O
|
lyan jó az Úr
közelébe jönni, mert a bűnt gyűlöli ugyan, és kész megbüntetni, megítélni Tőle elfordult népét, azonban fel is
ragyogtatja kegyelmét (Jer 16,14-21). Isten kegyelme beragyogja életünk sötét
egét. Még a legborzasztóbb időkben is szól a kegyelem, mert nem az ítélet az
utolsó szava. Nem elpusztítani akar, hanem megtisztítani, és új alapokra
helyezni szövetségét. Az új alap Krisztus, Őáltala ragyog a kegyelem még ma
is. Jézusban Isten megbocsátó szava hangzik felénk. Halljuk meg ma ezt a szót,
ragadjuk meg a kegyelmet, tartsunk bűnbánatot, mert a kegyelem ott jelenik meg,
ahol van bűn. Hiszen azt jelenti ez: elengedni a büntetést. Kinek kell
elengedni a büntetést? Az elítéltnek. Aki ezt látja, és megvallja: jogosan
vagyok ítélet alatt, az Jézus kereszthaláláért kegyelmet nyer.
Isten ígéri, visszaviszi őket majd észak földjéről, mindazokból az
országokból, amelyekbe szétszórta őket. Ez csodálatosan beteljesült. Az elmúlt közel száz évben sok országból
hazavitte őket az Úr, ezzel megmutatta hatalmát. Rádöbbent minket is arra, hogy Neki
nincs lehetetlen, előtte nem akadály az évezredek múlása sem. Te sem vagy lehetetlen eset,
veled is tud kezdeni az Úr. Haza tud hozni a bűn földjéről, a disznók vályúja
mellől, a lelki széthullásból, az atyai házba. Az igazi gyógyulás mindig az
Atya közelében megy végbe.
Ez az ígéret még a babiloni fogságból való hazatérésre vonatkozott, Isten
jelezi, már nem a régi, az Egyiptomból való megtapasztaláson áll majd a hitük,
hanem új megtapasztaláson. Most már nem a régiek bizonyságtétele alapján, hanem
saját tapasztalatból ismerik majd az Urat. Erre hív ma is Isten, ne csupán
régi, írott és távolba vesző vallomásokra építsük a hitünket, hanem személyes
és élő megtapasztalásra. A ma generációjának, neked és nekem kell átélnem Isten
kegyelmét, bűnből való szabadítását. Annak élő és valóságos a hite, aki
személyesen találkozik az Úr Jézussal, és átéli bűnei bocsánatát,
megtapasztalja az életébe való beavatkozást. Mindezt ma is meg lehet
tapasztalni, mert Ő élő Úr, aki beszél, igéje által beleszól az életembe.
Utánam jön, és amikor már teljesen kilátástalannak ítélem az életemet,
megragad és kiemel a pusztulás verméből. Gyakran másokon keresztül szól, mint
a filippibeli börtönőrhöz, akinek Pál apostol odakiáltotta: ne tégy kárt önmagadban.
Talán neked is másik emberen keresztül üzen: állj meg, vigyázz, ne tedd meg,
amit elterveztél, mert károd lesz belőle. Inkább fordulj hittel Jézushoz, bízd
Rá ügyedet, engedd, hogy most Ő vegye kézbe dolgaidat. Vele életre jutsz.
Általa átértékelődik minden. Most már meglátod az igazán értékes, fontos
dolgokat.
Amikor megtapasztaljuk az Úr Jézus Krisztus hatalmát, rádöbbenünk, hogy mindaz, amit addig istennek gondoltunk, csak bálvány. A bálványok
kiszipolyoznak, gúzsba kötöznek. Egyedül az Úr tud segíteni rajtunk. Az a cél, hogy megismerjük Isten hatalmát, és megtudjuk, nincs rajta kívül Isten.
A szentíró rámutat az Úr Jézus áldozatának tökéletes voltára (Zsid
9,1-14). Krisztus halálával eltörölte a múlt szertartásosságát. Nincs már
szükség a régi templomra, az áldozatokra. Mert azok nem tudnak megtisztítani,
felszabadítani egy új életre. A vallásosság monoton cselekedetet kíván, de nem ad szabadulást a bűntől. A vallásos cselekedetek hamis biztonságot
kínálnak, elhitetik, mi tehetünk valamit az üdvösségért. A Szentlélek azonban
kijelenti: mindent az Úr Jézus végzett el. Nem mi szerezzük meg üdvösségünket, hanem kegyelemből kapjuk azt. Mi
csak szabaddá tehetjük kezünket, és elfogadhatjuk az ajándékot.
Krisztus a tulajdon vérével ment be a szentélybe, és így örök váltságot
szerzett. Ez azt jelenti, hogy az Ő áldozatát nem kell ismételni, örökre érvényes.
Minden korban elég Őhozzá menni. Ezt nem kell kiegészíteni, elég hit által
elfogadni.
A Benne való hit megtisztít a bűntől és a holt cselekedetektől, Istennek
szolgáló életre. A vallásosság önmagunk szolgálata, a hitből való élet Istennek
való szolgálat. Most már Ő van a középpontban, és hálából Neki élek. Ez egyben örvendező élet is, hiszen egy
személynek élni, akaratát figyelni és teljesíteni örömteli. Élő kapcsolat ez,
ami nem kényszerből, hanem hálából fakad, és önkéntes.
Az Úr Jézus az Önmagával való élő kapcsolatra és szolgálatra ment meg.
Arra hív, hogy Neki éljünk, és törekedjünk másokat is Hozzá vezetni. Az új élet
Róla szól, Ő az életem középpontja, értelme és célja. A hívő élet nem önzésen
alapszik. Itt már nem én vagyok a középpont, nem rólam szól minden. Ezt a
természeti ember nem érti, csak az, aki Isten Lelke által újjászületett. Nem értjük Isten munkája nélkül, mert
alapból önmagunknak élünk. Mindent magunkon keresztül teszünk mérlegre, azt
nézzük, nekünk mi a jó. Másokon is képesek vagyunk keresztülgázolni céljaink
eléréséért. Krisztusban ez megváltozik, mert Ő Önmagát adta értünk. Nem gázolt
senkin keresztül, inkább lehajolt és szolgált. Járjunk ezen az úton.
PORBÓL KIÁLTOK!
1.
Porból kiáltok! A magasban
Halld meg kérésemet!
Ó, szállj le hozzám, hogy magamban
Megérezhesselek!
2.
Legyek, ki ég, de Tőled lángol,
Fényt szór, de Lényedet,
Ki lelkesül, de Lelked által,
S szerelmeddel szeret!
3.
Ó, ez minden vágyam, reményem!
Királyom, add meg! Add!
Ne éljek én, csak élted éljem,
S csak Érted s általad!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése