A
|
templom elkészült, a hely, ahol az Úr
kijelenti magát népének, ahol átélhetik az Örökkévalóval a találkozást (1Kir
8,1-21). Kegyelem, hogy az Úr elindul felénk, mindig Ő közelít hozzánk. A
templom is azért épülhetett meg, mert már előtte megismertette magát. Salamon
nagy ünnepséget rendez, átviszik a sátort és annak minden fölszerelését. A
szövetségláda is a helyére kerül. Az
átvitt felszerelések, a sátor jelzik a folytonosságot. Ábrahám, Izsák és Jákób Istenének a
tisztelete folytatódik itt is. Nem új istent kezdtek el követni, hanem a
Szabadítójuknak építettek épületet. Ez a ház annak az Istennek készült, aki
kihívta őket Egyiptomból, megszabadítva őket a négyszáz éves rabszolgaságból. És ez
az Isten vezette őket a pusztában, kötött velük szövetséget.
Tőle kapták a két kőtáblát, ami a ládában található, rajta a tíz ige, ami
formálja és vezeti őket. Ez a tíz ige teszi őket néppé és emberré. Amíg ezt
megtartják, rendben lesz az életük. A tíz ige teszi a mindenkori embert emberré,
és amíg ezek lesznek egy nép, egy ember alapokmányai, a Hegi Beszédbe épülve,
addig megmaradunk, addig növekszünk. A második kőtábla igéinek a komolyan
vétele az élet fontos területeire ad eligazítást. Védi az életet, a házasságot, az időseket, a
tulajdont, s mihelyst ezeket félretesszük, a legfontosabb intézmények inognak
meg.
Miután kijöttek a szentélyből a papok, felhő töltötte be az Úr házát,
dicsősége megjelent, és mindenki átélte, hogy itt van Isten. Erre a találkozásra, Istentapasztalatra van
ma is szükségünk. Jézus feltámadt, él, lehet Vele igéje által ma is találkozni.
Átélhetjük, hogy itt van, megszólít, megszabadít, új emberré tesz. Isten
jelenlétében átformálódik az életünk. Aki találkozik az Úrral, nem marad az, aki korábban volt. Annak a szívét
betölti az elveszettek iránti szeretet, az evangélium hirdetésének vágya. Nem
csupán személyes kegyességről van szó, hanem felelősség az elveszett, bűnös
ember után. Aki átélte Isten kegyelmét, az tudja, hogy aki nem nyer bocsánatot a
kereszt alatt bűnös életére, aki nem ismeri az Úr Jézust, az elveszik. Az Úr
azonban nem akarja, hogy némelyek elvesszenek, hanem azt akarja, hogy mindenki megtérjen és éljen.
Ezt követően Salamon átadta az Úrnak a házat, vegye birtokba és legyen
mindig velük. Ez a lényeg, az Úr legyen velünk, legyen jelen a templomban, azon
a helyen, ahol istentiszteletet tartunk. Mit ér bármilyen csodás épület, ha
nincs benne az Úr? Mit érnek épületeink, programjaink, ha nincs bennük jelen az
Úr? Mit ér az életünk Isten nélkül?
Salamon megáldja a gyülekezetet, de az áldás Istennel kezdődik, Ő az
áldott, Aki szólt. Mert Isten szól, nem néma, hanem beszélő Urunk van. Ma is
szól, hozzánk is beszél. Salamon hálás, mert látja Isten munkáját, a nép és a saját
családja életében. Felismerte, hogy
Isten beteljesítette ígéretét, és mindez, ami most történik, az Úr kegyelméből
van. Salamon látja, hogy Isten adta számára a trónt, és ő hálás ezért. Nem
magának építette ezt a házat, hanem az Úr nevének. Építsünk mindig az Úr
nevének, dicsérje minden tettünk Őt.
Annyira megrendítő, hogy Pál mindig és mindenben az Úr Jézust látja (2Kor 9,1-15). Ő Istennek kimondhatatlan ajándéka. Aki Őt
befogadta az életébe, az meggazdagodik általa. Átvetted-e már Isten ajándékát?
Vagy még mindig ott van a postán, és arra vár, hogy elmenj érte? Amikor pénzutalványt küldenek, igyekszünk minél hamarabb átvenni, kínosan ügyelünk, nehogy
visszavigyék. Isten Jézust kétezer éve ideadta, ne várakoztasd, fogadd el, vedd
át!
A Benne kapott gazdagság azonban nem anyagi természetű, hanem lelki,
olyan gazdagság, ami kitárul mások felé, amit készek vagyunk megosztani. Isten
a Fiát adta nekünk, a legtöbbet, amit adhatott. Így, aki Őt megismeri, képessé válik önmaga odaadására. Az már nem lesz kuporgató, fösvény, mert
rádöbben arra, hogy minden Istentől van. Krisztusban megláthatjuk, hogy Ő gondoskodik
övéiről. Ő ad vetőmagot a magvetőnek, és
gondoskodik arról is, hogy aki ad, annak ne legyen kevesebbje.
A lelki életben, az Úr szolgálatában is fontos a vetés. Az is, hogy
szűken vagy bőven vetünk-e. Minél bővebben vetünk Isten országában, annál
gazdagabb lesz a termés. Tudunk-e bőven
vetni, időnkből, erőnkből, anyagi javainkból Isten országa terjedésért?
Pál hangsúlyozza: a jókedvű adakozót szereti az Isten, de ez nem
liturgiai elem nála, hanem arra gondol, hogy örömmel és önként adjunk. Az a jókedvű
adakozó, aki nem kényszerűségből ad, mert elvárják, hanem szívből, válaszként Isten megtapasztalt kegyelmére.
Ez az adakozás, amikor célhoz ér, Isten iránti hálára fogja indítani,
azokat, akik kapják. Hálásak lesznek azért, hogy az evangélium a pogányokhoz
is eljutott. Dicsérik majd az Urat, azért a hatalmas munkáért, amit ezeknek az
embereknek az életében elvégzett. Nagy
dolog az, amikor megnyílik a hívők pénztárcája, amikor nem a legkisebb pénzérmét
halásszák elő, hanem örömmel adnak a testvérek számára. Isten Szentlelke köti össze a zsidó és a nem
zsidó keresztyéneket. Ledőlt Krisztusban az elválasztó fal. Isten kegyelme ma is
bőségesen árad, engedjük be életünkbe, és aztán engedjük, hogy túlfolyjon és
megelevenítse mások szívét is. A kegyelem bőven árad, soha nem apad ki, bőven
jut belőle mindenkinek. Mindennap beárad az életünkbe, és megújít.
AZ ÚR JÓSÁGA, HOGY MÉG ÉLÜNK
1.
Az Úr jósága, hogy még élünk a földön,
Mert az Ő irgalma soha véget nem ér:
Újjáéled reggelre, minden reggelre,
Nagy a Te hűséged, ó, Urunk,
Nagy a Te hűséged!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése