Á
|
ron és fiai papi ruházatának a leírását olvassuk (2Móz 28 31-43). Nagy kegyelem, hogy szolgálhatunk
az Úrnak, hogy megengedi a bűnös ember számára az orcája elé való járulást. Kék
színű anyagból készül a palást, a szín jelzi a józanságot, felszabadultságot,
örömöt, békességet. Milyen gyönyörű a kék égbolt, felszabadítja és békességgel
tölti el a szívünket. Áron palástjának kék színe is békességet áraszt, ez a
békesség a Valakihez való tartozást fejezi ki. Nem vagyunk magunkban az élet
pusztaságában, tartozunk valakihez, mégpedig az Úr Jézushoz.
Ismét azt látjuk, mennyire figyelmes az Úr, csengettyűket készíttet a
palást aljára, ezek jelzik a főpap érkezését, így azután Isten elviselhetőre
transzformálja lényének kisugárzását. Nem azt akarja, hogy elpusztuljunk,
hanem, hogy Vele és Általa éljünk. Áron feladata és kiváltsága, hogy az Úr elé
lépjen, nagy dolog ez, a bűnös ember Isten elé járulhat. Rendszeresen
megjelenhet előtte és dicsőítheti Őt. Mi már az Úr Jézus által bármikor az
Atya elé állhatunk. Örömünket, bánatunkat, elhagyatottságunkat vihetjük elé. Ne
csüggedjünk el, ha nem értenek meg, ha úgy érezzük, egyedül maradtunk, mert az
Atya ajtaja nyitva van számunkra. Amikor Assisi Ferencet apja kitagadta, ő visszaadta apjának mindazt, amit tőle eddig kapott, még a nevét is. Ferenc
így búcsúzott apjától: mától nem mondhatom, apám, helyette azt fogom mondani: mi Atyánk,
Aki a mennyekben vagy. Nem adta fel, hanem felismerte, apja helyett van Atyja,
van folytatás, van tovább. Így imádkozhatjuk mi is szívből az Úr imádságát.
A főpap homlokára egy aranylap került, amelyen a következő felirat
található: Szent az Úrnak, vagy szentség az Úrnak! Azt üzeni, hogy az Úr szent,
az ember pedig bűnös, kegyelemre van szüksége, így Isten elé csak bűnbánó
szívvel lehet járulni. A bűnbocsánatra mindenkor szükségünk van. Isten gyermeke
is bűnös ember, neki sem sikerül mindig minden úgy, ahogy az Úr elrendeli, ő is
hibázik, ezért a figyelmeztető írás a homlokon. Ha hibázol, ha bűnt követsz el,
ne ess kétségbe, de ne is hagyd figyelmen kívül, hanem jöjj hozzám, van
megoldás hibádra, bűneidre, a bűnbocsánat. Jöjj bűnbánattal, és Én megbocsátok,
üzeni az Úr. „A töredelmes és bűnbánó szívet Istenem, nem veted meg!”
(Zsolt 51,19)! Igen, az ilyen szívet nem veti meg, hanem szereti. Az Újszövetség
pedig megerősíti mindezt a számunkra, amikor hirdeti Jézus Krisztus vérének bűntörlő erejét a bűnbánók számára.
Befejeződött a példázatsorozat, jó nekünk is felidézni Jézus zárókérdését:
Megértettétek mindezt? De mielőtt megszokásból rávágnánk a tanítványokkal
együtt: Megértettük, gondoljuk végig, valóban úgy van-e? Tényleg értem, hogy
kincs és érték az életem Jézus számára, akiért saját életét adta? Ha igen,
akkor megbecsülöm az életemet, elfogadom magam annak, aki vagyok, és komolyan
veszem, hogy Jézus kezében válok igazgyönggyé? Nagy értékű gyöngy vagyok,
akiért az Úr mindenét odaadta, ezért én se kótyavetyéljem el az életemet, hanem
szenteljem Neki, becsüljem meg, és legyek hálás mindazért, amit ebbe az életbe
rejtett.
Lám, Jézust sem fogadják mindenütt megértéssel és szeretettel (Mt
13,53-58). Őt is támadják, mégpedig pont Názáretben, ahol felnevelkedett.
Azonban a leértékelés és elutasítás sem keseríti el, nem csinál belőle ügyet,
hanem folytatja tovább szolgálatát, mert tudja, mi a feladata.
A názáretiek nem látnak túl azon, ami a szemük előtt van. Csak azt
látják, hogy Jézus ács, akinek ismerik családját, Ő nem lehet a Krisztus.
Látják, és mégsem látják meg, ki az, Aki előttük áll. Mi is olvassuk az Igét,
de látjuk-e Kiről tesz bizonyságot? Felismerjük-e az előttünk álló Urat, Aki
most hozzám jut, és hitemre vár, hogy általa megáldja és gazdaggá tegye
életemet?
Gyakran így vagyunk a megváltozott életű, újjászületett bizonyságtevőkkel
is. A régi életük akadállyá válik a számunkra, csak azt látjuk, akik eddig
voltak, és nem akarjuk megpillantani az elkezdődött újat. Nem akarjuk látni azt, amit Jézus elkezdett bennük, és elutasítjuk őket.
Azonban az ilyen elutasítás törést okozhat, és visszataszíthatja őket régi
életükbe, ezért kérjük az Urat, adjon nyitott szívet és szemet, hogy meglássuk
az újat, a krisztusi értéket a másikban és magunkban is. Aki meglátja magában
is az újat, elfogadja önmagát, lezárja a múltat, és arra figyel, amivé
Krisztussal lehet.
Jézus bemerítkezése Keresztelő János által lezárta a múltat, új
kezdődött, Ő már nem ács. Ezt kéne meglátniuk a názáretieknek, azonban
képtelenek erre, csak a régit látják. Jézust azonban mindez nem hátráltatja,
nem befolyásolja negatívan. Szembe megy az elutasítással, mert az ember elutasítja,
de az Atya elfogadja, ez lendíti előre. Amikor az Úr belép az életünkbe, új
kezdődik, a múlt lezárul, akkor is, ha a környezet még nem veszi észre, nem
értékeli. Mi azonban vegyük komolyan az új életünket, és haladjunk az Úrral
előre.
A töredelmes szívet, Te, Uram, szereted
A töredelmes szívet, Te, Uram, szereted,
Az engedelmes lelket Soha meg nem veted.
Ezzel a reménységgel Tehozzád óhajtunk,
Légy, kérünk, segítséggel És könyörülj rajtunk.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése