I
|
sten
győzelemmel ajándékozta meg népét a Midiánitákkal való harc során. Ez a
győzelem egyrészt a bevonulás előtti lelki felkészítést szolgálta, hogy általa
Izráel megbátorodjon, és higgye, valóban vele van az Úr Móz 31,25-54). Erre
nagy szükség is volt, hisz pont azért tartott a vándorlás negyven évig, mert
korábban nem hitték, hogy az Úr velük van, és így alkalmasak katonai feladatok
elvégzésére is. Az ítéletet követően az új generációt tudatosan edzi Isten. Fel
kell készülniük a rájuk váró harcokra, a honfoglalás különféle
megpróbáltatásaira.
Isten országában az élet nem kirándulás, vannak harcok és küzdelmek,
hiszen vándor utunk idegen területen vonul keresztül. Vándorlás közben vannak
próbák és kísértések, hisz az ellenség is nagyon aktív, így ezekre nekünk is
fel kell készülni. Krisztus katonáiként járhatunk ebben a világban, azonban a
katonának van fegyverzete, amit jól kell ismernie, hogy majd használhassa.
Krisztus katonáinak fegyverzete a szentírás és az imádság. Ismerjük és
használjuk őket? A megfelelő időben tudunk az Igével úgy harcolni, mint az Úr
Jézus is tette, amikor a pusztában negyven napon keresztül támadta az ördög?
Ez a győzelem nemcsak a katonai morált erősítette, hanem megtapasztalták,
hogy Isten testi szükségleteikről is gondoskodik. A zsákmányt szétoszthatták a
katonák és a nép között. Mindenki megkapta a maga részét, a léviták is. Ezzel
az aggodalmaskodást vette le vállaikról az Úr. Ha bemennek az ígéret földjére
és az első időszakban harcolniuk kell, nem marad idejük a föld megművelésére,
azonban Isten akkor is gondoskodni fog övéiről. Számukra az elsőrendű feladat
az ország birtokbavétele lesz. Jézus is igyekezett a megélhetés terheit levenni
övéi válláról, hogy felszabadítsa őket Isten országa munkáinak végzésére. A mai
tanítványoknak is látni kell, Uruk gondoskodik róluk, az ő elsőrendű feladatuk
Isten országa és annak, igazságának a keresése, munkálása.
Ezzel a győzelemmel tanítja is népét az Úr. Meg kell látniuk, hogy a hadi
siker és a zsákmány is isten ajándéka. Mindkettőt Tőle kapták. Tehát nem a
saját érdemeikről, hanem Isten könyörülő szeretetéről van szó. Bizony ezt
nekünk is meg kell tanulni, eredményeink mögött az Úr áll, Ő teszi lehetővé,
hogy munkánkban előrehaladjuk, Ő áll győzelmeink mögött. Az Úr nélkül semmit sem
cselekedhetünk. Mivel az Úr ajándéka a győzelem és a zsákmány, magától
értetődő, hogy a hadisarcból egy rész az Úré. Amikor olvastam, „az Úr része”
arra kellett gondolnom, vajon a mi jövedelmeinkből van-e olyan rész, amit az
Úrnak szánunk? Mi az Úr része, a mi bevételeinkből? Tulajdonképpen az életünk
és minden javaink Őt illeti, de mit adunk Neki? Mit különítünk el a saját
részünktől, azzal a céllal, hogy azt Isten ügyére, az Ő dicsőségére használjuk?
Ne legyen számunkra magától értetődő a sikeres munka, az állandó
gyarapodás, hanem gondoljunk arra, Isten ajándéka mindez. Ezért mindenből legyen,
ami az Úr része. Legyen az időnkből is olyan rész, amire azt mondjuk ez az Úré,
ezt mindennap Vele töltöm, hiszen az időt is Tőle kapom. Ezért nem mindegy
hogyan és mire használom fel. A számomra kimért idő egyszer elfogy, de jut-e
belőle most az Úrra, és mellettünk levőre. Azonban arra is figyeljünk, nem tudjuk,
mikor fogy el a személyes időnk. Ma van, de holnap lesz-e nem tudjuk. Mi
gyakran a holnapra csúsztatjuk át az Úrral való csendességet, az egymással való
beszélgetést, törődést. Azonban a most a miénk. A most a miénk az evangélium
hirdetésére is.
Pál apostol a keresztyén életre készíti fel a Galatákat (Gal 5,1-6). Meg
kell tanulniuk, hogy a szabadságban, amelyre az Úr Krisztus megszabadított meg
is kell állni. A szabadítás az Úr munkája, a megmaradásban azonban szerepe van
a Hozzá való ragaszkodásnak is. Aki az Úrba kapaszkodik, és egyedül Hozzá
ragaszkodik, felismerve, hogy az Ő kegyelme mindenre elég, az elutasítja a
gonosz visszahúzó próbálkozásait. A sátán mindenképp szolgaságba akar dönteni.
A zsidó népet is sokféle trükkel akarta az Egyiptomba való visszatérésre
rábírni. Ha nem tudta megakadályozni az ellenség, hogy Jézus belépjen
életünkbe, szabadságunkat akarja elvenni. Vissza akar taszítani, a bűn, a
törvény szolgaságába. Mindezek azt jelentik, hogy nem Rá figyelünk, nem
akaratát lessük, hanem magunkkal, félelmeinkkel, hiányosságainkkal
foglalkozunk. Aki mindig magára figyel, aki állandóan fél, az nem tud Jézusnak
szolgálni, az nem képes az evangéliumot továbbadni.
Pál határozottan rámutat, hogy rajtunk múlik, visszatérünk-e a rabságba,
vagy sem. Ne engedjétek magatokat újból a szolgaság igájába fogni. Aki
Krisztusban van, az már tudja mi a szabadság, az már felismeri az Ige alapján a
rabszolgaság jellemzőit, és Krisztusban képessé válik ellenállni. A nagykorú
tanítvány fel tudja mérni, mi van összhangban az Úr Jézussal és mi nincs. A
törvénybe való visszacsúszás azért veszélyes, mert akkor az egész törvényt meg
kell tartani. Azonban mi már nem a törvény, hanem a kegyelem talaján állunk.
A tanítványok életében a törvény cselekedetei nem érnek semmit, itt már
csak a szeretet által munkálkodó hit számít. Ez fontos, a hit nem tétlen, hanem
munkálkodik. Tevékenységét szeretetben fejti ki. Aki visszatér a törvényhez és
általa akar megigazulni, kiesik a kegyelemből. Azonban mi kegyelemből, hit
által nyerünk üdvösséget és ez nem tőlünk van, hanem Isten ajándéka.
Most, most még
ifjú korodban
Most, most még ifjú korodban, add át Jézusnak szíved,
míg öröm, remény, vidám kedv, ifjúság, erő tied.
Fennragyogva élted napja. Jöjj az Úrhoz, szaporán.
A Megváltó szent ügyéért munkálkodj későn, korán.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése