E
|
lkészült az
oltár is, a hely, ahol áldozatot mutattak be bűneikért (2Móz 38,1-31). Isten
rendelte ezt is. Áldozat bemutatása, vér nélkül nincs bűnbocsánat. Az ember
elveszett bűnös, Isten haragja alatt áll, és nincs más mód ennek elkerülésére,
mint az áldozat. Ez azt jelenti, amit a kivonuláskor éltek át. Egy bárány vérét
kellett ontani, és ahol a vér ott volt az ajtófélfán, ott életben maradt az
elsőszülött fiúgyermek. A bárány halt meg az elsőszülöttek helyett. A mi
bárányunk az Úr Jézus, Ő halt meg azért a kereszten, hogy nekünk életünk
legyen. Magára vette szennyes ruhánkat, és megbékítette Istent, Atyánkat. Ez az
áldozat egyszeri és tökéletes, nem kell megismételni. Akit nyomnak a bűnei, az
roskadozva is jöhet Jézushoz, Ő a mi reménységünk. A kereszt alatt lehull a
teher, de nem a mi teljesítményünkért, hanem Jézus áldozatáért. Isten a Fiúra
tekint, és így szól: ki van fizetve, szabad lehetsz.
Mi már nem mutatunk be áldozatot, nem kell egy bikát vagy bárányt
megvásárolni és megölni. Nincs szükség az állat vérével való meghintésre, mert
ezt az Úr Jézus elvégezte. Én elfogadhatom mindezt hittel. A megszabadított,
újjá tett életemet pedig hálából Neki szentelem. Az áldozat nem más, mint egész életemet hálából odaszánom Istennek tetsző áldozatul. Azt jelenti, hogy Neki adom magam, Neki
élek, kezdjen az életemmel, amit akar, mert az Övé, és dicsőítse Őt. Ez azt
eredményezi, hogy nem a világhoz szabom magam (Rm 12,1-2).
Mosdómedencét is készítettek, és úgy megragadott, hogy az az asszonyok
tükreiből lett elkészítve. Amiben
korábban önmagukat nézegették az emberek, azt Istennek szentelték. Eddig a test szépítését, az embereknek való tetszést
szolgálta az az anyag, most az Isten előtti megtisztulást. Most már arra használják a tükröt, hogy
tisztán állhassak az Úr elé. Hogyan állok az Úr elé? Milyen a szívem? De nem az
a lényeg, amit én most erre a kérdésre mondok, mert ne saját mérce alapján
adjak választ, hanem hallgassam meg, amit Isten mond. Az a lényeg, amilyennek ő lát engem. Ezt az
igéből tudhatom meg. Mert a régi tükör helyett újat ad, az igét. Ebbe, ha beletekintek,
meglátom valóságos állapotomat. És azért mutatja meg, hogy komolyan vegyem, és
ami tisztátalanság, azt akarjam kitisztítani.
Nagy mennyiségű anyag gyűlt össze, sok mindent adtak, mert hálásak
voltak. A munkásoknak rengeteg mindent
kellett feldolgozni, ez sok időt és energiát vett igénybe. Nem modern gépekkel,
hanem kézzel készítettek mindent. Valóban benne volt a szívük. Önmagukat adták
bele. Magamat adjam az Úrnak való szolgálatba és mindabba, amit teszek.
Korinthusban problémák voltak, amiről tájékoztatták az apostolt, aki úgy
tervezte, hogy elmegy hozzájuk, és helyreigazítja, ami elromlott (2Kor 1,23-2,4). De még nem ment el, és ezt kíméletből tette.
Azért, hogy a tőle kapott levél által legyen idejük nekik rendbehozni a dolgokat, visszatérni Jézushoz,
és megváltoztatni azt, ami elromlott. Nem parancsszóval akarja irányítani
őket, hanem munkatársként segíteni, rávezetni őket a helyes útra. Mert az a jó, ha az Úr Lényébe tekintve
magunk látjuk meg a bűnt, a hibát, és változtatunk.
Elhatározta, hogy nem szomorúsággal megy hozzájuk. Ez is fontos, lehetne
szomorú, rájuk adhatná, de ezt nem akarja, hanem örülni akar velük együtt a
Krisztusnak. Ő azt akarja, hogy ne kelljen megszomorodnia, mert örülni kellene
már nekik. Vajon az életem örömre ad okot?
Örül nekem az Atya? És örülnek nekem a gyülekezetben?
Megtudjuk, hogy már írt Pál a gyülekezetnek, ez az úgynevezett könnyek
között írt levél, ami elveszett, amit nem ismerünk. Annyira szereti az Úr gyermekeit, hogy
könnyeket hullat értük. Fáj neki, ha megromlik a kapcsolat, fáj neki a bűn, és
ezek a könnyek mentő könnyek. Azt szeretné, ha visszatérnének az Úrhoz.
Ebben a levélben, úgy látszik, őszintén, keményen, de irántuk való
szeretetből ír. Mert hitben lenni nem azt jelenti, hogy mellébeszélünk,
eltekintünk a bűnök, a problémák mellett, hanem azt, hogy jobbító szándékkal,
őszintén beszélünk róluk. Az Úrral való
kapcsolat állandó formálódást, megújulást, növekedést jelent. Urunk azt akarja,
hogy tökéletesek legyünk, ne tűrjünk meg új fehér ruhánkon egyetlen foltot
sem. Mennyire igényesek vagyunk a ruházatunkkal szemben, odafigyelünk rá,
azonnal mossuk, ha valami szennyeződés rákerül. Hitéletünkkel, gyülekezeti
életünkkel szemben vagyunk-e ennyire igényesek?
Pál a gyülekezetet szeplőtlen menyasszonyként akarja Krisztus elé
állítani. Mert az újjászületett ember Krisztus tulajdona. A könnyek között írt levelet azért küldi,
hogy meglássák a szennyet, és eltávolítsák, kérjék az Urat, hogy tisztítsa meg
őket. Azért halogatta az utazást, hogy legyen idejük magukba szállni,
bűnbánatot tartani és orvosolni a problémát, hogy majd együtt örülhessenek.
Urunk ad nekünk időt, de ez nem azt jelenti, hogy halogassunk, hanem azt, hogy
éljünk a lehetőséggel. Boruljunk Elé bűnbánattal, és kérjük nagy kegyelmét.
Magára vette szennyes ruhámat
Magára vette szennyes ruhámat,
Így békíté meg Istent, Atyámat,
Így békíté meg, így békíté meg Istent, Atyámat,
Kín, mi Őt érte, nekem volt szánva,
De Ő felvitte a Golgotára,
De Ő felvitte, de Ő felvitte a Golgotára.
Szerelmes szíve szakadt meg értem,
De eltörölte mind-mind a vétkem,
De eltörölte, de eltörölte mind-mind a vétkem.
Jézus, Te drága, mit adjak Néked?
Összetört szívem hozom elébed.
Összetört szívem, összetört szívem hozom elébed.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése