E
|
lifáz már
harmadszor szólal meg, még mindig nem fáradt bele az erőlködésbe, továbbra is
Jób bűnösségét sulykolja (Jób 22,1-20). Arról próbálja meggyőzni, hogy Isten
jogos büntetése miatt szenved, és ezt megérdemli. Elifáz szívében nincs jelen
az alázat, hiszen mindnyájan megérdemeljük Isten büntetését. Nincs senki, aki
ezt saját érdeme alapján elkerülhetné. Ha mégis elkerülhetjük, az nem a mi
tetteink érdeme, hanem kegyelem, hogy senki ne dicsekedjék. Kegyelemből van üdvösségetek, írja Pál
apostol. Ez a barát nem is ismeri sem a szívét, sem Isten kegyelmét. Nem ismeri
fel szíve gonosz szándékait, mert ez is bűn, gyötri Jóbot, ahelyett, hogy
Istenhez segítené. De nem igazán ismeri az Urat, mert csak az tud Róla vallást
tenni, aki saját életében megtapasztalta szeretetét és nagy kegyelmét.
Elcsendesedve meg kell látnunk, hogy nekünk van Istenre szükségünk. Nélküle nincs igazán életünk. Isten
elboldogul az ember nélkül is, tulajdonképpen mi csak gondot okozunk Neki.
Állandó problémát jelentünk, munkát adunk Neki. És Ő ennek ellenére szeret, szeretetből
teremtett, hogy az agapé tovább áradhasson a mi szívünkbe. Azonban nagyon hamar leszakadtunk az éltető
szeretetről, a magunk útjára léptünk, és Ő nem mondott le rólunk. Azóta is keres,
mert meg akar menteni. Bár meglátnánk, hogy szükségünk van Rá. Isten megismerése
nélkül nem lesz teljes, boldog az életünk, és üdvösség helyett kárhozat lesz a
részünk. De még mindig szól az ige, ami által megszabadít a bűn hatalmától, bevisz az Ő országába.
Elifáz olyan általánosságokkal bombázza ezt a szenvedő embert, amivel nem
megy semmire, amiben nincs igazi töltés, nincs jelen benne az Úr. Ráadásul
mindenképpen bűnössé akarja tenni Jóbot, nem valós tetteket tulajdonít
neki. Mindaz, amit elmond, az nem igaz,
hiszen később megtudjuk, hogy Jób nem élt vissza jó vagyoni helyzetével, hanem
szolgált vele. Támogatta a szegényeket, az özvegyeket és árvákat. Elifáz
azonban mindezt nem akarja tudni, görcsösen ragaszkodik a maga elméletéhez.
Bűnössé akarja tenni Jóbot. Bizony, nekünk is vigyáznunk kell, mert megkísért a bűnbánat erőltetése. Azonban ne
feledjük, ezt az Úr Jézus nem tette. Péter is az Ő lényébe tekintve látta meg, kicsoda ő, és ezt meg is fogalmazta. Nem Jézus olvasta fejére bűneit, hanem ő
látta meg azokat az Úr Lényében. Állítsuk úgy az emberek elé az Urat, hogy
Lényébe tekintve szembesüljenek magukkal, és felismerjék a szabadulás útját
is.
Pál Cézáreában van, Félix helytartó hatáskörében (ApCsel 24,1-9). Ide-oda passzolják, szemmel láthatóan nem
halad előrébb az ügye, mert Félix megvárja a vádlókat. Nincs döntés az ügyében, és várni kell. A
napok telnek, az értékes idő megy, és Pál fogoly, nem viheti az evangéliumot,
nem látogathatja a már létrejött gyülekezeteket. És ő nem türelmetlen, békés
szívvel tűri a megaláztatásokat. S hogyan lehetséges ez? Miért nem borul
ki? Mert Jézus indulata van a
szívében. Megtapasztalja, hogy
Cézáreában is jelen van az Úr. És a békesség nem a körülményekből, hanem az
Úrral való élő kapcsolatból fakad. Az Úr
a forrása a békességnek, és aki megmarad Jézusban, annak a békessége is tartós
lesz.
Az apostol ebben az öt napban nem a saját sorsa felett aggódik, nem azon
izgul, milyen döntés születik, hanem Gazdájára figyel. Tudja, hogy élete az Úr
kezében van, és amit megígért, azt beteljesíti. Nincs miért aggódni, mert az Úr
majd eljuttatja Rómába. Miként teszi, az az Ő dolga. Pál aggódás helyett ott ül Jézus lábainál,
ahogyan Mária is tette, és szívja magába üzenetét, feltöltődik a Vele való
közösség által. Az életben vannak nehéz
helyzetek, de ezt is meg lehet Jézussal osztani. Bárhol segítségül hívhatjuk.
Vegyük kézbe az igét, és átéljük, hogy legyünk betegágyon vagy műtőasztalon, az
igén keresztül szól hozzánk az Úr. És amikor Ő szól, békesség lesz a
szívünkben. Mert Vele lenni mindennél nagyobb jót jelent.
A zsidók mindent bevetnek Pál ellen, ügyvédet alkalmaznak, csakhogy
megszabaduljanak tőle. És az apostol türelmesen vár, nem gyalázkodik, nem veszi
át módszerüket. Úgy gondolom, inkább imádkozik. Más fegyvere van őneki, és más
módszert használ. Mi milyen fegyvereket vetünk be rosszakaróink, ellenfeleink
ellen? A mi fegyverünk is az ige és az imádkozás?
Mennyi energiát fordítanak a Krisztus elleni hadakozásra ezek az emberek.
Ők is Isten szolgáinak tartják magukat, mégis gyűlölet van a szívükben. Nem
látják meg, hogy Isten nem gyűlöl, nem akar elpusztítani. Isten megbocsát és
helyreállít. Mi van a szívünkben? Szoktuk-e indulatainkat az ige fényébe
állítani? Megvizsgáljuk-e, hogy a bennünk lévő indulat Jézus indulata-e?
Vagy a régi természet indulatának engedjük át magunkat?
A Pál elleni kemény harc azt üzeni, általa a feltámadott Jézus
munkálkodik. Valóban élő üzenetet ad tovább, ami megváltoztatja az emberek
életét. A gonosz azonban képtelen ezt
elfogadni, és nem is törődik bele. Sátán azt akarja, hogy legyenek vallásosak
az emberek, de ne legyen élő hit a szívükben. Gyakorolják a vallást, de
maradjanak az továbbra is az ő rabjai. Mert a vallással és mindennel lehet
foglalkozni, csak Jézussal nem. Ahol Jézust hirdetik, nem lesz nyugalom. Mert Jézus legyőzte az ördögöt, felszabadította
halála által az embert, és a halál fölött is győzelmet aratott. Sátán mindent megtesz, hogy ez a győztes hír
elerőtlenedjen, és az életünk maradjon olyan, amilyen volt korábban. A hívő
élet erejétől akar megfosztani a gonosz.
El kell gondolkodnunk, ha minket
békén hagy az ördög, és békés, nyugodt életet élünk, nem maradt-e ki az Élet
vallásosságunkból? Nem azért hagy-e nyugton az ördög, mert nem jelentünk
veszélyt az emberekre? Urunk azt akarja, hogy ébredjünk fel, és hirdessük Jézust.
Pált pestisnek, tehát egy nagyon veszélyes személynek tartották, lázadást
szítónak nevezték. Miért? Mert ahol megjelent, emberek születtek újjá és éltek
krisztusian. Ezáltal más szokásokat kezdtek el követni, nem simultak bele a
nagy tömegbe, nem imádták a császárt, nem vásárolták a bálványokat, hanem Isten
akarata szerint egy minőségileg más életformát kezdtek el gyakorolni. És ez
irritálja a gonoszt. Ha meg van velünk a társadalom elégedve, el kell
csendesednünk: vajon az Úr is meg van-e elégedve?
JÖJJ EL AZ ÉLET VIZÉHEZ
1.
Jöjj el az élet vizéhez,
Nélküle szomjas a szív!
Átok alól szabadulsz itt,
Hű Urad Ő, aki hív.
Jöjj hát, siess! Jöjj, vár reád
Béke a földön, az üdv odaát!
Itt van az élet, a forrás!
Nincs sehol és soha más!
2.
Jöjj újulásra, e vízben
Új a hit és szeretet.
Eltűnik itt, ami régi,
S kezded az új életet.
Jöjj hát, siess! Jöjj, vár reád
Béke a földön, az üdv odaát!
Itt van az élet, a forrás!
Nincs sehol és soha más!
3.
Jöjj hát az élet vizéhez,
Jézus kínálja neked,
S árad az élet belőled,
Kútfeje lesz a szíved!
Jöjj hát, siess! Jöjj, vár reád
Béke a földön, az üdv odaát!
Itt van az élet, a forrás!
Nincs sehol és soha más!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése