2016. augusztus 9., kedd

Az Úr beszédei nem múlnak el



E
lindult a két ország története, Isten népe kettészakadt, a bűn széttépte azt, amit Isten egybetervezett (2Krón 12,13-13,12). Ő egyben akarta Izráelt világosságul használni, úgy tudták volna teljesen betölteni küldetésüket, de ők hűtlenné váltak, a bálványokhoz fordultak. Az ördög mindig szétválaszt, amit Isten egybeszerkeszt, azt szétszakítja, mert amíg együtt Istenre figyelve a gonosz ellen harcoltak, és élték az igei életet, most egymás ellen fordulnak. Sátán mindig azt akarja, hogy magunkkal és egymással legyünk elfoglalva, és ne a gonosz, a bűn ellen harcoljunk. Mindent megtesz azért, hogy növekedjen a sötétség, ő ellene van a világosságnak. Isten azonban a népét világosságnak nevezi, és azért küldi a világba, hogy ott ragyogjon, ahol sötétség van. Ne engedjük, hogy az ördög eltereljen a lényegtől, hogy kioltsa fényünket. Nagy szükség van az evangélium világosságára, mert óriási a sötétség. Világosságunk forrása az Isten igéje, mert az adatott lámpásként számunkra.
Roboám tizenhét évig uralkodott, eddig világíthatott, de nem tudott igazán ragyogni, mert fényét megtörte az engedetlenség, a gőg. A kettészakadás után pedig erejét, figyelmét a világítástól elvonta az ország gazdasági és politikai stabilitásának a kiépítése. A szakadás azt is eredményezte, hogy nem Isten dicsőítése, hanem az ország építése került a középpontba. De látunk még egy problémát, az anyját. Nem Istent imádta, így Roboám sem volt igazán az Úr követe. Megtanulta a toleranciát, más hitek elfogadását, és így megtűrte a bálványimádást. Ám ez őreá is hatással volt. Anyja mentalitását is átvette, nem kereste állhatatos szívvel az Urat. Megelégedett félszívvel, a formalitással. Elment szombatnapon a templomba, de a hét többi napján nem kereste Istent, nem figyelt a szavára, nem kérdezte. Nem ismerős ez a számunkra? Sokan csak vasárnapi keresztyének. Még elmennek a gyülekezetbe, de két vasárnap közt Isten nélkül élnek. Nem adnak Neki helyet mindennapjaikban, döntéseikben, nem az Ő akaratát cselekszik.
A Károli fordítás szerint Roboám anyja szíve szerint keresni az Urat nem akarta. Tehát tudta, miről van szó, de nem akarta Istent keresni, nem akart az Ő törvénye szerint élni. Tehát itt volt a gond, nem akart Isten akaratához igazodni, mert az életváltozást igényelt volna. Az Úr követése azzal jár, hogy szakítok a bűnnel, hátat fordítok az Isten nélküli életformának, és most már igyekszem mindent úgy tenni, ahogy Ő mondja. Azonban a bűnnel nem akarunk gyökeresen szakítani, nem akarjuk egész életünket Jézusnak szentelni. Csak valamit akarunk magunkból adni, de nem a teljes szívünket, és igazából mi irányítjuk életünket.
Egy másik fordítás pedig úgy adja vissza, hogy nem irányította szívét az Úr keresésére. Tehát valami más fontosabb volt a számára, mint Isten; a hatalom, a vagyon, az előkelő társaság, a szórakozás kötötte le. Ezekre irányította a szívét az Úr helyett. Ezek lettek az istenei. Úgy gondolta, ezek betölthetik az Úr helyét. Ezektől megkapja, amire vágyik. Hányan a világ keresésébe fojtják lelkük bánatát, szívük ürességét. Pedig Urunk hív mindenkit, azt akarja, hogy menjünk Hozzá, tegyük le terheinket, és megnyugvást találunk, sőt, új és kiteljesedett életet, örök reménységet kapunk. Ne pótszerekbe, munkába, szórakozásba merüljünk, hanem keressük Urunkat, mert a szív Őbenne talál nyugalmat.
Roboámot fia, Abijjá követte a trónon Jeruzsálemben. Háború tört ki közte és Jeroboám között. Továbbra is úgy gondolják, fegyverrel lehet megoldani a problémát, pedig csak a megtérés segít. Izráel úgy vélte, a kicsi Júdát lerohanhatja, és megszerezheti a templomot és az egész ország feletti hatalmat. Abijjá nem ijed meg, de mielőtt harcba kezd, beszédet intéz Jeroboámhoz és népéhez. A lényeg, hogy Isten Dávid házát választotta ki, és egész Izráelnek az élő Isten útján kell járni, mert erre vannak elhíva. Őseik Istene cselekedett az ő életükben is.
Abijjá Istenről, a Hozzá való hűségükről tesz bizonyságot. Tudja, hogy Izráel most az Úr ellen kezd harcba, és azzal is tisztában van, hogy nem győzhet Jeroboám, mert Istennel szemben nem boldogulhatnak. Jeroboám már nem Istenben bízik, hanem a borjúszobrokban. Más országok népeihez igazodtak, és már nem Ábrahám, Izsák és Jákób Istenében bíznak. Abijjá bízik az Úrban, hite biztos talajon áll. Tudja, velük van az Úr, Ő a vezérük. Ha Jeroboám harcba bocsátkozik Júdával, Istennel száll harcba, és ettől akarja óvni őt Abijjá. Legyen az Úr jelenlétéről, kegyelméről ilyen bizonyosságunk. Merjünk a nevébe vetett hit által szembeszállni a bűn minden romboló munkájával. Ne ijedjünk meg az ellenségtől, mert az Úrral nem fog boldogulni.
Csodálatos reménységről beszél az Úr Jézus, az Ő eljöveteléről (Lk 21,25-33). Igen, újra el fog jönni, és az az Ő győzelmének napja lesz. Azonban az odáig vezető úton sok nehéz és fájdalmas esemény megy végbe. Ezekre készíti fel az Úr Jézus a tanítványait. Aki valóban az Övé, az nem dermed meg, azon nem a félelem uralkodik, mert tudja, hogy mindezen események az Úr eljövetelét készítik elő. Ezek által egyre közelebb kerülünk a Vele való találkozáshoz, a bűn nélküli új világhoz. Mert az Úr mindent újjá fog teremteni.
Megdöbbentő, hogy a magabiztos, a tudományában bízó ember tanácstalanná válik. Nem segít rajta a tudás, nem talál megoldást mindazokra, amik történnek. Tanácstalanul és tehetetlenül áll, és a félelem szorongatja a szívét. Miért is engedi meg ezt Isten, kérdezik talán többen is. Azért, hogy rádöbbenjünk: Isten nélkül képtelenek vagyunk megoldani a problémákat, legyőzni a pusztító erőket. Rá kell döbbenni, hogy nem emberi okoskodásra, semmit érő tanácsra, hanem az Úr Jézusra van szükségünk. Minden megoldás készen van Istennél, nincs másra szükség, mint alázatos és bűnbánó szívvel Hozzá fordulni, megvallani tehetetlenségünket és segítségül hívni Őt. Így szól az ötvenedik Zsoltárban: „Hívj segítségül engem a nyomorúság idején: én megszabadítalak, és te dicsőítesz engem” (Zsolt 50,15).
A félelem helyett élő, Krisztusba vetett hit. Az a hit, hogy nem vagyunk kiszolgáltatva a természet tomboló, romboló erőinek, mert Isten az Úr felettük. Aki hisz Jézusban, és élete el van rejtve Benne, az nem fél, mert tudja, Őhozzá tart az élete még a nehéz események által is. Amikor a legnagyobb lesz a tanácstalanság, megjelenik az Úr. Mindezek jelek, amelyek az Ő eljövetelére irányítják figyelmünket. Minél nehezebben boldogul az ember az élettel, és képtelenné válik legyőzni a bűn következményeit, annál közelebb leszünk az Úr megjelenéséhez.
Mindezek az események azt mondják számunkra, hogy megváltásunk közeledik. A teljes megváltás. Isten ezt a bűntől megrontott világot újjáteremti. Nem a sátán pusztításáé az utolsó szó, hanem Isten újjáteremtő munkájáé. A gonosz megsemmisül, de akik Krisztuséi, azok élnek Vele örökkön örökké.
Minden elmúlik, igen, amit az ember a maga dicsőítésére emel, a monumentális építmények, emlékművek, minden, de az ige nem múlik el. Isten igéje Jézus jöveteléig jelen lesz. Ez ad számunkra reménységet. Az ige hív megtérésre és végzi is el azt bennünk. Keressük most Urunkat, bízzuk Rá életünket, és múlni fog a félelem. Sőt, felváltja a Krisztusváró öröm.


Erős vár a mi Istenünk


1. Erős vár a mi Istenünk, Jó fegyverünk és pajzsunk, Ha ő velünk, ki ellenünk? Az Úr a mi oltalmunk. Az ős ellenség Most is üldöz még, Nagy a serege, Csalárdság fegyvere; Nincs ilyen több a földön.
2. Erőnk magában mit sem ér, Mi csakhamar elesnénk; :/: De küzd értünk a hős vezér, Kit Isten rendelt mellénk. Kérdezed: ki az? Jézus Krisztus az, Isten szent Fia, Az ég és föld Ura, Ő a mi diadalmunk.
3. E világ minden ördöge Ha elnyelni akarna, :/: Minket meg nem rémítene, Mirajtunk nincs hatalma. E világ ura Gyúljon bosszúra: Nincs ereje már, Reá ítélet vár: Az Ige porba dönti.
4. Az Ige kőszálként megáll, Megszégyenül, ki bántja; :/: Velünk az Úr táborba száll, Szent Lelkét ránk bocsátja. Kincset, életet, Hitvest, gyermeket Mind elvehetik, Mit ér ez őnekik? Miénk a menny örökre.


Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése