A
|
mikor az
emberi okoskodások tárháza kimerül, megszólal Isten (Jób 38,1-38). Megszólalása
rámutat: a sok beszéd nem oldta meg a problémát, Jób nem kapott választ
kérdéseire, és nem jutott békességre. Nem tudtak a barátok segíteni, egy
helyben topognak, sőt, inkább még rosszabb lelkiállapotba juttatták szenvedő
barátjukat. Isten megszólalása általában a mi tehetetlenségünket is előhozza,
magad akartad megoldani, engem kihagytál, vagy tudatosan el is utasítottál. Úgy
vélted, majd elrendezed te, lásd meg, nem megy ez neked, de itt vagyok én, fordulj hozzám bizalommal. Ennyi üres beszéd
után is kész az Úr Jób segítségére sietni, nem mondja, intézzétek el magatok,
hanem segítségükre siet.
Isten szól, ez nagyszerű, és még ennél is csodálatosabb, hogy mindig megfelelő
időben teszi ezt. Ő mindig a legjobb pillanatot találja meg, nem siet, de nem
is késik el. Szavában pedig erő és élet van. Ezt jelzi a vihar is. Ő Ura a
viharnak, és fel tudja használni szava célba juttatására. Itt erre volt
szükség, az Úr hatalmát, a természet feletti uralmát, az általa megjelenő erejét
kellett demonstrálni, és ezt meg is teszi. Amikor Illés tele volt feszültséggel, dörgött és villámlott, akkor Isten nincs a viharban, a villámlásban, hanem egy
szelíd, halk hangban jelenik meg. De ez a hang erőteljesen szólal meg Illésben,
talpra állítja őt. Isten szava talpra
állít, és ez jó. A mi kommunikációnk sok esetben rombol, de az Úr helyreállít,
azt is helyrehozza, amit mi rontottunk el. Azt is tudnunk kell, hogy ebben az időszakban még nem volt írott ige, és
Isten mintegy bemutatta szavát. Illusztrálta a vihar által hatalmát. Ha ilyen tettekre képes, ha a természet az Ő
szavára jött létre, és engedelmeskedik Neki, akkor Isten valóban Úr. Ez azt is
jelenti, hogy van hatalma a szívünk és a bűn felett is.
Azóta Isten hatalmasan ismét megszólalt, mégpedig Jézus Krisztusban, az Ő
Fiában. Jézus Isten leghatalmasabb és
utolsó szava az ember számára. Benne
elmondja, hogy szeret és terve van velünk. Mi ez a terv? Az örök élet. Meg akar
menteni a kárhozattól, és azt akarja, hogy örök életünk legyen. Vagyis, a halál
után, az új teremtésben is mindig Vele éljünk. Mi erre a néhány évtizedre
koncentrálunk. Azt a gondoljuk, ez minden, de nem így van, az élet nem múlik el,
azonban nem mindenkié automatikusan az örök élet. Nem, mert bűnben, az Úrtól
való elszakítottságban születünk mindnyájan, de Jézus azért jött, hogy
visszavezessen Istenhez. A visszavezető
út a kereszt. Aki erre rálép, életre talál. Nincs más út, csak ez, és ez
életre vezet.
Istennek Jézusban elhangzó szava a Szentírás által jut el hozzánk. Aki hittel
és alázatos szívvel veszi kézbe, annak megnyílik az ige, és megtapasztalja, hogy személyesen neki szól az Úr. Igen, nekem szól, nekem mondja: drágának tartalak
és becsesnek, és szeretlek. Kell ennél erőteljesebb megnyilatkozás? Drágának és
becsenek tart, igen, annak tartotta a leprást, a bénát, a parázna és
házasságtörő embereket, az elveszett fiúkat. Ez ad ma reményt, Isten becsesnek tart, szeret, és megment. Mert amit becsesnek tartunk, azért mindent megteszünk, azt oltalmazzuk, arról gondoskodunk. Isten
annyira szeret, hogy saját Fiát adta oda a kereszten. Ne légy közömbös, ki
szeret még Rajta kívül ennyire? Ki ad oda érted mindent? Eddig azt tapasztaltad,
hogy akik szeretnek, mindent akarnak tőled. Tőled várják az anyagi segítséget,
a munkaerőt, az időt, és mindent. Istennél pont fordítva van, nem elvárja
mindezt tőlünk, hanem Ő adja oda értünk, hogy életünk legyen, és bőségben
éljünk.
Pál apostol nem csupán egy vallási közösség tagjait látja a
korinthusiakban, hanem Isten személyesen kihívott népét (1Kor 6,9-20). Igen, ők
egy minőségileg új nép, akik romolhatatlan magból, Isten igéje által születtek
újjá, és most már Isten országának rendje szerint élnek. Isten országában már
nincs jelen a bűn, ott már nincs a helye annak a bűnös, Isten nélküli
életfelfogásnak. Aki Isten országába belép, nem élhet úgy, mint korábban.
Pál rámutat arra, hogy Isten országát nem öröklik sem paráznák, sem bálványimádók, sem
házasságtörők, sem bujálkodók, sem fajtalanok, sem tolvajok, sem nyerészkedők,
sem részegesek, sem rágalmazók, sem harácsolók. Aki azt gondolja, hogy mindegy, hogyan élünk, mert a végén úgyis bejut az életre, tévelyeg, írja az apostol.
Igen, Jézus a bűnösökért jött, ez azt jelenti, hogy ebben a földi életben meg
akarja őket szabadítani és új élettel megajándékozni. Rámutat Pál, hogy ezt tapasztalják is, hiszen
sokan voltak a gyülekezetben olyanok, akik nagyon mélyről jöttek, bűnökben
éltek korábban. Azonban úgy kerültek be a gyülekezetbe, hogy Jézus vére
megmosta őket, átalakultak. Az Úr keresi
a bűnöst, de amikor belép az életébe, képessé teszi egy új életre. Amihez eddig
nem volt erő, arra képessé válok Jézus által. És itt nyilvánul meg, hogy nem egy vallásról van szó, aminek egyetértek
a tanításával, belépek és oda tartozok. Nem, többről van szó, egy új közösség jön
létre Jézus által, az Ő teste, és ennek az lehet a részese, aki újjászületik.
Vagyis az Úr Jézusnak a szívben, a lélekben való belső munkája által.
Tulajdonképpen egy természetfeletti beavatkozásra kerül sor, amit a Szentlélek
Isten végez el, ennek révén leszek Isten gyermeke. A gyermek figyel Atyja akaratára, és
igyekszik mindent úgy tenni, ahogyan Ő mondja.
Isten Jézus által megbocsátja bűneinket, megmos, a múlt el van törölve,
de ez nem azt jelenti, hogy innentől kezdve azt teszek, amit akarok.
Természetesen, a Krisztusba került ember szabad, csodálatos szabadság részese
lesz. Minden szabad neki, de ez a szabadság már nem szabadosság, és elsősorban
abban mutatkozik meg, hogy a bűnre tud nemet mondani. Mert nem az a szabadság,
hogy mindent megtehetek, hanem az, hogy ha megtehetném is, nem teszem meg, mert
az nem válik a javamra, vagy rabja lehetek. Jézus nélkül, amíg a régi természetünk uralkodott, pont ez a szabadság
hiányzott, a kívánság hatalmas erővel csábított, és általában nem tudtunk neki
nemet mondai. A bűn a testre építi taktikáját, tudja, hogy az embernek
mindennél fontosabb a test jóléte, és így rajta keresztül sok mindent elér.
Azonban Jézus által már képesek vagyunk nemet mondani, és csak azt megtenni,
ami segít, ami használ, ami épít, ami előre viszi az életet, és Istent dicsőíti.
A test templommá válik. A Szentlélek temploma lesz, Aki az övéiben lakik.
Ez is nagy csoda, Isten a Lélek által bennem lakik. Ezért nem mindegy, mit
engedek a lényembe, hogyan élek. A templom épületébe se viszek be mindent. Megbotránkoznánk,
ha valaki egy templomban rágyújtana, alkoholt fogyasztana. A testünket azonban
kitesszük ezeknek és más romboló anyagok hatásának. Aki Jézus tanítványa, az ügyel a Szentlélek
templomára is. Nem teszi bálvánnyá, de törődik vele, mint ahogy törődünk az
épületeinkkel.
Mily jó, ha bűntől már szabad
1. Mily jó, ha bűntől már szabad, Az Úr szolgája vagy; A bűn szolgája
gyáva rab, A Krisztusé szabad.
2. A bűn sötétben tévelyeg És bajba dönt vakon; De Krisztus kézen fog s
vezet Világos utakon.
3. A bűnben kín van s gyűlölet, Mi mást, más minket öl; Öröm köt egybe s
szeretet Az Úr szívén belöl.
4. Már szolgád lettem, Jézusom, Ki értem áldozál; Más uram nincsen, jól
tudom, Mert bűnből kihozál.
5. Légy áldott, Krisztusom, te nagy! Hadd adjam át szívem: Vedd szívesen,
hogy hol te vagy, E szív is ott legyen.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése