E
|
lihú egy kis türelmet kér Jóbtól, van még
mondanivalója, úgy áll ott, mint aki a tökéletes tudást birtokolja (Jób
36,1-25). Az alázat nagyon hiányzik
belőle, de jelen van-e az én szívemben? Tökéletes tudással Istenről és az élet
dolgairól nem rendelkezünk, hiszen ebben a világban tükör által, homályosan
látunk. Amit megismerhetünk Istenből, az Jézus Krisztus arcán ragyog fel. Elihú
még nem ismerte Jézust, még nem jelent meg a Képmás a világban.
Ezért Isten csak Alkotó a számára, még nem ragyogott fel előtte Isten
atyai Lénye. Nem ismeri még a Megmentőt. Akinek Isten csak Teremtő, azt jelzi,
még messze van Tőle, még nem ismerte meg személyesen. Az Úr Jézus mint Atyát
jelentette ki Őt nekünk. Atya, Akihez gyermekként mehetek. Jöjj ma is így
Hozzá. Keresd Őt, mint gyermek az atyját, és Ő Jézusért fogad. Aki Atyaként ismeri, felszabadul a világ
gondja és terhe alól, mert tudja, hogy mennyei Atyja gondoskodik Róla. Atyánk
mellett a félelem is eltűnik, mert ahol Ő megjelenik, nincs helye a
félelmeknek, mert a tökéletes szeretet kiűzi a félelmet.
Elihú azt gondolja, neki kell Istent megvédeni. Alkotója igazát akarja kimutatni, de Isten
nem szorul a mi védelmünkre, Ő nem alkalmaz ügyvédeket. Isten mindig
szeretetével és tetteivel bizonyítja meg magát. Amikor egy-egy súlyos beteg
meggyógyult, vagy a megszállottak megszabadultak, sokan elcsodálkoztak, és
feltették a kérdést: ki ez? Minél többet voltak Jézus körül, rádöbbentek, Ő az
Isten. A százados szemlélte Jézust a kereszten és arra a felismerésre jutott, hogy ez az ember valóban Isten Fia volt. Jézus halála győzte meg őt, az, ahogyan
elszenvedte a kínokat, és ahogyan meghalt. Ő maga győzi meg a szívünket, amikor átélem a bűnből való szabadítást,
valósággá válik az életem megváltozása, az egyértelművé teszi, hogy Jézus az Isten
Fia, Megváltó. Ő az én Istenem, Aki értem halt meg a Golgotán, és én halála
által élhetek.
Úgy gondolja ez a barát, hogy Isten nem tartja életben a bűnöst; nem
tudja azt, amit az ige mond: „Mert az
Emberfia azért jött, hogy megkeresse és megtartsa az elveszettet” (Lk 19,10).
Ezzel a szándékkal jött a világba, és ezt cselekedte egész földi élete idején,
és ezt végzi a mai napig. Keresi az elveszettet, meg akarja menteni a bűnöst.
Nem elveszíteni akar, hanem azt, hogy a bűnös megtérjen és éljen. Nagy
örömüzenet ez, olyan jó így látni Istent, hiszen ha ez nem így volna,
reménytelenül élnénk. De van remény,
mert a legnagyobb mélységből is megment az Úr. Mi kell ehhez? Semmi több, mint hogy kiáltsak a Pásztor után, amint az elveszett bárány is tette. Ő meghallja a
kiáltást, utánunk jön, leereszkedik a szakadékba is, és kész hazavinni. Miért?
Mert szeret, mert nem akarja, hogy elvesszünk, hanem azt akarja, hogy
megtérjünk és éljünk.
Pál apostol nem magas lóról tekint a gyülekezet tagjaira, hanem úgy néz
rájuk, mint hitben gyermekeire (1Kor 4,14-21). Az evangélium hirdetése által megtapasztalta, hogy Isten lelki
gyermekekkel ajándékozta meg. Atyai szeretettel és alázattal vette őket körül.
Most is gyermekeiként tekint rájuk. Problémás gyermekek, de gyermekek, akiknek
atyai tanácsokra van szükségük. Pál foglalkozik gyermekeivel, terelgeti őket a
jó úton, és ehhez időnként intésre is szükség van. Ez az intés szeretetből történik.
Tanítójuk lehet sok, de atyjuk csak egy van. Miért is tekinti magát
atyjuknak? Azért, mert az ő szolgálata által jutottak hitre. Ezt követően sem hagyja őket magukra, figyel
rájuk, és most e levél által segíti őket a további növekedésben. Mert nem elég
hitben megszületni, növekedni is kell. Ez az élet természetes jellemzője,
növekedni akar. Azonban a növekedéshez is szükség van segítségre. A gyermek sem
válik születése után azonnal önállóvá, sok támogatásra, törődésre van szüksége.
Az apostol is tudja ezt, és szeretettel segíti őket tovább a hit útján.
Pál nem csupán szavakkal tanította őket, hanem az életével. Eléjük élte,
amit hirdetett. Mert számára a Krisztusban való hit nem elmélet, nem
hitvallások tömkelege, hanem életforma volt. Az Úr sem csak tanított, hanem
minden tanítását az emberek elé élte. Bemutatta, milyen az Isten szerinti élet.
Van mintánk, és ez nem más, mint az Úr Jézus. Pál is ezt tette.
Azért küldte el hozzájuk Timóteust, hogy felidézze előttük Pál tanításait
és életét. Miért volt erre szükség? Mert voltak, akik már nem tekintették
életformának a hitüket. Megfelelt nekik egy vallás, aminek eljártak az
alkalmaira, odafigyeltek vezetőikre, sőt, ezek a vezetők már fontosabbak voltak
az Úrnál is.
Az apostol rámutat arra, hogy nem elég beszélni, mert Isten országa nemcsak
beszédből áll, hanem erő van benne, ami munkálkodik. Az apostol életében
nyilvánvaló volt ez az erő. Nagy dolgok történtek, szívek nyíltak meg, betegek
gyógyultak, és új gyülekezetek jöttek létre. Ez mind Isten országának munkája
volt, erővel tört előre. Ahol hallották az evangéliumot, mindig akadtak
néhányan, akik saját életükben tapasztalták meg az Úr életformáló erejét. Az ige megtörte a büszkeséget, rámutatott a
bűnökre, és munkája nyomán bűnbánat jött létre. Isten országának ma is
megnyilvánul az ereje bennünk, és általunk is.
Nem elég csak hallgatni a bizonyságtételeket, az igehirdetéseket, hanem
engedni kell munkálkodni az igét. Gyakran csak hallgatjuk, és úgy megyünk
tovább, hogy nem történik semmi. Nem változik az életünk, nem válik szolgálattá, életformáló erővé, amit hallottunk. Pedig az Úr azért szól, hogy általunk áradjon tovább az ige.
Lelki próbáimban, Jézus, légy velem
1. Lelki próbáimban, Jézus, légy velem, El ne tántorodjék tőled életem.
Fé-lelem ha bánt, vagy nyereség kísért, Tőled elszakadnom ne hagyj sem-miért.
2. Ha e világ bája engem hívogat, Nagy csalárdul kínál hitványságokat:
Szemem elé állítsd szenvedésidet, Vérrel koronázott, szent keresztedet.
3. Tisztogass bár bajjal olykor engemet: Kegyelmeddel szenteld
szenvedésemet; Bár e test erőtlen: te oltárodon Keserű pohárral, hittel
áldozom.
4. Ha halálra válik testem egykoron: Ragyogjon fel lelked e hitvány
poron; Ama végső harcon rád bízom magam: Örök hajlékodba fogadj be, Uram!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése