatosan szól, azonban a nép nem akarja Őt komolyan venni. Mi
is a probléma? Isten Jeremiás által beszél hozzájuk, őreá bízta üzenetét, és az
emberek csak egy embert látnak. Sötétség borult rájuk, és nem hallják meg Isten
szavát. Nem döbbennek rá, a próféta is eszköz Isten kezében, és amit mond, az
nem az ő véleménye, hanem Isten szava. Ráadásul vannak hivatalos, az udvart szolgáló papok és próféták. Őket az
egyház képezte ki, ő fizeti, és emberileg elfogadható tanácsot adnak. Jeremiás üzenete sértő, mert megtérést vár Isten
népétől, holott - mivel ők Isten népe - minden rendben van az életükben. Sokan ma is
így gondolkodnak, mivel beleszülettünk egy keresztyén felekezetbe, minden
rendben van. Azonban ez nem elég Istennek, Ő újjászületést kér. Azt akarja, hogy az
egész életünk változzon meg, és most már engedelmeskedjünk Neki. Lássuk meg, hogy az
ige hirdetői nem minden esetben a magukét mondják, ma is vannak Istentől küldött
szolgák, akik a fentről kapott üzenetet tolmácsolják.
Jézus Krisztus által új távlat nyílik meg Isten gyermekei előtt,
bemehetünk a szentélybe, beléphetünk Isten elé (Zsid 10,19-39). Mindez Jézusért
és kegyelemből. Ez az új távlat, hittel Krisztushoz járulhatunk, Aki
megtisztítja naponként szívünket minden szennyeződéstől. A reménység hitvallása a miénk, olyan reménységé,
amilyet a világ nem tud kínálni. Aki hisz a feltámadott Jézus Krisztusban,
akinek megkegyelmezett az Úr, annak örök élete van. És mi várhatjuk Urunkat,
Aki vissza fog jönni. Még egy kevés idő, és eljön, és Ő nem késik. Bármit
mondjon a világ, és néha még a mi szívünk is, Ő nem késik, idejében fog eljönni.
Nem az a kérdés, hogy eljön-e, hanem az, hogy várjuk-e? És hogyan fog találni, amikor
megérkezik?
Ige körül és közösségben várom-e? A tanítványok összegyülekezve várják az
Urat. Mit jelent ez? Kitartunk az ige olvasásában, az igehirdetés, a tanítás
utáni vágyakozásban, és közösen várjuk az Urat. Isten népének szüksége van a
közösségre, nincs magányos hívő élet. Szükségünk van az igére, ragaszkodjunk
hozzá.
Az igaz ember hitből él, továbbra is a hit emberei vagyunk, továbbra is
Isten szavára és vezetésére hagyatkozunk. Nem látjuk előre az időpontokat, de
hisszük, hogy amit az Úr ígért, azt ezután is megcselekszi. Nem a meghátrálás
emberei vagyunk. Isten akkor gyönyörködik az életünkben, ha nem hátrálunk meg,
vagyis tovább megyünk a keskeny úton akkor is, ha magunkra hagynak minket. Ne hátráljunk meg, ne hagyjuk el az Úr
nyomdokait, akkor sem, ha ez sokba került. Ne feledjük, Ő hű, nem fordult vissza
a Gecsemáné-kertből sem, és nem szállt le a keresztről. Vállalta értünk a kereszthalált.
Ne csak addig kövessük, amíg minden jó, hanem akkor menjünk is Utána, ha a neve
gyalázatot hoz. Mert tudjuk, hogy Jézus életre vezet. Az örök életet nyitja meg övéi
előtt. Az Úr erejére építve, nyomaira
figyelve haladjunk ma is előre. És amit Ő mond, amit ránk bízott, azt ne adjuk
fel. Ne fáradjunk bele a hit harcába, mert Ő nem hagy erőnkön felül kísértetni,
és idejében elkészíti a szabadulás útját.
Krisztusom, kívüled nincs kihez járulnom
1. Krisztusom, kívüled nincs kihez járulnom, Ily beteg voltomban nincs
kitől gyógyulnom.
Nincs ily fekélyemből ki által tisztulnom, Veszélyes vermemből és
felszabadulnom.
2. Gyújtsd meg szövétnekét áldott szent igédnek És bennem virraszd fel
napját kegyel-
mednek; Igaz utat mutass nékem, szegényednek, Járhassak kedvére te szent
Felsé -
gednek.
3. Várlak, Uram, azért reménykedő szívvel, Miként a vigyázó virradást vár
éjjel; Hozd fel
szép napodat nékem is jó reggel, Hogy szolgálhassalak serényebb elmével.
4. Dicsértessél. Atya Isten, magasságban, Mi Urunk Krisztussal mind egy
méltóságban,
És a Szentlélekkel mind egy hatalomban: Háromság egy Isten, áldj meg
dolgainkban.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése