2021. október 9., szombat

Kegyelem veletek!

 

E

gyiptom ellen szól a prófécia, ő is el fog esni Babilónia királyával szemben (Ez 29,1-30,26). Isten ítélete lesz ez az ő számára is. Egyiptomból szabadította ki Isten az Ő népét, és most Izráel ettől a néptől várt segítséget. Nem Istenhez fordultak, nem az Ő akaratának engedtek, hanem elfogadták a fáraó segítségét. Isten azt mondta, térjenek meg, és bízzanak Benne, ne harcoljanak Babilon királya ellen. De ők nem hallgattak Urukra, hanem szövetségre léptek a fáraóval. Gyakori kísértés, hogy a világ mindennapi dolgaiban nem Istenre hallgatunk, hanem emberi szövetségeseket keresünk. Azonban Isten népének nem lehet szövetségese a világ. Miért? Mert az Úr Jézus pont azért jött, hogy a jelenlegi gonosz világból kiszabadítson, Istennek a mi Atyánknak akarata szerint. Így azután a világhoz való fordulás, a világ segítségének elfogadása, elfordulás Istentől.

Isten Egyiptomot nagy szörnyetegnek nevezi. A világ, a politikai berendezkedés, szörnyeteg. Izráel nem így látta. Ők segítséget láttak benne. Jó azonban szemünk előtt tartani, hogy az emberi hatalmak mindig szörnyetegek. Isten a valóságot látja, és ezt közli velünk. Ő soha nem téveszt meg. Azért mutat rá, hogy az emberi hatalmak, a nemzetek szörnyetegek, hogy ne érjen bennünket csalódás. A világ mindig kimutatja valós lényét. Azt se feledjük, hogy a legtöbb nagy országnak valamilyen ragadozó állat található a címerében. A hatalmak lénye, ragadozó. Ez akkor is így van, ha időnként ezt az indulatot bárány képével álcázzák. A vadállat természete önmagától soha nem lesz szelíddé. Csak akkor változhat meg, ha Krisztus költözik a szívébe. Ez igaz a mi életünkre nézve is. Isten azért küldte el az Úr Jézust, mert nem tudunk megváltozni. Ragadozó természetünk nem lesz mássá, nem lesz isteni természetté. Azonban Jézus által mégis lehet változás, amennyiben a Belé vetett hit által újjászületünk, megváltozik a természetünk is. Ott már Krisztus indulata fog érvényesülni.

Izráel bízott Egyiptomban, erős segítségnek tartotta. Isten azonban kijelenti, nem más,  mint nád. Olyan, mint a nád, ami könnyen eltörik és megsebesíti azt, aki kézbe vette. Mindez rámutat, ha Isten gyermeke a világtól vár segítséget, az kárára lesz. A világ csak gyenge nádszál, ellenben az erős Istennel. Ez a nádszál hajlékony és törékeny. Ezért Isten a Fiút adja támaszul. Az Ő keze erős. Ragadjuk meg ezt a kezet és bízzunk Benne!

Egyiptom ítélete azért történik, hogy megtudják, Ő az Úr, és nincs más rajta kívül. Amikor az idegen oltalom összeomlik, rádöbbenünk, hogy magunk maradtunk. És ez odasegíthet Istenhez. Talán rájövünk, hogy nincs más, Aki segíthet csak Ő. Igazi segítséget csakis Ő tud adni. Hányan megtapasztalják, mindenfélét megpróbálnak a szabadulás, az életváltozás reményében. Aztán úgy járnak, mint a vérfolyásos asszony, se pénz, se posztó. Elfogy a pénz, és nincs gyógyulás sem. Az asszonynak ebben a helyzetben lett hallása a jó hírre, amikor elmondták neki, hogy Jézus meggyógyíthatja, már meghallja., és elmegy Hozzá. Innentől pedig ismerős, elég volt csak a hit, tulajdonképpen ez a legjobban fizető eszköz. Igen, Isten országa csak hit által működik. Ott csak ez a pénznem fizet. A hit útja számunkra is járható. Nem szükséges megvárni, amíg eljutunk a vérfolyásos asszony helyzetéig, hamarabb is használhatjuk a hitünket.

Az apostol a kitartó imádkozásra szólít fel, úgy látszik, szükség van a biztatásra, mert könnyen feladjuk (Kol 4,2-18). Az imádkozást könnyen feladjuk. Annyi mindenben kitartók vagyunk, tudunk küzdeni, de az imádságot viszont feladjuk. Ha nem, akkor gyorsan elhadarjuk, és megyünk tovább a magunk útján? Mi lehet emögött? Talán az, hogy nem ismerjük igazán az Urat, nincs tapasztalatunk hatalmáról. De nem tulajdonítunk nagy jelentőséget az imádkozásnak sem. Pedig az ige fegyvernek nevezi. Az ima Istentől való fegyver, és ha jól forgatjuk, legyőzhetjük a gonoszt általa. Azt se feledjük, hogy az imádság kommunikáció a legfelsőbb hatalommal. Általa Istennel léphetünk élő kapcsolatra.

A gyülekezetnek az ige terjedéséért, az igehirdetésért is szabad imádkozni. Pál kéri őket, hogy imádkozzanak, hogy Isten nyissa meg az ige ajtaját előtte. Ezen el kell gondolkodnunk. Fontos nekünk, hogy mások megismerjék az Urat? Imádkozunk azért, hogy az Úr nyissa meg a szívek kapuját. Ha ez nekünk nem fontos, ha nem imádkozunk az ige hatásáért, nem fog történni semmi. Ne várjuk, hogy emberek megmozdulnak, ha nekünk ez nem fontos. Milyen nagy lehetőségek nyílnak meg ha, istentisztelet előtt otthon, vagy akár egy kis imacsoportban az Úr elé járulunk és kérjük, hogy az ige valóban hasson, bennünk, és köztünk.

Az apostol üdvözleteket ír a végére, megemlíti Onézimoszt is, aki szintén a levelet vivők közé tartozik. Milyen nagyszerű is és csodálatos Isten világa. Onézimosz a hű és szeretett testvér. Gyönyörű jellemzés, azonban tudnunk kell, hogy ő egy szökött rabszolga. Még nincs felszabadítva, de befogadta szívébe Krisztust, és így vállalja Vele a visszautat. Tudja, hogy vétkezett, de az Úr megbocsátott neki, és most már hű testvér. A hűtlen, szökött szolga, testvérré, hűséges emberré vált. Ez az Úr műve! Jó látni, amikor ma is ilyen átalakításokat végez az Úr Jézus Krisztus. Ne feledjük, hogy aki ma még nem hű, és nem testvér, az az ige által azzá válhat. Pál foglalkozott ezzel a szökött rabszolgával, embernek tekintette, és ő megtapasztalta az Úr újjá szülő hatalmát.

A kegyelem veletek! Általa maga az Úr van velük. A gyülekezet mindig kegyelemből, az Úr jelenlétéből és erejéből él.

 

 

Szent vagy, szent vagy, szent vagy, Mindenható Isten

 

1. Szent vagy, szent vagy, szent vagy, Mindenható Isten, Énekünk jó reggel száll hoz-

zád szívesen. Szent vagy, szent vagy, szent vagy, Végtelen kegyelem, Három személy-

ben áldott egy Isten!

2. Szent vagy, szent vagy, szent vagy, Kit a szentek áldnak, Koronájukat letészik teelőt-

ted; Angyali seregek térdelve imádnak, Ki voltál, vagy s nem érsz soha véget.

3. Szent vagy, szent vagy, szent vagy, Földi köd bár elfed, És bűnös szem nem látja di-

csőségedet, Csak te vagy szent, Isten, és senki kívüled: Teljes hatalmú szentség, sze-

retet!

4. Szent vagy, szent vagy, szent vagy, Nagy és erős Isten; Minden műved dicsér az

ég-, föld- s tengeren! Szent vagy, szent vagy, szent vagy, áldott, véghetetlen: Három

személyben egy áldott Isten!

 

 

Isten áldásával.

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése