Á
|
rad a szó
Jóbból, tele van a szíve keserűséggel, mert megtapasztalja az előítéletes
hozzáállást (Jób 30,1-15). Az emberek úgy gondolták, Jób hirtelen tragédiája,
gyógyíthatatlan betegsége mögött valamilyen bűn húzódik meg. Valaki vétkezett.
Ez a gondolkodás azt hozta magával, hogy mindenki elfordult tőle. Úgy
tekintettek rá, mint akin az Úr büntetése van. Még a tanítványok is így
gondolkoztak, amikor egy vakon születettel találkoztak, előjött a kérdés: ki
vétkezett, ez vagy a szülei? Tényként kezelték, hogy valaki nagy bűnt követett el,
és csak az a kérdés, ki. Ezen el lehet
vitázni, és senki nem gondol a segítségre. Nincs együttérzés, vitatéma lett egy
beteg ember.
Hányszor mi is csak az okokat firtatjuk, megtárgyaljuk, ki mit tett
rosszul, esetleg oda is eljutunk, hogy megérdemelte, de nincs bennünk irgalmasság és
a szenvedő vagy a bűnös iránti szeretet. Olyan jó Jézust látni, Ő szereti a bűnöst is, és segítséget, megoldást
hoz a számára. Nem okol mást, és nem is gúnyolódik, hanem életét adja oda
érte. Nem a háttér a lényeg, hanem az: van Szabadító! Bármilyen mélységet járjon is meg a másik ember, Jézus szereti.
Van hatalma a bűnöket megbocsátani, betegséget meggyógyítani. De ha nem tenné
is, ott van, megbocsát, összekapcsol az Atyával, és akinek az élete helyreáll
Istennel, annak békesség lesz a szívében. Az Istenhez tartozás békessége. Ennél
nem kell több, kegyelemből Isten gyermeke lehetek.
Jóbot az is gyötri, hogy vannak, akik örülnek a nyomorúságának. Szívük
kárörömmel van tele. Boldogok, mert Jób tönkrement. Mi van a szívünkben? Nem szoktunk örülni, ha
a másiknak, esetleg a haragosunknak valami kára történik? Minek örülök? Az
ellenségem kárának vagy az örömének? Annak, hogy megváltozott az élete, boldog
lett? Urunk azt kéri, hogy imádkozzunk azokért,
akik üldöznek, vagy akik átkoznak. Tegyünk velük jót. Az Úr csodálatos lelkiséget hozott, és ezt
gyakorolta is. A Gecsemáné-kertben nem
azt mondta, jól megkapta a szolga, akinek a fülét lecsapta az egyik tanítvány,
hanem meggyógyította őt. Jézus soha nem visszafizetett, hanem a kereszten
kifizette minden adósságunkat. Ő soha nem megfizet, nem kárt, szenvedést,
fájdalmat akar okozni, hanem pont ezeket begyógyítani. Jézus Lénye, Élete és
szava gyógyítja meg lelki sebeinket.
Pál apostol Rómában összehívatja a zsidó közösség tagjait (ApCsel 28,16-31). Betölti
Krisztus szeretete, és ezt meg akarja osztani mindenkivel. Nincs harag benne a
zsidók felé. Inkább a szeretet, és azon munkálkodik, hogy ismerjék meg az őt szerető
Jézust. Nem azért fellebbezett a császárra, hogy a zsidókon bosszút álljon,
hanem azért, hogy az evangéliumot itt is hirdethesse.
Az apostol szívében öröm van, mert megtapasztalta Isten ígéretének a
beteljesedését. Minden akadály ellenére megérkezett Rómába. Jó bízni az Úr
szavában, az Ő terveit senki és semmi nem akadályozhatja meg.
Lukács úgy írja le a megérkezést, mintha üdülni érkeztek volna Rómába, és
a városnézés lenne a legizgalmasabb program. Pedig bilincsben érkezett, továbbra is fogoly, össze van zárva egy
katonával. Ennek ellenére nem csügged, szabad önmagától, Krisztusra néz, Belőle
merít erőt.
Elmondja a zsidóknak, hogy Izráel reménységéért viseli a láncot. Nem
bűnöző, hanem elmondta, hogy akiben reménykednek, az eljött. A Messiás
megszületett, és a keresztfán meghalt Jézus az. Bátran hirdeti: Izráel
reménysége Jézus. Nincs más. A népe
egyedüli reménysége Jézusban van, hit által. Ezt bátran felvállalja. Mi látjuk,
hogy magunk és népünk, sőt, az egész emberiség számára az egyedüli reménység
Jézus? Az Ő neve jelent megoldást személyes és közösségi problémáinkra. Nélküle
nem találunk kiutat. Vele azonban győztes életet élhetünk.
A zsidók készek meghallgatni Pált, annak ellenére, hogy tudják, ezt az
irányzatot ellenzik. Fontos a másik véleményének a meghallgatása. Ne csak külső
vélemény alapján alakítsam ki a magam véleményét, hanem az alapján, ahogyan
megismerem a másik álláspontját.
Úgy megragadott, hogy egy egész napot Pálra szántak. Nem tíz percet adtak
neki. Látták, hogy ez nagyon fontos téma, nem lehet öt perc alatt elintézni. És
Pál is kész volt reggeltől estig tanítani őket. Látom-e, hogy Jézus személye,
az üdvösség kérdése fontos téma? Mennyi időt szánok rá? Az apostol egy egész
napos bibliakurzust tartott nekik. Igei alapokon igyekezett meggyőzni őket a
Krisztus felől. Isten hatóeszköze az
evangélium. Merjük vállalni.
Hát nem csodálatos, hogy egy teljes napot a Bibliával foglalkoztak? Kerestek,
kutattak benne, figyelték Jézus életét és az igék Általa való
beteljesedését. Foglalkozzunk minél
többet a Bibliával! Tanulmányozzuk, keressük benne Jézust. Igyekezzünk az Úrban
meglátni Istent. Mert Ő Jézusban jött el hozzánk. Jézus Istent mutatja be, teszi
elérhetővé, megközelíthetővé.
Két évet töltött Rómában, fogságban Pál, és ezt az időt teljes mértékben
szolgálatra fordította. Csak Jézusnak élt. Ez az egyszerű, bilincset viselő ember pedig vonzotta a Rómában élőket.
Felkeresték őt, elmondták problémáikat, bíztak benne, mert Krisztus lénye áradt
belőle. A zsidók elutasították az evangéliumot, de Pál nem vált munkanélkülivé.
Ha az egyik elutasítja az igét, majd kell másnak. És ezt Pál átélte, akkor
jönnek a nem zsidók, jönnek az életre szomjas pogányok.
AZ ÚR
CSODÁSAN MŰKÖDIK
1.
Az Úr csodásan
működik, de útja rejtve van:
Tenger takarja
lábnyomát, szelek szárnyán suhan.
Mint titkos
bánya mélyiben, formálja terveit,
De biztos
kézzel hozza föl, mi most még rejtve itt.
2.
Bölcs terveit
megérleli, rügyet fakaszt az ág.
Bimbója bár
igénytelen, pompás lesz a virág.
Ki kétkedőn
kutatja Őt, annak választ nem ád,
De a hívő
előtt az Úr megfejti önmagát.
3.
Ne félj tehát,
kicsiny csapat, ha rád felleg borul:
Kegyelmet
rejt, s belőle majd áldás esője hull.
Bízzál az
Úrban, rólad Ő meg nem feledkezik,
Sorsod sötétlő
árnya közt szent arca rejtezik.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése