2011. december 26., hétfő

A Lélek vezetése alatt


A
z elmúlt két napban a harminckettedik fejezetet olvastuk Mózes negyedik könyvéből. Láttuk, amint Rúben és Gád fiai a saját érdekeiket tartották szem előtt és úgy döntöttek, nem az Úr akarata szerint folytatják életüket, nem mennek be Kánaán földjére. Úgy voltak, mint Lót, az előttük elterülő föld gazdagságára figyeltek és nem az Úrra bízták magukat. Mózes felhívja figyelmüket, ha az Úr meg is engedi, hogy a Jordánon innen telepedjenek le, akkor sem vonhatják ki magukat a Jordánon túli terület elfoglalásával járó harcokból. Isten gyermekei felelősek egymásért, nem mondhatják nincs már kedvem harcolni, belefáradtam a vándorlásba, ti menjetek tovább, én itt megpihenek.
Ez a fajta magatartás a közösség egységét, és engedelmességre való készségét is bomlasztja.   Mózes felhívja a figyelmüket, ha elfordulnak az Úr útjaitól, tovább hagyja őket a pusztában bolyongani. Így azután vállalják, hogy családtagjaikat letelepítik, a harcosok azonban a többi törzzsel együtt harcba szállnak a föld elfoglalásáért.
A mai részben Izráel vándorlásáról, táborhelyeikről olvasunk (4Móz 33,139). Mózes a vándorlás során teljesen összhangban van az Úrral. Érzékeny Isten akaratára, és  így mindig azt teszi, amit Isten mond a számára. Az a feladata, hogy készítsen feljegyzést a vándorlás idején azokról a helyekről, ahol az Úr vezetése nyomán megálltak és tábort ütöttek. Ebből a feljegyzésből megtudjuk, hogy Isten figyelembe vette a nép képességeit, ügyelt arra, hogy mindig a megfelelő időben megálljanak és pihenjenek. Nem lehet egyvégtében vándorolni. Szükség van megállásra, a sorok rendezésére, pihenésre, feltöltődésre. Ez ránk is érvényes, legalább most karácsonykor álljunk meg egy kicsit, szánjunk időt a feltöltődésre. 
A vándorlás és a többszöri megállás azt jelzi számunkra, hogy vándorutunk hosszabb ideig tart, és ezt az utat nem lehet egy szuszra teljesíteni. Szükség van többszöri megállásra, néha hosszabb pihenőre, hogy ezen idő alatt az Úrra figyeljünk, Igéjéből táplálkozzunk. Még az Úr Jézus is időnként megállt, kiment egy hegyre és ott imádkozott. Amikor pedig nehezebb döntés előtt állt hosszabb időt is imádságban töltött, és az Atyára hangolódott, ebből a csendből tért azután vissza, és mindig helyesen cselekedett, mindig áldást jelentett.
Pál apostol leírja, hogy a testnek cselekedetei vannak, a Léleknek pedig gyümölcsei (Gal 5,16-26). A test és a Lélek soha nem békíthetők ki egymással, mert ellentétesek a céljai. A test a maga cselekedeteivel el akar szakítani Istentől, ki akar rekeszteni Isten országából. Pál felsorolását jó végiggondolni, hiszen azt írja, hogy akik azokat cselekszik, Isten országának nem lesznek örökösei.
Ezért ne a testre, hanem a Lélekre hallgassunk. Engedjük, hogy Isten Szentlelke vezesse életünket. A Lélek vezetése által gyümölcstermővé válik életünk. Egy csodálatos szőlőfürtöt teremhetünk, hiszen maga Jézus is azt mondta, hogy Ő a szőlőtő, mi pedig a szőlővessző, és aki Őbenne marad az terem sok gyümölcsöt. Ennek a szőlőfürtnek a szemei valóban üdítők.
Isten Lelke által nézzük meg, hogy mely szemek nem értek még be, melyek zöldek és savanyúak. Kérjük az Urat érlelje meg őket.
A test akkor fog megerőtlenedni, és hagyja a Lélek gyümölcsét beérni, ha megfeszítjük. A test indulatára és kívánságára az egyedüli megoldás a kereszthalál. Így azután már a Lélek szerint tudunk élni.

1. Az Úr csodásan működik,
De útja rejtve van;
Tenger takarja lábnyomát,
Szelek szárnyán suhan.
Mint titkos bánya mélyiben,
Formálja terveit,
De biztos kézzel hozza föl,
Mi most még rejtve itt.


2. Bölcs terveit megérleli,
Rügyet fakaszt az ág.
S bár mit sem ígér bimbaja,
Pompás lesz a virág.
Ki kétkedőn boncolja őt,
Annak választ nem ád,
De a hívő előtt az Úr
Megfejti önmagát.

3. Ne félj tehát, kicsiny csapat,
Ha rád felleg borul,
Kegyelmet rejt, s belőle majd
Áldás esője hull!
Bízzál az Úrban, rólad Ő
Meg nem feledkezik,
Sorsod sötétlő árnya közt
Szent arca rejtezik!

Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése