M
|
ózes a hegyen
Isten jelenlétében tartózkodik (2Móz 25,1-22). Ott a csendben megtapasztalja,
hogy a csend megcsendül és Isten szól hozzá. Ez a lényeg, átélni, hogy
megcsendül a csend és halljuk az Úr szavát, amin keresztül eligazítja
életünket. Mózes is tapasztalja az Úr jelenlétét, az Ő lényének közelségében
csodálatos dolog tartózkodni. Nincs nagyobb kiváltság annál, mint amikor átélhetjük
Isten lényének jelenlétét, szeretetének ölelését, de ennél többet is adni akar,
útmutatást a továbbiakra nézve. Most a szentsátor építését rendeli el az Úr,
megmondja hogyan is készítsék el azt.
Az első, hogy gyűjtést kell rendezni a sátor építéséhez szükséges anyagok
számára, de fontos, hogy ez önkéntességen alapuljon. Akkor lesz igazán érték,
és válik áldásközvetítővé, ha szívből adják, amit adnak. Isten nem akarja,
hogy kényszerből adjanak, vagy azért mert más is ad, hiszen a nem szívből származó adomány
nem tud áldásközvetítő lenni. Talán ezért van kevés áldás alkalmainkon, mert a
templomépítések, javítások ára nem mindig szív szerinti indíttatásból
származik. Szívből adni az tud, aki előbb önmagát adja az Úrnak, úgy, mint a
szegény özvegyasszony, aki utolsó fillérjét a perselybe adta, mert tudta, Isten
gondoskodik róla. Az ilyen adomány hálából származik, így áldás lesz rajta.
Az Úr gondosan megmutat mindent szolgája számára, így majd amikor lejön a
hegyről, probléma nélkül el tudják készíteni a hajlékot és a többi kultikus
tárgyat is. A hangsúly a pontosságon van, mindent az Úrtól mutatottak formájára
kell készíteni. Isten országában a pontosságnak kiemelkedő szerepe van, itt
nincs helye egyénieskedésnek, mert a minta kiváló és akkor lesz az élet is az, ha a mintához igazítjuk. A mi mintánk Jézus élete, Őhozzá kell mindenben
igazodnunk, és akkor az életünk is kiváló lesz. Olyan életekké válunk akkor,
amelyekben gyönyörködik az atya.
A magvető példázatát hallva, megkérdezik a tanítványai, hogy miért
példázatokban szól a néphez Jézus (Mt 13,10-17). Megtudjuk, hogy a példázatok képanyaga segít
megérteni az üzenetet, de csak akkor, ha dolgozunk vele, vagyis nem ragadunk le
a képi eszközöknél, hanem megkeressük az anyagban a számunkra szóló üzenetet. A
tanítványoknak megadatott, hogy megértsék, mert követik Jézust és közben egyre
jobban feltárul előttük Isten országának a titka.
Azután ők oda is fordulnak Mesterükhöz és megkérdezik mindazt, amit nem
értenek. Lényeges, hogy a tanítványok már beléptek Isten országába, ezért
ismerhetik meg annak titkait. Aki nincs bent, az csak kívülről szemlélheti és
titok marad a számára. Aki belép az egyre beljebb halad és megismeri az ország
nevezetességeit, szépségeit, polgárait, Uralkodóját. Rajtunk áll, hogy belépünk
és megismerjük Isten országát, vagy kintről csodáljuk szépségeit, de soha nem
élünk benne.
A belépéshez szükséges az önismeret és a bűnbánat, aki felismeri, hogy
elveszett, bűnös ember, az segítséget kér Jézustól, a kegyelmet megtapasztalva
belép az országba. A Jézust hallgatók egy része, nem akart megtérni, úgy
gondolták, nekik erre nincs szükségük, mert ők zsidónak születtek és ezáltal
náluk minden rendben van. Aki felismeri, hogy nincs rendben az élete, és ezért
Jézushoz jön, az megtapasztalja bűnei bocsánatát, lénye gyógyulását. Innentől
kezdve egyre beljebb hatol az országban, egyre jobban megismeri Királyát, és
bővölködni fog.
Csak vezess, Uram, végig, és fogd kezem
1. Csak vezess, Uram, végig, és fogd kezem, Míg boldogan a célhoz
elérkezem, Mert nélküled az én erőm oly kevés, De hol te jársz előttem, nincs
rettegés.
2. Szent irgalmaddal szívemet födjed bé, :/: Tedd örömben és bánatban
csöndessé, Hogy hadd pihenjen lábadnál gyermeked, Ki szemlehunyva téged híven
követ.
3.
Ha gyarlóságom meg nem is érzené: :/: A vak homályból
te mutatsz ég felé; Csak vezess, Uram, végig, és fogd kezem, Míg boldogan a
célhoz elérkezem.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése