I
|
zráel miután
megtapasztalta az Úr gondoskodását a manna és a fürjek által, tovább vándorol
(2Móz 17,1-7). Olyan szép ez a kép, mennek az Úrra figyelve táborhelyről
táborhelyre. Isten határozza meg ritmusukat, ahogyan az Úr mozdul, úgy
mozdulnak ők is. Amikor pedig megáll az Úr, ők is pihenőt tartanak. Így azután
ezek az emberek átélték, hogy Isten ritmusa nyugalmat, békességet és
kiegyensúlyozottságot hoz az életükbe.
Az Úrra figyelve nem terhelődik le az idegrendszerük, harmonikussá válnak
mindennapjaik. Az Úr felügyeli őket, így nincs túlhajtás, a megfelelő időben
pihennek, és amikor alkalmasak az út folytatására, tovább vándorolnak.
Az idilli képet azonban megzavarja a vízhiány. Ez a kép megmutatja, milyen
is a szívünk, elég egy áramkimaradás, megváltozott időjárás, és mindjárt
zúgolódás, elégedetlenség lép fel közöttünk.
Elveszítjük békességünket és zúgolódunk, morgolódunk és mindez kihat
környezetünkre. A békességet felváltja az ingerültség, türelmetlenség és a vádaskodás.
Mindjárt megtaláljuk azt, akit felelőssé tehetünk. Pedig a fellépő hiány sem
más, mint egy lecke Isten iskolájában. Ilyenkor derül ki, mi van a szívünkben,
és hogyan reagálunk ezekre a helyzetekre. Itt szembesülhetünk problémamegoldó
készségünkkel. Az Úr ezekben is előre akar segíteni, mert a hit nem elméleti
képzés, hanem gyakorlati oktatás. A mindennapi élet bosszúságai, küzdelmei
között kell megnyilvánulnia az új életünkben. Pont ezekben a helyzetekben kell
felmutatni, hogy Isten gyermeke már másképpen reagál a rendkívüli és váratlan
eseményekre. Az Úr Jézus azért hangsúlyozta tanítványai számára a második
mérföld fontosságát, mert akkor válik láthatóvá tanítványságunk (Mt 5,41). Aki a
kötelező után önként indul még egy mérföld megtételére, arra odafigyelnek, azt
megkérdezik, miért viselkedsz másként, mint a többi ember. Akkor lehet
bizonyságot tenni, elmondhatjuk, mindez nem tőlünk van, hanem az Úr Jézus
munkálta ki bennünk. Így válik a néma vándorút beszédes, bizonyságtevő zarándoklattá.
A nép azért reagált rosszul az eseményekre, mert nem Istenhez, hanem
Mózeshez fordult. Elfelejtették, hogy ebben a helyzetben is az Úrhoz kell
fordulniuk. Csak Ő képes ezt a problémát is megoldani. Mert vizet egyedül csak
Isten képes adni a pusztában, Mózestől ez nem telik. Mi is akkor döntünk
rosszul, ha egymást vádoljuk és egymástól várunk megoldást, ahelyett, hogy
alázattal és hittel mennyei Atyánkhoz fordulnánk. Ilyenkor derül ki, hisszük-e
igazán, amit Urunk mond? Ő arról
beszélt, hogy jól tudja a mi mennyei Atyánk, hogy mindezekre szükségünk van.
Ebben a helyzetben is Istennél van a megoldás. Mózes már belefáradt az
állandó elégedetlenségbe, az egy helyben topogásba, de ennek ellenére nem
roppan össze, mert tudja, hogy még most is lehet az Úrhoz kiáltani. A kritikus
helyzeteket csak akkor tudjuk összeomlás és kezelések nélkül elviselni, ha
megtanuljuk, lehet kiáltani az Úrhoz.
Isten elmondja, mi a teendő, és Mózes aszerint cselekszik, és így ismét
csodát élnek át. Az Úr jelenléte vizet fakaszt a sziklából. Ezzel megmutatja
számukra, hogy Ő a puszta és a rendkívüli helyzetek Ura is. Az Úrral vándorolva, rá figyelve a veszélyes
terepen is biztonságban van népe élete.
A vakok gyógyulása után újabb nyomorult ember kerül Jézus elé (Mt
9,32-38). Ezt az embert az ördög szállta meg és tette némává. Mennyi
nyomorúságot, tönkrement életet produkál a gonosz. Lássuk meg, hogy ő erre van
szakosodva, ez a munkája. Az élteti a sátánt hogy, elszakítsa az embert
Megváltójától, és totálisan tönkretegye, az örök pusztulásba taszítsa.
Jézus fellépésével megváltozott a kép, nincs már az ember magára hagyatva
ezzel az embergyilkossal. Eljött az erősebb fegyveres, meghirdette a
felszabadítás esztendejét. Aki meglátja az új időket és felkeresi Jézust,
kiszabadulhat a megszálló hatalmából. Mert Ő azért jött, hogy megkeresse és
megmentse az elveszetteket.
Azonban azt is látjuk, hogy Jézus gonosz fölötti győzelme nem mindenkit
kényszerít az Úr előtti meghajlásra. Vannak, akik csodálják, azonban ez nem
elég, mert Jézus azt mondja, hogy az aratnivaló sok, de a munkás kevés. Vagyis
sok csodálója van Jézusnak, de kevés követője. Gondoljuk végig, mi melyik
táborba tartozunk? Csodálója vagy követője vagyok-e Jézusnak? Mert azt is
lehet kérni, hogy engem küldjön az aratásába.
Üres kézzel kell-e mennem
1.
Üres kézzel kell-e mennem
S állanom az Úr elé?
Nincs kalász, mit én arattam,
Amit nyújtanék felé?
Ó, hogy állok így elédbe
Számot adni, Jézusom?
Nincs egy lélek, kit vezetnék,
Nincs egy kéve vállamon.
2.
Jól tudom, hogy Ő megváltott,
Nem rémít már a halál,
Ám hogy üres kézzel lásson,
Ó, ez az, mi bánt, mi fáj!
Ó, hogy állok így elédbe
Számot adni, Jézusom?
Nincs egy lélek, kit vezetnék,
Nincs egy kéve vállamon.
3.
Bár lehetne visszahoznom
Kárba veszett életem,
Munka közt az Úrnak élni
Mily öröm volna nekem!
Ó, hogy állok így elédbe
Számot adni, Jézusom?
Nincs egy lélek, kit vezetnék,
Nincs egy kéve vállamon.
4.
Testvér, rád is vár a munka,
El ne mulaszd botorul,
Lelkeket vezess az Úrhoz,
Míg az éj rád nem borul!
Ó, hogy állok így elédbe
Számot adni, Jézusom?
Nincs egy lélek, kit vezetnék,
Nincs egy kéve vállamon.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése