2021. július 20., kedd

Megtisztult élet bizonyságtétele

 

A

z Úr háza elkészült, Salamon imádsága és áldása után dicsőségének megjelenése üzente, velük van (1Kir 9,1-28). Isten az Ő népével van. Akiket megszabadított a rabszolgaságból, azokat nem hagyja magára. Jézus Krisztus által is szabadításban lehet részünk, a bűn, a halál rabságából ment ki az Úr. Bűnbocsánatot kaphatunk, és örök életet. És aki az Övé, aki követi, azt Ő soha nem hagyja el. Övéit az Úr soha nem hagyja magára. Az Úr dicsősége betöltötte a templomot, mindenki láthatta és erőt meríthetett belőle. Reménységet is adott mindez a jövőre. Istennel haladni csodálatos jövőkép.

Azonban az Úr Salamonnak külön is megjelent. Mégpedig azért, mert a király Vele kezdte. Az Úr előtti meghódolással indította uralkodását. Megalázta magát és kifejezte, bölcsességre, halló szívre van szüksége ahhoz, hogy Isten népét vezetni tudja. Évtizedek teltek el. Hatalmas építkezések valósultak meg. Növekedett, fejlődött az ország. Híre ment Izráel országának. És bizony ilyen sikeres, felfelé ívelő karrier idején nehéz alázatban maradni. És Isten ismét  szólt. Mégpedig azért, hogy alázatban tartsa Salamont. Nem szabad megfeledkeznie arról, milyen kicsinek tartotta magát, és az is. Isten kegyelme tette őt az emberek szemében naggyá. Isten előtt továbbra is kicsi, és meg kel maradnia ebben. A tanítvány soha nem lesz nagy, kiváltképpen nem lesz nagyobb, mint a Mestere. Mégis időnként azt látni nagyobbak akarunk lenni. Urunkat soha nem méltatták annyit, amennyi méltatást ma a keresztyének kapnak, és adnak egymásnak. Ne feledjük, mindig Ő neki kell látszódni, növekedni, nekem pedig kisebbé lenni. Ezen az irányon az Úr soha nem változtatott.

Azt ígéri, megszenteli a templomot és ott lesz a szeme és a szíve. Csodálatos ígéret ez. Az Úr rajta tartja szemét gyülekezetén, de nem, mint szigorú felügyelő, hanem jelen lesz a szíve is. Mindez azt üzeni, szeretetével lesz jelen az Úr. Szereti övéit. Szereti őket ma is. De Isten határozottan kijelenti, ezzel nem lehet visszaélni. Nem azt jelenti ez, hogy Isten népe úgy élhet, ahogyan neki tetszik, mert úgyis üdvössége van. Isten megbocsátott, és így garantálva van az üdvösség. Elég néha részt venni a kultuszban, Isten már nem foglalkozik a bűneinkkel. De nem ezt látjuk. Már Izráelnek is világosan megmondja, velük van, nem hagyja őket magukra, de a bűnt, a hűtlenséget nem tűri.

Isten nem egy vallásba vezet be, hanem egy Tőle való életformába. Azt akarja, hogy úgy éljen a népe, ahogyan azt kijelentette neki. Ha azonban elfordulunk Tőle, és a bálványokat tiszteljük, és imádjuk, akkor megítél. Isten új életre hív el a Krisztusban és ez azt jelenti, hogy aki megtért, annak megváltozik, és más szempontok alapján halad tovább az élete. Isten és az Ő akarata kerül az első helyre. Isten elmondja, a templomot is elveti, a színe elöl, sőt a nép is el fog veszni, ha nem Őt imádják, és nem a törvényei szerint élnek. Hamis biztonságba ringatjuk magunkat, amikor azt gondoljuk, ha egyszer átadtuk Jézusnak az életünket, mindegy mi történik, hogyan élünk, mert az üdvösség garantált. Isten nem hagy el, de ha én elfordulok Tőle és a hamis isteneket követem, magamra maradok. Isten kegyelmes, de ez nem azt jelenti, hogy úgyis üdvösségem lesz, hanem azt, amíg itt vagyunk, ad lehetőséget az őszinte és igaz megtérésre, újrakezdésre. Isten az egyházat is, min intézményt megítéli, ha nem Őt követi. Nagy a veszély, hogy a világ csábításának engedünk, és ha ez így történik, az Úr megrostálja, megítéli az gyülekezeteket is. Mit tehetünk? Még vissza szabad fordulni Hozzá. Még beállhatunk a háta mögé. Megtagadhatjuk a bűnt, a világot, és teljes szívből követhetjük Őt.

A zsinagógából eltávozott az Úr, de otthagyta a bizonyságtételt (Mk 3,7-12). Ez azonban  nem egy írott szöveget jelentett, hanem egy meggyógyított embert. Ennek a sorvadt kezű embernek az élete lett bizonyságtétel. Aki meglátta őt, Jézusra gondolt. Ha nem, megkérdezte, hogy lett gyógyult a keze, és elmondta, a názáreti Jézus gyógyított meg. Így menjünk, és legyünk élő, és hiteles bizonyságtételek. Az Úr életünkben elvégzett munkája teszi hitelessé bizonyságtételünket, és az, hogy vállaljuk Őt.

Amikor a tenger mellé megy az Úr lehetőséget ad az embereknek, hogy Hozzá menjenek. Aki hallott Róla és szeretne általa a bűnből szabadulni, betegségből gyógyulni az Hozzá jöhet. Mindig nekem kell dönteni, problémámmal kihez megyek? Kit hívok segítségül, Jézust, vagy továbbra is az emberi megoldásokhoz ragaszkodom.

Az emberek hallottak Jézus tetteiről. Egész sok helyre, még nem zsidók által lakott területekre is eljut az evangélium. Tírusz és Szidón, a Baál hit székhelye, innen érkezett annak idején Jezábel, most Jézus neve érkezik oda. Isten így válaszol. Nem pusztít, hanem eljuttatja a jó hírt, eljött a bálványimásából való szabadulás ideje. Jézus a szabadító. Vonz engem Jézus neve? Elindulok Hozzá életproblémáimmal? Megkeresem Őt, hogy segítsen? Szeretnék tanítványa lenni? Megláttam, hogy igazából Őreá, a Vele való élő kapcsolatra van szükségem? Jó látni, hogy sok ember Jézushoz rohan, várja, hogy érintkezésbe kerüljön Vele. Miért? Mert hitték, ha megérintik Őt, változás áll be az életükben. Hitték, hogy Jézusban Isten cselekszik. Mi furcsáljuk ezt, úgy gondoljuk csak a gyógyulás kellett nekik, és nem Jézus. Bizonyára voltak, akiknek csak a gyógyulás kellett, Jézus nélkül. De akik meggyógyultak, soha nem felejtették el, hogy Jézus gyógyította meg őket, így tovább tudtak lépni. Növekedhettek hitükben. Ma sokan emberi megoldásokban bíznak, orvosság, vakcina, és senkit nem zavar. Még a hívők is ezekben bíznak, de ha Jézustól várnánk, kérnénk a segítséget ilyen tömegesen, azon talán sokan megbotránkoznának. Keressük mi is Urunkat, ne csupán azt, amit ad, hanem Őt magát. Mert Ő az Élet! Nála nélkül senki nem jut életre. Senki és semmi nem ment meg, csak egyedül Ő.

Még a tisztátalan lelkek is tudják kicsoda, azonban tisztátalan helyről nem fogad el Jézus bizonyságtételt. Ő csak a megszabadult, megtisztult életek bizonyságtételét igényli. Nem mindegy ki hirdeti az igét. Nem mindegy, milyen szívből, szájból szól a bizonyságtétel. Aki nem az Övé, annak megtiltja. Akinek az élete nem hiteles, nem támasztja alá a hirdetett üzenetet, annak nem engedélyezi, hogy Róla beszéljenek. Mindez önmagunkba nézésre, bűnbánatra indít. Urunk, tisztítsd meg szívünket!

 

 

Amint vagyok, sok bűn alatt

 

1. Amint vagyok, sok bűn alatt, De hallva hívó hangodat, Ki értem áldozád magad: Fo-

gadj el, Jézusom!

2. Amint vagyok - nem várva, hogy Lelkemnek terhe, szennye fogy, Te, aki megtisztít-

hatod: - Fogadj el, Jézusom!

3. Amint vagyok - bár gyötrelem, S kétség rágódik lelkemen, Kívül harc, bennem féle-

lem: - Fogadj el, Jézusom!

4. Amint vagyok - vak és szegény, Hogy kincset leljek benned én, S derüljön éjszakám -

ra fény: - Fogadj el, Jézusom!

5. Amint vagyok - nincs semmi gát, Kegyelmed mit ne törne át; Hadd bízza lelkem rád

magát: - Fogadj el, Jézusom!

6. Amint vagyok - hogy a te szent Szerelmed tudjam, mit jelent Már itt s majd egykor

odafent: - Fogadj el, Jézusom!

 

 

Isten áldásával.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése